Diverse vragen '07 Roadstar Midnight Silverado

Algemene en technische zaken voor de andere Stars, zoals Bolt, Raider, Warrior, V-Max, enz..
Brujeria
Gast
Reactions: 6
Contacteer:

Re: Diverse vragen '07 Roadstar Midnight Silverado

Bericht door Brujeria »

Ik heb nog geen batwing. Nu heb ik het "standaard" Silverado scherm er nog voorzitten.
Ik ben aan het kijken voor een batwing en zie dat er opties zijn van Motea enzo waarbij ik voor een 3 á 400 euro klaar kan zijn en de Memphis Shades variant waarbij ik voor een complete set (kuip, bevestiging en ruitje) zo'n 7 a 800 kwijt ben.

Ik hoop met de RoadStar wel wat meer langere ritten te gaan doen dus half en helemaal in de wind is niet wenselijk.
Anderzijds wil het oog ook wat en is een joekel van een scherm ook niet om aan te gluren vindt ik.
0
Droopy
Member
Reactions: 152
Contacteer:

Bericht door Droopy »

Ja een memphis shade is wel duurder
Maar persoonlijk vindt ik het wel de mooiste qua pasvorm en uiterlijk of hij zoveel beter is weet ik niet
1
Afbeelding
Brujeria
Gast
Contacteer:

Bericht door Brujeria »

De oliefilter zat natuurlijk zo vast als een huis en het was niet het type met een moer op de bovenzijde. Dan maar zelf een tool maken van een slangenklem en wat restijzer. If it works it ain't stupid toch?

Afbeelding
1
Afbeelding
Brujeria
Gast
Contacteer:

Bericht door Brujeria »

Afgelopen weekend was de vuurdoop voor de Roadstar. We gaan 2x per jaar met een clubje vrienden naar DE/BE/LUX. Dit jaar was het BE, strak boven de grens met LUX. De afgelopen weken heb ik alle reguliere onderhoud gedaan zoals motorolie + filter, transmissieolie, vorkolie, luchtfilter, nieuwe banden, remvloeistof + blokken + gangbaar maken remzuigers.
Helaas stopte de motor er iets boven Luik mee met wat het leek een defecte accu want hij wou niet meer starten na een korte stop. Even aan de startbooster en hij liep weer gelukkig. Ook na een km of 10 nog wat mijn vrees voor een defecte dynamo wel wegnam. Helaas na nog eens 10km stopte de fiets er weer mee maar nu was ook alle verlichting uit en het display was leeg. Totaal geen spanning meer dus.
Na even zoeken langs de warme Belgische weg kwamen we erachter dat de contacten bovenop de spanningsregelaar wat rot waren. Dit is een beetje opgeknapt en provisorisch vastgezet met wat stukjes hout leek dat opgelost voor nu. Toen de startbooster er weer op en hij liep weer en bleef ook lopen nadat de booster eraf was hetgeen bevestigde dat de spanningsregelaar zijn werk weer deed. Vervolgens heb ik de zadels weer gemonteerd, jas en helm weer aan en spring op de fiets. Ik zet hem rechtop en paf, direct uit.
Kak wat deed ik verkeerd? het zal wel. zadels weer los, booster erop en direct weer starten. Zadels er weer op, jas en helm aan en paf, weer direct uit bij het rechtop zetten van de motor.
Toen zag ik wat benzine rechts uit de filter komen. Deze heb ik losgenomen en toen werd zichtbaar dat wanneer ik de motor rechtop zette dat de benzine uit de carb spoot (motor niet aan).
Het vermoeden is dat de vlotter blijft steken. Op de plek niet zoveel aan te doen dus heb ik de motor laten staan. Deze is vanmorgen weer op de aanhanger teruggekomen. Ik heb de rest van het weekend op een oude Pan-European gereden die we vorig jaar samen gekocht hebben als reserve-motor. Prima oplossing maar wel echt jammer van de Roadstar.
Ik zal deze week de carb eens losmaken en kijken hoe dat eruit ziet en een Spanningsregelaar kopen.
Mocht iemand dit lezen en een beter/ander vermoeden hebben over de oorzaak dan hoor ik dat graag.
0
Brujeria
Gast
Contacteer:

Bericht door Brujeria »

Niet dat iemand het leest maar het was de spanningsregelaar inderdaad. God wat een dooie boel hier....
0
Kokkie
Bestuur
Reactions: 652
Contacteer:

Bericht door Kokkie »

Tsja....als hetzelfde verhaal van je al beantwoord is op FB gaan we hier niet nog een keer hetzelfde antwoord geven.
En...we waren gezellig "live" met de club in o.a. Frankrijk, Valkenburg en de Ardennen, na ons Treffen in Giethmen.
Lekker ouwe hoeren over o.a. motoren, modificaties/uitbreidingen, en wat we zoal tegenkomen en hoe we het oplossen.

"Dooie boel" hier op het forum....tsja...tis een sociale motor-club...geen social media-club...

Kokkie
0
Plaats reactie

Terug naar “Andere Stars”