Mijn project, the final countdown. In de Big Twin.
Re: Mijn project, the final countdown.
Valt hier nog aardig mee, Kees. En hij is niet zichtbaar!! Maar bedankt voor je bezorgdheid.
Ja, mooi zadel Leon.
En die Frans kan spuiten eeeh.... Waanzinnig !!!
Niet alleen naar de bike op zich blijf je kijken maar dat spuitwerk zorgt voor een nog mooier geheel.
Een aap met 7 lullen zou er jaloers op zijn !
Groeten Arno
En die Frans kan spuiten eeeh.... Waanzinnig !!!
Niet alleen naar de bike op zich blijf je kijken maar dat spuitwerk zorgt voor een nog mooier geheel.
Een aap met 7 lullen zou er jaloers op zijn !
Groeten Arno
Ik ga dit weekend het blok in het frame plaatsen en dan kan het feest beginnen. Denk dat het wel goed gaat komen, ben benieuwd hoelang ik er mee bezig ben.
Ik ga hem wel aanmelden bij de Big Twin beurs Rosmalen van dit jaar.
Ik ga hem wel aanmelden bij de Big Twin beurs Rosmalen van dit jaar.
Zoals beloofd, even een foto zonder blits. Dit om de bies discussie even te verhelpen.

Er zit in het spuitwerk lichter en donkerder blauw in. Op het zwarte zadel mag gerust een felle blauwe bies zitten. Voor de rest is het zadel rustig van ontwerp. De eigenaar is in ieder geval tevreden.
Maar ik liep wel ergens anders tegenaan. De kleuren van frame en blok matchen niet echt.
Dit is mooi!!

En dit is ook mooi!!

Maar dit niet!!

Dit is niet mooi, en dat vermoeden had ik al. Blok neigt meer naar het warme paars, terwijl het frame meer naar het ijskoude blauw gaat. Typisch een beginnersfout om eerst je blok te spuiten en dan maar afwachten of het straks matched met je overig spuitwerk.
Ik vind de kleur van het frame mooier (en ook duurder) dus gaan we de kleur van het blok in harmonie brengen met het frame.
Dus wat deksels er af, afplakken, iets opruwen, ontvetten en spuiten.
Er zit in het spuitwerk lichter en donkerder blauw in. Op het zwarte zadel mag gerust een felle blauwe bies zitten. Voor de rest is het zadel rustig van ontwerp. De eigenaar is in ieder geval tevreden.
Maar ik liep wel ergens anders tegenaan. De kleuren van frame en blok matchen niet echt.
Dit is mooi!!
En dit is ook mooi!!
Maar dit niet!!
Dit is niet mooi, en dat vermoeden had ik al. Blok neigt meer naar het warme paars, terwijl het frame meer naar het ijskoude blauw gaat. Typisch een beginnersfout om eerst je blok te spuiten en dan maar afwachten of het straks matched met je overig spuitwerk.
Ik vind de kleur van het frame mooier (en ook duurder) dus gaan we de kleur van het blok in harmonie brengen met het frame.
Dus wat deksels er af, afplakken, iets opruwen, ontvetten en spuiten.
Nou, mijn blok staat weer klaar voor de nieuwe kleur.

En ook ligt dan de werkbank weer vol met de delen, die ik graag blinkend houd.

Ik ga wel proberen om direct met het spuiten de koelribben meteen weer schoon te vegen. Scheelt weer een hoop schuurwerk. Helemaal netjes zal dat niet worden, maar scheelt wel een hoop werk om weer op het gewenste uiterlijk te komen.
En ook ligt dan de werkbank weer vol met de delen, die ik graag blinkend houd.
Ik ga wel proberen om direct met het spuiten de koelribben meteen weer schoon te vegen. Scheelt weer een hoop schuurwerk. Helemaal netjes zal dat niet worden, maar scheelt wel een hoop werk om weer op het gewenste uiterlijk te komen.
En dit is zijn nieuwe jasje.

Het fotografeert wat lastig met dat TL licht, maar hij is echt nog blauw en nog lang niet zwart. Het vegen tijdens het spuiten wil niet. Dus lekker laten drogen en dan maar weer koelribben schuren. Gelukkig is het maar een dun laagje, dus het is maar betrekkelijk monnikenwerk.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden, kunnen we met een gerust hart verder.
Het fotografeert wat lastig met dat TL licht, maar hij is echt nog blauw en nog lang niet zwart. Het vegen tijdens het spuiten wil niet. Dus lekker laten drogen en dan maar weer koelribben schuren. Gelukkig is het maar een dun laagje, dus het is maar betrekkelijk monnikenwerk.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden, kunnen we met een gerust hart verder.