Ik kwam er tijdens de ride out zondag achter dat ik olie op het blok had leon even gevraagd , hij
zag dat het uit de luchtfilter kwam. Vandaag even het luchtfilter eraf gehad en inderdaad er zat wat olie onder in.
Even schoongemaakt maar hoe kan dit erin komen . Leon heeft het me vertelt maar ben het weer vergeten.
Waar kan het aan liggen :huh: :huh:
olie in de luchtfilter
Re: olie in de luchtfilter
Hallo Wim, Olie uit het luchtfilter..... Dit kan 2 oorzaken hebben. de 1 is dat dit olie is die uit je luchtfilter lekt als deze een recharge beurt heeft gehad. ( bij KN filters) deze is meestal rood van kleur.bikerwim schreef:Ik kwam er tijdens de ride out zondag achter dat ik olie op het blok had leon even gevraagd , hij
zag dat het uit de luchtfilter kwam. Vandaag even het luchtfilter eraf gehad en inderdaad er zat wat olie onder in.
Even schoongemaakt maar hoe kan dit erin komen . Leon heeft het me vertelt maar ben het weer vergeten.
Waar kan het aan liggen :huh: :huh:
De andere mogelijkheid is dat dit motorlie is via de carterontluchting wordt terug gevoerd naar het luchtfilter.
Een oorzaak hiervan zou kunnen zijn dat er teveel motorolie in je blok zit.( komt regelmatig voor)
Als dat ok is, maar je hebt regelmatig last van dit euvel, dan zou je een zgn Crankvent kunnen monteren. Dit is een klein filtertje al dan niet met een terugslagklep wat op de carterontluchtingsslang wordt aangesloten.
(dus geen directe aansluiting meer op het luchtfilter.)
IPV de crankvent, kun je ook een wat langere slang monteren die onder je blok uit moet komen. (goedkope oplossing)
Wel heb je dan het nadeel dat er af en toe een druppeltje olie onder je bike komt te liggen.
rebel57 Johan
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: olie in de luchtfilter
rebel57 schreef:Hallo Wim, Olie uit het luchtfilter..... Dit kan 2 oorzaken hebben. de 1 is dat dit olie is die uit je luchtfilter lekt als deze een recharge beurt heeft gehad. ( bij KN filters) deze is meestal rood van kleur.bikerwim schreef:Ik kwam er tijdens de ride out zondag achter dat ik olie op het blok had leon even gevraagd , hij
zag dat het uit de luchtfilter kwam. Vandaag even het luchtfilter eraf gehad en inderdaad er zat wat olie onder in.
Even schoongemaakt maar hoe kan dit erin komen . Leon heeft het me vertelt maar ben het weer vergeten.
Waar kan het aan liggen :huh: :huh:
De andere mogelijkheid is dat dit motorlie is via de carterontluchting wordt terug gevoerd naar het luchtfilter.
Een oorzaak hiervan zou kunnen zijn dat er teveel motorolie in je blok zit.( komt regelmatig voor)
Als dat ok is, maar je hebt regelmatig last van dit euvel, dan zou je een zgn Crankvent kunnen monteren. Dit is een klein filtertje al dan niet met een terugslagklep wat op de carterontluchtingsslang wordt aangesloten.
(dus geen directe aansluiting meer op het luchtfilter.)
IPV de crankvent, kun je ook een wat langere slang monteren die onder je blok uit moet komen. (goedkope oplossing)
Wel heb je dan het nadeel dat er af en toe een druppeltje olie onder je bike komt te liggen.
rebel57 Johan
johan mijn filter is helemaal zwart ik vermoed dat het de olie is uit het luchtfilter. Ik ga deze vernieuwen of schoonmaken en dan hoop ik dat
het opgelost is.
bedankt voor je reactie
Re: olie in de luchtfilter
Wim,
zwarte olie komt uit het carter (optie 2 van wat Rebel schreef). Een krankvent is de oplossing en, Johan, hier zit geen filter op en heeft altijd een terugslapklep... :)
http://www.et-performance.com/kv.html#M ... &_CRUISERS
2e item van onder is de krankvent
zwarte olie komt uit het carter (optie 2 van wat Rebel schreef). Een krankvent is de oplossing en, Johan, hier zit geen filter op en heeft altijd een terugslapklep... :)
http://www.et-performance.com/kv.html#M ... &_CRUISERS
2e item van onder is de krankvent
Re: olie in de luchtfilter
ik ga eerst maar eens een nieuwfilter plaatsen dit is voor mij goed te doen als dat niet het euvel is heb ik hulp nodig en meld ik me weerKnaks schreef:Wim,
zwarte olie komt uit het carter (optie 2 van wat Rebel schreef). Een krankvent is de oplossing en, Johan, hier zit geen filter op en heeft altijd een terugslapklep... :)
http://www.et-performance.com/kv.html#M ... &_CRUISERS
2e item van onder is de krankvent
bedankt
Re: olie in de luchtfilter
Lang niet alle hebben een terugslagklep!!! in principe is dit ook niet nodig als je een filter plaatst.
http://www.cruisercustomizing.com/images/image_6347.jpg
De eerder genoemde heeft een terugslagklepje (kogeltje) om te voorkomen dat door onderdruk vervuilde lucht (regenwater) wordt aangezogen. (tijdens inlaatslag)
Een filter is dan de oplossing.
ER bestaan ook een zgn Oilcatch. Hierin wordt de olie die uit de ontluchting komt verzamelt wat dan periodiek afgetapt kan worden. Maar dit is voor extreme gevallen.
Advies: Kijk eerst even of het bij jou bike extreme vormen aan gaat nemen, door het luchtfilter te reinigen of als je nog een papieren filter hebt deze te vervangen. Na ca 5000 KM even controleren, als deze dan doorweekt is kun je wat aktie ondernemen
Regelmatig reinigen (KN) of vervangen zorgt er ook voor dat de motor beter ademt en het benzineverbruik terugbrengt
Overgens is het redelijk normaal als er wat olie in het filter wordt geblazen, alleen als dit ergere vormen aan gaat nemen moet je gaan zoeken naar de oorzaak.
http://www.cruisercustomizing.com/images/image_6347.jpg
De eerder genoemde heeft een terugslagklepje (kogeltje) om te voorkomen dat door onderdruk vervuilde lucht (regenwater) wordt aangezogen. (tijdens inlaatslag)
Een filter is dan de oplossing.
ER bestaan ook een zgn Oilcatch. Hierin wordt de olie die uit de ontluchting komt verzamelt wat dan periodiek afgetapt kan worden. Maar dit is voor extreme gevallen.
Advies: Kijk eerst even of het bij jou bike extreme vormen aan gaat nemen, door het luchtfilter te reinigen of als je nog een papieren filter hebt deze te vervangen. Na ca 5000 KM even controleren, als deze dan doorweekt is kun je wat aktie ondernemen
Regelmatig reinigen (KN) of vervangen zorgt er ook voor dat de motor beter ademt en het benzineverbruik terugbrengt
Overgens is het redelijk normaal als er wat olie in het filter wordt geblazen, alleen als dit ergere vormen aan gaat nemen moet je gaan zoeken naar de oorzaak.
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: olie in de luchtfilter
Bij de Wildstar komt het carterontluchtingsslangetje (3 maal woordwaarde) in het orignele luchtfilter uit en zal er altijd olie in het filter komen. De oplossing is inderdaad dit slangetje er gewoon aftrekken en verlengen tot onder het blok dan komt er af en toe een drupje op straat terecht. Je kunt inderdaad een crankvent (te koop bij Hellriser) tussen dat slangetje plaatsen en hier zit inderdaad een klepje in zodat de lucht alleen maar naar buiten kan. Volgens de reclame zou het ook nog goed zijn voor het vermogen van het blok omdat er geen druk van buitenaf in het carter terecht komt. Trouwens de midnight heeft hetzelfde hoor hier komt ook olie in het filter terecht. Ik heb inmiddels bij mijn nieuwe filter ook een slangetje naar onderen aangebracht, werkt prima. He Jantje.
- Kleine jan
- R.I.P.
- Reactions: 0
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 jan 2008, 13:30
- Contacteer:
Re: olie in de luchtfilter
Ja ger ik denk dat elke motor hier wel last van heeft maar als mensen dit niet weten word er telkens weer een nieuw lucht filter gemonteerd.
Het probleem oplossen door een extra slang te leggen is wel een goede oplossing.
Het probleem oplossen door een extra slang te leggen is wel een goede oplossing.
0
Kleine Jan & Petra
Re: olie in de luchtfilter
Ja Jan, soms is de oplossing simpelkleine jan schreef:Ja ger ik denk dat elke motor hier wel last van heeft maar als mensen dit niet weten word er telkens weer een nieuw lucht filter gemonteerd.
Het probleem oplossen door een extra slang te leggen is wel een goede oplossing.
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: olie in de luchtfilter
IK heb het filter schoon gemaakt en heb vanavond een 75 km gereden.
Hij lekt niets dus ik hou het in de gaten . thanks voor jullie input.
Hij lekt niets dus ik hou het in de gaten . thanks voor jullie input.