Startproblemen.
Re: Startproblemen.
Ja, Ger, je had je Star netjes afgeleverd. Ik wist dat er een Dyna 3000 op zat, maar ik weet niet hoe deze de eventuele meetgegevens kan beïnvloeden. Maar als ik ook de kabels nog vervang is er weer geen vuiltje aan de lucht. Verder gaf de accu vanavond na het rijden zonder steun van lader weer 12,87 volt. Dus die kan ook nog even mee.
Re: Startproblemen.
Nog een extra tip van een monteur van Goedhart motoren:
de kabel met het grootste contactvlak (kabelschoen) als eerste op de accupool aansluiten, dit is vaak ook de dikste kabel.
Alle andere kabels met kleinere kabelschoenen cq bevestigingen daar bovenop.
Een en ander om zo weinig mogelijk weerstand te creëren in de aansluitingen.
de kabel met het grootste contactvlak (kabelschoen) als eerste op de accupool aansluiten, dit is vaak ook de dikste kabel.
Alle andere kabels met kleinere kabelschoenen cq bevestigingen daar bovenop.
Een en ander om zo weinig mogelijk weerstand te creëren in de aansluitingen.
Re: Startproblemen.
Als de D3000 op een (te)vroege onstekingscurve staat ingesteld en je geeft tijdens het starten teveel gas, dan heb je de grote kans dat de motor door de vroege detonatie wat moeite heeft om door de compressie heen te komen. Zeker als je een originele carb erop heb zitten met TPSknutselsmurf schreef:Ja, Ger, je had je Star netjes afgeleverd. Ik wist dat er een Dyna 3000 op zat, maar ik weet niet hoe deze de eventuele meetgegevens kan beïnvloeden. Maar als ik ook de kabels nog vervang is er weer geen vuiltje aan de lucht. Verder gaf de accu vanavond na het rijden zonder steun van lader weer 12,87 volt. Dus die kan ook nog even mee.
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Startproblemen.
Daar heb ik zelf te weinig kennis van om dat te controleren. Ik ga me die kennis overigens wel eigen maken, omdat ik het gewoon wil weten. Uitganspunt was dat het geheel toen het nog in Ger zijn bezit was goed gestaan heeft.
Vanochtend was de accu overigens weer teruggezakt naar 12,78 volt, dus ook dat heeft de aandacht. Waar kan ik de informatie vinden ten aanzien van de D3000?
Vanochtend was de accu overigens weer teruggezakt naar 12,78 volt, dus ook dat heeft de aandacht. Waar kan ik de informatie vinden ten aanzien van de D3000?
Re: Startproblemen.
http://www.dynaonline.com/skins/support ... k_faq.aspx
ik heb ook nog een ingescande handleiding. Kan ik wel naar je mailen.
ik heb ook nog een ingescande handleiding. Kan ik wel naar je mailen.
Re: Startproblemen.
Hier ook nog effe iets over de dyna 3000
http://www.dynaonline.com/skins/downloa ... D3K7-3.pdf
Gerben
http://www.dynaonline.com/skins/downloa ... D3K7-3.pdf
Gerben
Re: Startproblemen.
Die bedoel ik dus :lol:gerben termignoni schreef:Hier ook nog effe iets over de dyna 3000
http://www.dynaonline.com/skins/downloa ... D3K7-3.pdf
Gerben
Re: Startproblemen.
Alle adviseurs hartelijk dank. Ik kan nu in ieder geval even controleren hoe die staat. Verder loopt de Star naar mijn gevoel erg goed en hangt hij lekker aan het gas, kortom over het verdere gebruik geen klachten. Maar ik heb natuurlijk nagenoeg geen referenties. Mogelijk dat de tuners onder ons eens een rit maken op mijn Roadstar om het een en ander kritisch te beoordelen.
Re: Startproblemen.
Knuts,
jij mag ook wel ff op de mijne rijden hoor...... :lol:
jij mag ook wel ff op de mijne rijden hoor...... :lol:
Re: Startproblemen.
Gisteren een nieuwe, dikkere kabel getrokken van accu naar startrelais en van startrelais naar de startmotor. Ik ging op pad voor 20mm3, maar ze hadden overal 15 en dan 25. Die laatste is wel erg dik en bijna niet te monteren. De originele leek mij 15 mm, dus moest wel naar 20. Ik had nog een stel startkabels liggen, niet met die hele fijne koperdraad, maar wel dikker als 15 mm. Die gebruikt en zoals het de knutsel betaamt moest ook dit onderdeel gepimt worden. Ik had als voorbeeld een bike van Thunderbike. De originele startkabel heb laten liggen en gebruikt als extra massa-kabel naar de accu. Startmotor uitgebouwd, gecontroleerd en schoongemaakt, collector even opgeschuurd. Al met al het hele traject onderhanden genomen en het scheelt wel degelijk. Blijft ook lekker rondgaan bij de tweede en derde keer(opzettelijk) starten. Dus een aanrader voor de collega's.