Nou, Bas, ben meteen maar aan de slag gegaan. Was erg benieuwd naar je viezigheid onder het luchtfilter. Heb de carburateur er nog niet af, maar zag al wel een hoop vervuiling. Ik heb je klepdeksel pakkingen bekeken, maar die zijn droog, geen lekkage. Maar ik denk dat er nog een hoop "oude" vervuiling rondom de carburateur zit. Zo te zien in je carburateur heeft de carteventilatie wel zijn sporen nagelaten.
En aan de andere kant, onder je deksel moet ook nog wat "uitgemest" worden, anders loop je kans op andere storingen. De vorige eigenaar heeft alleen "in het zicht"gepoetst. Geen ramp, maar graag zelf een goed begin maken. En ook dit lossen we wel op.
Onderhoud van de Wildstar.
- Knutselsmurf
- Member
- Reactions: 88
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
- Contacteer:
Re: Onderhoud van de Wildstar.
Vandaag alleen de AIS verwijdert. Er moest ook nog een middag gefietst worden.
Duidelijk verschil tussen de voorste en de achterste cilinder. De voorste zat wel heel erg vast. Maar ze zijn er uit en de pluggen liggen nog in de vriezer. Die gaan er morgen in en daarna beginnen we aan de voorvork. Ben benieuwd naar de lagers, en met name het verwijderen van de onderste lagerschaal.
Maar de motor is weer lichter en makkelijker te poetsen!!
Duidelijk verschil tussen de voorste en de achterste cilinder. De voorste zat wel heel erg vast. Maar ze zijn er uit en de pluggen liggen nog in de vriezer. Die gaan er morgen in en daarna beginnen we aan de voorvork. Ben benieuwd naar de lagers, en met name het verwijderen van de onderste lagerschaal.
Maar de motor is weer lichter en makkelijker te poetsen!!
- BasStar
- Gast
- Reactions: 12
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 09 apr 2020, 17:31
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Onderhoud van de Wildstar.
Zo, er zijn mooi wat overtollige kilo's verwijderd..haha.
Het was ook super fietsweer.
Was de carburateur verder erg vervuild?
Het was ook super fietsweer.
Was de carburateur verder erg vervuild?
0
Re: Onderhoud van de Wildstar.
Aan de buitenkant zat er vervuiling op de scharnierkant, dus daar waar je kabels bevestigd zitten. Recht daaronder, op je stationair stelmoer zat hetzelfde, zwaartekracht. Maar waar he nou precies vandaan komt is nog niet helder. Ik zie niks aan je klepdeksels/pakkingen of andere plekken. Kan ook zijn dat de vorige eigenaar dat scharnierdeel heeft "gesmeerd", spuitbus vet en spuiten maar. En daar blijft dan vanzelf al het stof en overige rommel aan plakken.
Maar als ik zo bij de carburateur naar binnen kijk is daar aardig wat viezigheid naar binnen gegaan, hoop zwarte aanslag. Carburateur moet toch open voor de aanpassing, doe ik hem eerst even "in bad", ultrasoon weliswaar. Ook het luchtfilter ga ik even bekijken.
Maar als ik zo bij de carburateur naar binnen kijk is daar aardig wat viezigheid naar binnen gegaan, hoop zwarte aanslag. Carburateur moet toch open voor de aanpassing, doe ik hem eerst even "in bad", ultrasoon weliswaar. Ook het luchtfilter ga ik even bekijken.
- BasStar
- Gast
- Reactions: 12
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 09 apr 2020, 17:31
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Onderhoud van de Wildstar.
Super, daar wordt hij weer mooi fris van!
Wel apart dat de boel inderdaad zo versmeerd is.....met het rijden hield hij toch niet in of zoiets dergelijks.
Wel apart dat de boel inderdaad zo versmeerd is.....met het rijden hield hij toch niet in of zoiets dergelijks.
0
- Knutselsmurf
- Member
- Reactions: 88
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
- Contacteer:
Re: Onderhoud van de Wildstar.
Vandaag waren de balhoofdlagers aan de beurt. Er moet dan en hoop los, opgehangen aan het plafond en soms wat kracht gebruiken. Het zit natuurlijk allemaal lekker vast, vooral oude lagerschalen in het balhoofd en op het T-stuk. Maar dat moet er af, dus ging het er ook af. Beetje warm stoken hier en daar. En er zijn altijd verrassingen. Nu ook, een bevestigingsbeugel van de passing-lights was in tweeën gebroken en men had een creatieve oplossing voor het rammelen van de koplamp. Beugel gelast en de veer in de koplamp goed gemonteerd. En veel vervuiling op een plaats die je niet wil, op de keerring van je binnenpoten
Monteren van het geheel heeft een volgorde. foto's spreken voor zich.
En voor Maurice Duvigneau, weer home made speciaal gereedschap.!!
Zo,nu kan iedereen het zelf!!
Monteren van het geheel heeft een volgorde. foto's spreken voor zich.
En voor Maurice Duvigneau, weer home made speciaal gereedschap.!!
Zo,nu kan iedereen het zelf!!
1
- BasStar
- Gast
- Reactions: 12
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 09 apr 2020, 17:31
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Onderhoud van de Wildstar.
Dat was een beste klus!!!
Ziet er goed uit Leon.
Daar was ik dus nooit achter gekomen.
Ziet er goed uit Leon.
Daar was ik dus nooit achter gekomen.
0
Re: Onderhoud van de Wildstar.
Vandaag de klus afgerond met het hele brandstof verhaal. Ook hier weer een wijziging van luchtfilter en uitlaat, maar aan de carburateur is niks gebeurt. Ja, de PMS schroef weer 6 slagen extra. Is voor de meeste rijders ook een aparte discipline, geen kijk op en vaak geen spullen. Dus eerst maar eens wat schoongemaakt, dat sleutelt een stuk prettiger.
Onderzijde luchtfilter.
De carburateur, die wil ik zo niet in de US reiniger.
Hier moet de gasschuif zijn werk doen??
De gasschuif!!
Ook niet echt schoon.
En de vlotterbak, aanslag.
Schroeven van het deksel van de membraam, ook niet ongeschonden.
Vlotterbak na het bad.
En ook hier geen aanslag meer.
Dus de sproeiers uitgewisseld, ringetje onder de naald, alles weer opgebouwd en de stationair netjes afgesteld. Luchtfilter er op en rijden. En het is bijna een "standaard" oplossing, hangt goed aan het gas, loopt mooi, accelereert mooi( acceleratiepomp stond ook erg laat) en houd niet in bij stand gas. Ook de signalen die versleten balhoofd lagers geven waren helemaal weg. Ik weet zeker dat Bas weer tevreden is.
Onderzijde luchtfilter.
De carburateur, die wil ik zo niet in de US reiniger.
Hier moet de gasschuif zijn werk doen??
De gasschuif!!
Ook niet echt schoon.
En de vlotterbak, aanslag.
Schroeven van het deksel van de membraam, ook niet ongeschonden.
Vlotterbak na het bad.
En ook hier geen aanslag meer.
Dus de sproeiers uitgewisseld, ringetje onder de naald, alles weer opgebouwd en de stationair netjes afgesteld. Luchtfilter er op en rijden. En het is bijna een "standaard" oplossing, hangt goed aan het gas, loopt mooi, accelereert mooi( acceleratiepomp stond ook erg laat) en houd niet in bij stand gas. Ook de signalen die versleten balhoofd lagers geven waren helemaal weg. Ik weet zeker dat Bas weer tevreden is.