Is de accu nog wel in top conditie, die staat vast al een tijdje in slaapstand.
Of had je die al tijdig wakker gemaakt?
Het bekende zware starten van een koude motor.
- Royal Joop
- Member
- Reactions: 131
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
- Contacteer:
Re: Het bekende zware starten van een koude motor.
Die Blauwe heeft dat al vanaf het begin, ook met een nieuwe accu. Maar we gaan deze week weer eens op zoek.
Re: Het bekende zware starten van een koude motor.
Koop een harley accu deze heeft een kan tegen zwaardere belastingen. Heeft de zelfde maat.
Kan als je wilt het type opzoeken.
Hij zit er bij mij nu 2 jaar in en geen probleem gehad op mn xv1700.
Kan als je wilt het type opzoeken.
Hij zit er bij mij nu 2 jaar in en geen probleem gehad op mn xv1700.
0
Re: Het bekende zware starten van een koude motor.
Er komt in mijn Yamaha GEEN Harley accu, kwestie van principe. En het ligt niet aan de accu, dus ik hoef die investering niet te doen. Rijd al meer dan 35 jaar motor en altijd met de Yuasa accu's. Die hebben me nog nooit in de steek gelaten.
Maar nogmaals, het ligt niet aan de accu.
Maar nogmaals, het ligt niet aan de accu.
Re: Het bekende zware starten van een koude motor.
Probeer de naald iets hoger te stellen.
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Het bekende zware starten van een koude motor.
Wist niet dat je boos werd. Probeer ook maar met je mee te denken. Het ook geen orginale harley accu maar een zwaardere. Ik had dat probleem ook nl, start relais vervangen en bekabeling verzwaard. Ook dit hielp toen niet. Toen accu gekocht die een grotere start stroom kon leveren. Probleem was toen opgelost.
Is het blok orgineel?
Is het blok orgineel?
0
Re: Het bekende zware starten van een koude motor.
Ik wordt echt niet boos, Alex. Maar ik denk dat ik een deel van het probleem al( in theorie) heb opgelost. Ik heb de eindaandrijving aangepast en daar de massakabel verwijderd en op een andere plaat terug gezet. Daar ga ik allereerst nog mee experimenteren. Kan ook de startmotor een eigen massakabel geven. En verder ga ik de solenoid nog aan een nader onderzoek onderwerpen. De Roadstar loopt namelijk wel makkelijk rond op dezelfde accu.
Wordt weer vervolgd.
Wordt weer vervolgd.
Re: Het bekende zware starten van een koude motor.
Oke succes. Ik heb de massa kabel ook verzwaard en rechtstreeks op het blok gemonteerd.
0
Re: Het bekende zware starten van een koude motor.
Weer wat wijzer geworden in de hele zoektocht naar het vlotter starten. Gisteren bij Jaap in Wolvega en XV1600 blok gewisseld. Blok had lang stilgestaan, dus dan is het bij Jaap zo dat het blok er in ieder geval erg netjes en schoon bij stond. Dus alles netjes op moment er in gezet en toen moest er natuurlijk ook gestart worden. Extern tankje benzine erbij gezet en starten. Dit deden we met een goede, volle auto accu met startkabels. Maar ondanks dat er stroom genoeg was werd er hier ook "ZWAAR"gestart. Kon natuurlijk ook nog zo zijn dat de raakpunten van de startkabels op de aansluitstrip van de motor te weinig stroom door lieten. Dus de accu uit Jaap zijn eigen motor geschroefd en die in de nieuwe motor gezet. Kabels goed aangesloten en starten. Maar geen verschil, nog steeds langzaam rond. Vermogen van de accu voldoende, de kabels + en - werden aardig warm. Solenoid haperde ook, mogelijk op spanningsval van de accu. Dus die handmatig bediend, maar nog steed geen overtuigende rondgang van de motor. En Jaap zou Jaap niet zijn als hij geen vervangende startmotor zou hebben liggen. Dus startmotor gewisseld en met een accu uit Jaap zijn motor starten. En toen ging het geheel een stuk vlotter rond. Dus met een nieuwe startmotor een stuk vlotter als met een oude startmotor.
Conclusie, startcapaciteit kan dus wel afnemen met de jaren. Ik heb een filmpje bekeken van de revisie van een startmotor, maar daar gebeurde niet veel meer als het opschuren van de collector, schoonmaken en spuiten van de behuizing en de bendix gangbaar maken en smeren. Dat laatste hebben wij niet op de Wildstar. Mogelijk ook de massa functie van de behuizing controleren en verbeteren.
Dus misschien toch maar aan een nieuwe startmotor.!!?
Conclusie, startcapaciteit kan dus wel afnemen met de jaren. Ik heb een filmpje bekeken van de revisie van een startmotor, maar daar gebeurde niet veel meer als het opschuren van de collector, schoonmaken en spuiten van de behuizing en de bendix gangbaar maken en smeren. Dat laatste hebben wij niet op de Wildstar. Mogelijk ook de massa functie van de behuizing controleren en verbeteren.
Dus misschien toch maar aan een nieuwe startmotor.!!?
Re: Het bekende zware starten van een koude motor.
Even ter info Leon; er is een nieuwe onderweg. Kan niet leven zonder nieuwe startmotor op de plank
0