Ik ben deze week begonnen aan een 240 achterband project voor Pascal. Na de Ride-Out van afgelopen zondag zijn we op tijd weg gegaan om de motor in Biddinghuizen te stallen.
Het is de bedoeling om Suzuki GSXR wielen passend te maken in de Wildstar achterbrug.
Velg worden verbreed naar 8jx18 met daaromheen een 240 achterband. En dan moet natuurlijk onze pully verbonden worden met de Suzuki naaf.
Maar veel ruimte is er niet.
Band 240 en een belt van 39 =samen 279 mm.
Ik denk dus dat een 240 band niet meteen , afhankelijk van de velg niet altijd 240mm breed is. Ik heb dat bij Joop gezien, die had tussen de belt en de band nog een paar mm en tussen belt en frame ook. Belt was niet versneden.
Dus veel info verzamelen en in overleg naar de beste oplossing.
Pully kan nier meer naar links, ga daar toch iets meer ruimte creëren.
En daar ligt de rest van de motor.
Het 240 project.
- Knutselsmurf
- Member
- Reactions: 88
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
- Contacteer:
Re: Het 240 project.
Ik ga dit zeker volgen Leon, want dit is wel heel mooi om uiteindelijk zelf ook te hebben. Dan echter met spaakwiel achter
Ben vooral ook benieuwd naar de oplossing van het spatbord.
Ben vooral ook benieuwd naar de oplossing van het spatbord.
0
- Zwarzenekkerdt
- WSFH-Support
- Reactions: 27
- Berichten: 1381
- Lid geworden op: 13 jan 2008, 11:19
- Contacteer:
Re: Het 240 project.
Spannend project!
0
Met groeten,
Zwarzenekkerdt
All that matters doesn't mean a thing without love for the sake of life....
Zwarzenekkerdt
All that matters doesn't mean a thing without love for the sake of life....
Re: Het 240 project.
We, Titte en ik, zijn nu op zoek naar een passende tandwieldrager voor dit wiel.
Deze zijn er genoeg te vinden, maar die hebben 6 ribben en het wiel maar 5 uitsparingen.
En deze ook.
Dat maakt het een stuk overzichtelijker en degelijker vastbouwen van onze pully.
Met de belt ga ik waarschijnlijk terug naar de maat van de 1700, die is weer smaller als die van de 1600. Dat geeft weer iets meer ruimte. En het geeft me een prettig gevoel, bouwen met originele Yamaha onderdelen.
Deze zijn er genoeg te vinden, maar die hebben 6 ribben en het wiel maar 5 uitsparingen.
En deze ook.
Dat maakt het een stuk overzichtelijker en degelijker vastbouwen van onze pully.
Met de belt ga ik waarschijnlijk terug naar de maat van de 1700, die is weer smaller als die van de 1600. Dat geeft weer iets meer ruimte. En het geeft me een prettig gevoel, bouwen met originele Yamaha onderdelen.
Re: Het 240 project.
Passende tandwielhouder is reeds gevonden .... wel diep moeten graven hoor .... lol
0