Het 240 project.

Met verslagen van de technische avonturen van "onze" Knutselsmurf Leon
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Het 240 project.

Bericht door knutselsmurf »

Zadel wordt nog gemaakt. Ik maak zelf de zadelplaat, steunend op rubber en de originele, verplaatste steunen. Blijf ik net boven de accu en maak dan nog steeds gebruik van het zadelslot. Voorzijde past al, achterzijde kan pas als het spatbord definitief vast zit. Zadel wordt dan op de motor custom passend gemaakt. Pascal moet nog soort bekleding, kleur stikwerk/biezen kiezen.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Het 240 project.

Bericht door knutselsmurf »

Vandaag de grootste technische uitdaging van dit project afgerond. Het toeval wil dat ik er vanochtend nog met Pascal over gesproken heb. Met name het deel wat uitbesteed is en waar ik dus niet echt invloed op kan uitoefenen, het freeswerk en het polijstwerk.
Het voorwiel is helemaal klaar, lagers verzet, nieuwe lagerbus er in, remschijven naar buiten gebracht en deksels gepolijst.

Er zit zelfs een lichtmetaal ventiel in.

Nu is de aansluiting van aan de ene kant de Yamaha belt en aan de andere kant de vertanding voor de Suzuki silent blocks klaar.
Dit is het origineel.

Dit is de nieuwe.

Moet de tanden nog wat afronden, nu "bijten" de tanden meteen in de rubber blokken.

Nu eerst gaan passen, zo ziet het geheel er uit. De rode hoeken worden, als het geheel is samengesteld mooi aansluitend afgedraaid.

Vlakke delen worden ook verlijmd, oppervlakte genoeg.

Samenstellen gebeurt door middel van 5 bouten, M10 x 1.25, hoge treksterkten, cilinderbouten van een Audi V8 blok. Koppen iets afgedraaid om meer materiaal onder de kop over te houden. Maar het gebruikte materiaal is vele malen sterker als het originele giet aluminium.

Bouten zijn zo lang, dat er op de uiteinden plaats genoeg is om de pully weer netjes op te monteren. Dus we kunnen weer verder. Kan bij mijn eigen motor het doorveren even meten om de juiste plaats van het spatbord te bepalen. Liefst zo laag mogeliojk, maar het moet de band niet gaan raken. Komende week even informeren of het polijstwerk een beetje opschiet.
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Het 240 project.

Bericht door Reef »

Nice...nice...Nice....
0
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: Het 240 project.

Bericht door Vandaahl »

Mooi spul!
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Het 240 project.

Bericht door Reef »

Vandaahl schreef:Mooi spul!
Heb jij mijn privebericht gezien?
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Het 240 project.

Bericht door knutselsmurf »

Vandaag het polijstwerk opgehaald, ziet er erg netjes uit. Nu kunnen we aan beide zijden weer verder en komt er weer schot in de zaak.
Gebruikersavatar
Albatros
Gast
Reactions: 5
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 aug 2015, 17:19
Contacteer:

Re: Het 240 project.

Bericht door Albatros »

top !
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Het 240 project.

Bericht door knutselsmurf »

Voorkant in de opbouw. Alles op het stuur mooi gepolijst. Kabels gaan er mooi doorheen en dan verder met de afdekplaat/koplampsteun.

Een hoog Bling, Bling gehalte.

Mooie inkijk voorwiel.

En ondanks dat ik niet warm loop voor een Ape stuur zit het echt niet verkeerd.
Moet ook hier wel kabels verlengen.
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Het 240 project.

Bericht door Reef »

Heb jij de voorvork ook gepolijst?
0
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: Het 240 project.

Bericht door Vandaahl »

Mooi Leon! Bling Bling! Zit de hypercharger niet in de weg? Kom je daar met je knieën tegenaan tijdens het rijden?
0
Plaats reactie