Grote problemen met performance Stratoliner
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 20
- Berichten: 1334
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
- Contacteer:
Re: Grote problemen met performance Stratoliner
Is een gif. Als ik op mobiel open en op plaatje tik, zie je om en om de tekst en afbeelding. Weet niet of het werkt op pc of tablet
0
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 20
- Berichten: 1334
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
- Contacteer:
Re: Grote problemen met performance Stratoliner
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Grote problemen met performance Stratoliner
Je moet net een plaatje hebben waar 5 en 6 ook op staan. Je hebt het nl over de ignition coils. Je zou in een parts manual kunnen kijken of die hetzelfde partnumber hebben.
Mike
Mike
0
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 20
- Berichten: 1334
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
- Contacteer:
Re: Grote problemen met performance Stratoliner
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Grote problemen met performance Stratoliner
Bobines zijn gelijk alleen de bevestiging is anders
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Grote problemen met performance Stratoliner
Dus daar is altijd een mouw aan te passen. Het gaat uiteindelijk om de vonk. Maar twee zou inderdaad mooier zijn.
@Johan, als er 1 goede vonk en 1 minder goede vonk in een cilinder terecht komt, kan sat zoveel storing geven?
@Johan, als er 1 goede vonk en 1 minder goede vonk in een cilinder terecht komt, kan sat zoveel storing geven?
Re: Grote problemen met performance Stratoliner
Beide bobines moet ok zijn om een goede en gehele verbranding te krijgen. In principe zou je ook andere merk bobines kunnen gebruiken al de ohmse weerstand vd de primaire zijde hetzelfde is.
Ik weet niet zo uit mn hoofd of je niet een bobine kunt gebruiken van een WS, dat zou je even na moeten meten.
Als je deze op het bestaande bracket kunt monteren dan is dat misschien wel een oplossing
Ik weet niet zo uit mn hoofd of je niet een bobine kunt gebruiken van een WS, dat zou je even na moeten meten.
Als je deze op het bestaande bracket kunt monteren dan is dat misschien wel een oplossing
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Grote problemen met performance Stratoliner
Ben nog even bezig met Willem zijn probleem. Kan mogelijk zijn bobines even wisselen. Om het gebruik van XV1600 te kunnen bepalen en/of uit te sluiten hier de gegevens.
XV1600:
XV1900:
Daar zit wel wat verschil in, weet niet of de waardes van de 1900 gedekt worden met die van de 1600,maar dat lijkt me niet. In ieder geval niet aan de primaire zijde.
XV1600:
XV1900:
Daar zit wel wat verschil in, weet niet of de waardes van de 1900 gedekt worden met die van de 1600,maar dat lijkt me niet. In ieder geval niet aan de primaire zijde.
Re: Grote problemen met performance Stratoliner
Op zich zou het wel voor een test kunnen, maar geen permanente oplossing.
Ook zou je het volgende kunnen proberen: verwarm mbv een fohn de bobine eens tot +/- 60 gr.
Storingen in de bobine zijn vaak temp afhankelijk.
Ook zou je het volgende kunnen proberen: verwarm mbv een fohn de bobine eens tot +/- 60 gr.
Storingen in de bobine zijn vaak temp afhankelijk.
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Grote problemen met performance Stratoliner
Gisteren Willem hier gehad. Rijd nu proef met de twee bobines van de achterste cilinder van Lex. Eerste berichten waren goed. Maar eerst meer kilometers maken.
Voor de test, primair moet de weerstand volgens het manuel vallen tussen 2.16 en 2.64. Secundair moet dat tussen de 8.64 en de 12.96 zitten.
Bobine nr 7, met de korte bougiekabel zit op 2.6 primair en 10.99 secundair, koud.
Bobine nr 8, met de lange bougiekabel zit op 2.4 primair en 8.77 secundair, koud.
Na verwarming op 65 graden,
nr 7, primair 3.3 en secundair 12.49 en nr 8 primair 2.8 en secundair 10.07.
Is dan de conclusie juist dat bobine de veroorzaker zou kunnen zijn van de storing?!!
Voor de test, primair moet de weerstand volgens het manuel vallen tussen 2.16 en 2.64. Secundair moet dat tussen de 8.64 en de 12.96 zitten.
Bobine nr 7, met de korte bougiekabel zit op 2.6 primair en 10.99 secundair, koud.
Bobine nr 8, met de lange bougiekabel zit op 2.4 primair en 8.77 secundair, koud.
Na verwarming op 65 graden,
nr 7, primair 3.3 en secundair 12.49 en nr 8 primair 2.8 en secundair 10.07.
Is dan de conclusie juist dat bobine de veroorzaker zou kunnen zijn van de storing?!!