valbeugel en remleidingen

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: valbeugel en remleidingen

Bericht door knutselsmurf »

Ik weet zeker dat er een oplossing voor is. Heb dit weekend bij mijn zoon ook beide remleidingen zodanig aangepast, met RVS geleiders, dat ze met het veren nergens meer aanlopen.
Ik heb alleen weinig tijd, Willem, ik moet beugels produceren.
Maak eens een paar foto,s, kan ik mogelijk wel op afstand met een oplossing komen. En als het simpel is, kom je gewoon een bakkie koffie doen en wordt het opgelost.
Altijd denken in oplossingen.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: valbeugel en remleidingen

Bericht door RockEDstar »

Volgens mij heeft Kleine Jan het probleem ook nog niet geheel opgelost, zag ik bij de Drenthe ride-out. Het zijn mooie valbeugels maar worden door de montage boven aan aan het frame te ver naar voren geplaatst waardoor bij draaien stuur geheel naar links of rechts te weinig ruimte overblijft voor de remkabels en daardoor knel komen te zitten tussen veerpoot en de valbeugel. Volgens mij is het probleem opgelost als aan de bovenkant de beugel ongeveer 1 cm, liefst meer, dichter aan het frame kan komen te zitten. Ik zal morgen een fotootje maken van de Yamaha-montage.

Nogmaals: ik vind het heel ondoordacht(slordig) van zo'n groot bedrijf als HH, dat ze hier niet naar gekeken heeft.

Onder een fotootje van de Starvalbeugel en de montage bovenzijde voor de 1900: Toch wel een sterke hoek die gemaakt is
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: valbeugel en remleidingen

Bericht door Willem Polman »

RockEDstar schreef:Volgens mij heeft Kleine Jan het probleem ook nog niet geheel opgelost, zag ik bij de Drenthe ride-out. Het zijn mooie valbeugels maar worden door de montage boven aan aan het frame te ver naar voren geplaatst waardoor bij draaien stuur geheel naar links of rechts te weinig ruimte overblijft voor de remkabels en daardoor knel komen te zitten tussen veerpoot en de valbeugel. Volgens mij is het probleem opgelost als aan de bovenkant de beugel ongeveer 1 cm, liefst meer, dichter aan het frame kan komen te zitten. Ik zal morgen een fotootje maken van de Yamaha-montage.

Nogmaals: ik vind het heel ondoordacht(slordig) van zo'n groot bedrijf als HH, dat ze hier niet naar gekeken heeft.

Ik heb het ook nog eens bekeken en sluit me aan...slordig en had ik niet verwacht. Dichter tegen frame kan volgens mij niet, tenzij aan de achtrkant van de beugel iets een gleuf slijpen. Eigenlijk denk ik dat ik het moet retourneren met een gedegen klacht. maar dabn bij Higwayhawk zelf, of via de importeur in Barneveld.
0
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: valbeugel en remleidingen

Bericht door RockEDstar »

Willem ik heb nog geen foto kunnen maken. De Yamaha valbeugel wordt vanaf de frame-bevestiging (bovenzijde) naar linker- en rechterzijde naar achteren gebogen om zodoende voldoende ruimte te geven aan de rembekabeling. Ik dacht dat de Highway rechtuit vanaf de bevestiging naar links en rechts gaat.

Ook de Lindby's voor de 1900 hebben die knik aan beide zijden naar achteren
0
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: valbeugel en remleidingen

Bericht door Willem Polman »

Dus....buigen die hap....denk niet dat dat gaat.....
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: valbeugel en remleidingen

Bericht door knutselsmurf »

Ik zou alsnog reclameren via Barneveld, zeker met een Star-club achter je, toch een aantal potentiële klanten en een druk bezochte website. Daar kunnen ze geen slechte reclame gebruiken.
Buigen van een verchroomde beugel is geen optie.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: valbeugel en remleidingen

Bericht door RockEDstar »

lindby voor Roadliner: uiteinden staan naar achteren gebogen

Willem, in mijn eerste reactie staan 2 fotootjes om duidelijk te maken hoe groot de hoek is van de valbeugel vanaf framebevestiging.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: valbeugel en remleidingen

Bericht door knutselsmurf »

Wat ik jammer vind van de Lindby voor de 1900 is dat hij schuin op de motor staat, dus boven te ver naar voren.
Ik heb dat gezien bij Joop, en volgens mij kan dat anders. Ze hebben bij Lindby de originele hoeken gehandhaafd in de onderste twee verstekken en het passend maken opgelost met een montageset met beugels. Jammer, gemiste kans.
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: valbeugel en remleidingen

Bericht door RockEDstar »

Extreme Fatbar Highwayhawk voor de 1900 zoals die in de folder(op internet) staat; http://www.chopperonderdelen.nl
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: valbeugel en remleidingen

Bericht door Willem Polman »

Dat is em. Ik heb de papieren, tekening, instructie er bij...allemaal voor xv1900.
Ik denk te zien dat de bevestiging aan de onderkant van een origineel anders zit dan die van HH.
Hh wil het op de bouten waar de floorboards ook mee vast zitten.
Nadeel is dat de hele voetschakelunit mee gaat/eraf komt.
Nu lijkt de bevestiging op het frame ook anders en de bar loopt te recht t.o.v. de concurrentie die geen probleem met de kabels hebben.
Lijkt me tocht een technische tekortkoming.
0
Plaats reactie