valbeugel

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

valbeugel

Bericht door Willem Polman »

heeft iemand misschien het volgende in de aanbieding:

engine guard/valbeugel/crashbar
highway hawk geen probleem
onbeschadigd svp
mag via PB

Solo rack voor op achterspatbord
onbeschadigd svp
mag via PB

Valbeugel wil ik al tijdje
Solo rack is eigenlijk alleen voor rit naar Italie 6 dagen
0
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: valbeugel

Bericht door eRJee »

Willem,

Ik zie regelmatig op Ebay.com wel iets voorbij komen. Ben je daar bekend mee?
Anders wil ik je wel helpen. Laat maar even horen.
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: valbeugel

Bericht door RockEDstar »

Willem, let je wel op dat het speciale 1900 solorekje hoofdzakelijk bedoeld is voor de blingbling en geen zwaardere lasten kan dragen. Bij 5 kg zit je al aan het plafond dacht ik ergens gelezen te hebben. Rek is van verchroomd alumi..., alummimi......alummimu.....uuhhhhh...viaduct gemaakt en is redelijk kwetsbaar en vrij duur om het te vervangen
0
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: valbeugel

Bericht door Nightflight »

RockEDstar schreef:Willem, let je wel op dat het speciale 1900 solorekje hoofdzakelijk bedoeld is voor de blingbling en geen zwaardere lasten kan dragen. Bij 5 kg zit je al aan het plafond dacht ik ergens gelezen te hebben. Rek is van verchroomd alumi..., alummimi......alummimu.....viaduct(is ook een moeilik woord) gemaakt en is redelijk kwetsbaar en vrij duur om het vervangen
Oooooh.... dat wist ik niet ... Ik heb vorig jaar voor 2 weken spullen meegenomen achterop - dat was wel wat meer dan 5 kg.....
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: valbeugel

Bericht door RockEDstar »

Is dat zo'n zelfde rekje als voor de 1900, Rob? Ik denk dat bagage met een zachte inhoud wel mee zal vallen. Geen zwaardere harde voorwerpen onderin(dus direkt op het rek) want dan vervormd het rek bij hard inveren bij oneffenheden(loop je de kans) in het wegdek, etc.. Ervaring! Weer 160 eurootjes weg.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: valbeugel

Bericht door Nightflight »

Dat is 'm Ed.......

Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: valbeugel

Bericht door RockEDstar »

Ja dat is dezelfde. Gewicht met zachte spullen zoals slaapzak, kleding ed zal geen probleem zijn omdat het gewicht dan over een groter draagopp. verdeeld wordt en niet alleen op het rekje. Als je iets hards onderin meeneemt dan krijgt het rekje wel het volle gewicht te verwerken en bij hard inveren dus nog meer. Dus bijv tentstokken aan de bovenzijde inpakken. Ik moest een bustent(je) met stalen buizen achterop meenemen en thuis aangekomen zag ik dat het rekje kapot was en bijna mijn achterspatbord had beschadigd.


Waarom maken ze geen sterk demontabel rek boven het achterspatbord dat gebruik maakt van de 4 bevestigingspunten van de demontabele 1900-sissybar als deze niet gemonteerd is. Zou op de 1900 bij solorijden ideaal zijn om bagage mee te nemen. Nadeel is dat niemand achterop kan. Maar volgens een sportfilosoof heeft elk nadeel een voordeel; je kunt dan zelf 2 koffie drinken.......voor dezelfde prijs
0
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: valbeugel

Bericht door Nightflight »

Roy die heeft ergens zo'n fantastisch snel demontabel rekje laten maken voor zijn 1300....

Is een stuk beter, ook omdat er dan helemaal geen contact is met het rear fender. Ook die zachte tassen hebben ondertussen wel wat kleine (en minder kleine) krasjes gemaakt.... :sorry:
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: valbeugel

Bericht door eRJee »

Ik los het op door van die standaard tassenbeugels (U-vormige beugels) er andersom op te zetten.
Die komen daarmee op dezelfde hoogte als het rekje.
Daar leg ik vervolgens zo'n brede tas op, werkt prima en verlaagd de druk op het glimmende rekkie!
Bovendien kan ik de sjorbandjes bevestigen aan de beugels en gaat de tas niet hangen/doorbuigen.
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
RockEDstar
Gast
Reactions: 0
Berichten: 2888
Lid geworden op: 03 jan 2008, 10:33
Contacteer:

Re: valbeugel

Bericht door RockEDstar »

Wat ben je toch een slim jong

nb. Kan Roy niet een fotootje plaatsen?
0
Plaats reactie