valbeugel

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 20
Berichten: 1334
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: valbeugel

Bericht door Willem Polman »

Jullie zijn allemaal erg slimme jongens. Over dat afbreken of doorbuigen zat ik minder in.
Wel zat ik in over dat effect van die grote tas op dat kleine rekje en dan toch lichtjes vibrerend op het spatboord iets raken.
Gevolg: krasjes of plekken (lak dunner geworden van vibraties met tas).
Wat ErJee beschrijft is handig, maar kost weer extra. Ik heb vorig jaar gewoon mijn duo kussen erop gezet en daarop de tas.
Maar dan is bevestigen weer een ramp.
Er zijn wel andere dure rekjes voor achter de sissybar, maar niet voor over het spatbord...misschien in serie laten malken door (andere) Ron?
0
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: valbeugel

Bericht door eRJee »

Willem Polman schreef:Jullie zijn allemaal erg slimme jongens. Over dat afbreken of doorbuigen zat ik minder in.
Wel zat ik in over dat effect van die grote tas op dat kleine rekje en dan toch lichtjes vibrerend op het spatboord iets raken.
Gevolg: krasjes of plekken (lak dunner geworden van vibraties met tas).
Wat ErJee beschrijft is handig, maar kost weer extra. Ik heb vorig jaar gewoon mijn duo kussen erop gezet en daarop de tas.
Maar dan is bevestigen weer een ramp.
Er zijn wel andere dure rekjes voor achter de sissybar, maar niet voor over het spatbord...misschien in serie laten malken door (andere) Ron?
Willem, zo duur zijn die beugels niet.
Volgens mij koop je die voor een paar tientjes.

Afbeelding
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: valbeugel

Bericht door knutselsmurf »

Slimme jongens, en vooral zelf blijven nadenken. Inderdaad, Ron, jouw oplossing mag ik wel. Gewoon de druk afleiden naar een sterker deel van de motor, de fendersteun.
Bij mij komt er zoiets op.
Afbeelding
Uiteraard RVS, bovenzijde geborsteld, zie je de krassen niet.
Afbeelding
Zijaanzicht.
Afbeelding
De zijkant, dit wordt uiteraard wel gepolijst.De cirkel valt er uit, het logo blijft aan de stemvorkpunten vastzitten.
Het geheel demontabel en als hij er af is, is er ook niets meer te zien.
Maar om een idee te geven, op de bevestiging van de tassenbeugel zou je ook zo,n soort brug kunnen plaatsen. En die kun je zo stevig maken als je zelf wilt en tussen de beugel en de fendersteun plaatsen. Kunnen de tassen blijven zitten, meer bagage mee.
Plaats reactie