Help! knipperlicht op fenderstrut?

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Help! knipperlicht op fenderstrut?

Bericht door knutselsmurf »

A, nu begrijp ik de insteek, je zet hem op een steeltje aan de buitenkant. En de voet van het lampje is ook rond zo te zien, dat zou inderdaad een oplossing zijn, die ook nog acceptabel is qua uiterlijk.
Zo zie je maar weer, soms moet je getriggerd worden door andere denkwijzen.
Gebruikersavatar
perry
Gast
Reactions:

Re: Help! knipperlicht op fenderstrut?

Bericht door perry »

knutselsmurf schreef:Als de elektra er uit kan zou je me dezelfde draad er een stuk aan kunnen lassen. Anders wordt het wel een ingrijpende verbouwing voor je knipperlichten
Leon mijn ervaring is met dit soort klusjes dat het een legering betreft en niet te lassen is.
Ik heb het zelfs eens in een couveuse geprobeerd om te lassen, maar dat werkt dus echt niet.
Maar ook hier geld;niet geschoten is altijd mis.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Help! knipperlicht op fenderstrut?

Bericht door knutselsmurf »

Dat zou alleen kunnen als de elektra er uit kon. Maar de optie van Stan is er een die wel gaat werken, denk ik. Even zoeken naar de RVS bussen M8. Of maken!!
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: Help! knipperlicht op fenderstrut?

Bericht door Vandaahl »

Stosh schreef:
knutselsmurf schreef:Als je de draad wil behouden gaat deze verlenging niet passen. Of je moet de fabrieksdraad uitboren en je fenderstruts uitboren. Niet echt wenselijk.
Als je een RVS M8 draadbusje neemt van 30 mm en je hebt een hol stukje draadeind dan hoef je toch niet te boren? alleen steekt je knipperlicht ongeveer 25 mm meer naar buiten. Draai je hol stukje draadeind M8 door je fenderstrut in je subframe en laat het ongeveer 10 mm uit je fenderstrut steken en schoef hier je RVS draadbusje op dan kan je je knipperlicht er aan de andere kant 20 mm in draaien.
Tis mar un idee
Ik zat op hetzelfde denkspoor als knutsel! Maar nu is het me duidelijk! Ik denk dat dit inderdaad een heel acceptabele oplossing is. En zelfs al een link naar het juiste materiaal. Meteen maar even kijken of zij ook een holle draadeind hebben. Resultaat zal ik posten!

Allemaal heel hartelijk dank voor jullie inbreng! Top! :24:
0
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: Help! knipperlicht op fenderstrut?

Bericht door Vandaahl »

Mmmm... zojuist het draadbusje binnen gekregen. Niet helemaal naar mijn zin. :nea: Ik ga nog wat verder puzzelen...

Afbeelding
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Help! knipperlicht op fenderstrut?

Bericht door Stosh »

Volgens mij heb ik nog matzwarte kunststof busjes liggen, deze zou je uit kunnen boren zodat je het RvS draadbusje in een matzwart spacertje steekt. Gemonteerd krijg je dan een matzwart steeltje die wat dikker is en wat beter aansluit op je knipperlicht.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: Help! knipperlicht op fenderstrut?

Bericht door Vandaahl »

Stosh schreef:Volgens mij heb ik nog matzwarte kunststof busjes liggen, deze zou je uit kunnen boren zodat je het RvS draadbusje in een matzwart spacertje steekt. Gemonteerd krijg je dan een matzwart steeltje die wat dikker is en wat beter aansluit op je knipperlicht.
Kan jij gedachten lezen? :this:

Ik had net mijn la met diverse soorten kunststof tevoorschijn gehaald. Die gebruik ik voor mondstukken en versieringen. Maar ik ga ook nog proberen de knipperlichten zo dicht mogelijk op de fenderstrut te krijgen. Eigenwijs hè... :P

Bedankt voor je idee en het aanbod!

Afbeelding
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Help! knipperlicht op fenderstrut?

Bericht door Stosh »

Leuk hè zo'n forum!
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Help! knipperlicht op fenderstrut?

Bericht door Reef »

Stosh schreef:Leuk hè zo'n forum!
Vind er niks aan :stoer:
0
Plaats reactie