verbeteren zithouding

Algemene en technische zaken over de Midnight Star 1900 en 1300
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door Nightflight »

Ik heb de backrest geïnstalleerd zodat, als ik boven de 140 rij op de snelweg, nog gewoon comfortabel mijn oksels worden drooggeblazen en ik niet aan mijn stuur hoef te hangen/te trekken... De 16" Ape heb ik laten installeren om het uiterlijk vd motor te veranderen. Denk dat dat wel aardig gelukt is... In de bergen stuurt het heerlijk. En ik heb inderdaad de kabels laten vervangen...
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door Vandaahl »

Knaks schreef:
Reef schreef:Ziet er inderdaad comfortabel uit inderdaad. Dat is dus een lage apehanger? Ben ook wel benieuwd of je dat met orginele bekabeling kan doen, denk het niet zo te zien....
Dat is geen probleem, kabels heb je in standaard maat met verlenging per inch tot +10 (of misschien nog wel meer).
En zijn die kabels erg prijzig?
0
Gebruikersavatar
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Berichten: 328
Lid geworden op: 01 mei 2016, 13:42
Contacteer:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door Vandaahl »

Nightflight schreef:Ik heb de backrest geïnstalleerd zodat, als ik boven de 140 rij op de snelweg, nog gewoon comfortabel mijn oksels worden drooggeblazen en ik niet aan mijn stuur hoef te hangen/te trekken... De 16" Ape heb ik laten installeren om het uiterlijk vd motor te veranderen. Denk dat dat wel aardig gelukt is... In de bergen stuurt het heerlijk. En ik heb inderdaad de kabels laten vervangen...
Ziet er in ieder geval gaaf uit!
0
Gebruikersavatar
Jojo
Gast
Reactions:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door Jojo »

Voor je oksels kan je toch deodorant gebruiken
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door Thefons »

Ik heb net deze risers (klik)besteld, omdat de houding op mijn midnight ervoor zorgt dat ik mijn gebroken schouder teveel belast.( mijn arm moet teveel gestrekt zijn om het stuur vast te kunnen blijven vasthouden) :verdrietig:
Volgens de beschrijving gaat het stuur ca 5 cm omhoog en naar achteren, zonder dat er nwe bekabeling nodig zou zijn. Omdat je dan al de remleiding uit de geleide lus moet halen, denk ik niet dat een hoger stuur zonder langere bekabeling kan!
Gebruikersavatar
Nightflight
Gast
Reactions:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door Nightflight »

Jojo schreef:Voor je oksels kan je toch deodorant gebruiken
Je bent geslaagd voor je hygiëne-examen :top:
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door SkyZip »

Thefons schreef:Ik heb net deze risers (klik)besteld, omdat de houding op mijn midnight ervoor zorgt dat ik mijn gebroken schouder teveel belast.( mijn arm moet teveel gestrekt zijn om het stuur vast te kunnen blijven vasthouden) :verdrietig:
Volgens de beschrijving gaat het stuur ca 5 cm omhoog en naar achteren, zonder dat er nwe bekabeling nodig zou zijn. Omdat je dan al de remleiding uit de geleide lus moet halen, denk ik niet dat een hoger stuur zonder langere bekabeling kan!
Ik heb exact dezelfde risers ertussen gezet, de langere bouten die erbij zitten zijn niet metrisch! Maar de risers werken wel perfect.
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door Thefons »

Ja, dat zetten ze er niet bij dat die niet metrisch zijn. Zal dus metrische bouten moeten bijkopen. Thnx voor de info
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door SkyZip »

Thefons schreef:Ja, dat zetten ze er niet bij dat die niet metrisch zijn. Zal dus metrische bouten moeten bijkopen. Thnx voor de info
Of een metrische Imbusbout en de moer met een baco vasthouden :)
Ik heb een metrische imbussleutel van een maat groter genomen en die een beetje bijgeslepen.
Koop je toch nieuwe bouten, zorg dan dat je staalsoort 8.8 koopt.
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: verbeteren zithouding

Bericht door Thefons »

Ja zag later de afbeelding met de bouten, heb een set engelse inbus en ook steeksleutels, dus komt goed!
Plaats reactie