Carburateurvraag.

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Member
Reactions: 77
Berichten: 119
Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
Contacteer:

Carburateurvraag.

Bericht door Knutselsmurf »

Ik heb een vraag over onze standaard carburateur. Ik denk dat onze doctor hier de meest aangewezen persoon is met de juiste kennis, maar zo kan iedereen er wat mee.
Uitgangspunt is de discusie over het rijden zonder pomp. Daar zijn aanpassingen gewenst in de vlotterkamer, de Needle Valve vervangen om de doorstroom te bevorderen.
Ik gebruik een andere trank en dus ook een andere kraan, en daarbij moetje ook letten op de doorstroom van die kraan.
Nu ben ik bezig om de interne gas soepel te laten verlopen, de veerspanning van de klep iets aan het aanpassen, enz.
Nu zie ik in de aansluiting van de brandstofleiding een witte kunststof voering/plug zitten, wat de diameter en dus de doorstroom van benzine aardig knijpt.
Dus het manuel erbij, waarin men het de ene keer de brandstofaansluiting "vacuum chamber air vent hose noemt, blz 6-11, afb 12


en de andere keer de "fuel hose", blz 6-13, afb 9.


Nou ben ik er wel van overtuigd dat het de brandstofaansluiting moet zijn, en dat ze op de eerste foto de benamingen verwisseld hebben, maar wat is de functie van de witte kunststof plug die hier in zit. Als ik het woord strainer vertaal, kom ik op zeef en dus filter. Dit soort filters zit ook al in je kraan.
En kan die er uit om de doorstroom te bevorderen??
0
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Carburateurvraag.

Bericht door MOD »

Hoi Leon, volgens mij zit achter dat witte kapje een veer met een membraan die de benzinedruk in de carburateur regelt. Daar moet en kan je volgens mij niets aan veranderen.
Wel kan je met een standaard carburateur zonder benzinepomp rijden, daarvoor met je de floater vervangen door #2.5 13370-08F50(Suzuki p/n) (old p/n 13370-08F00)
Deze kan je gewoon bij de Suzuki dealer halen 8 euro oid.(heb er zelfs nog 1 hier liggen) Daarna moet je de flotter opnieuw afstellen om te voorkomen dat je curburateur over loopt met benzine.
Alles staat duidelijk hier omschreven, http://roadstarclinic.com/content/view/163/96/
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Carburateurvraag.

Bericht door Rebel57 »

Ik denk dat jij bedoelt het witte kunststof zeefje wat in de benzine aanvoer zit vd carburateur, Klopt dat?
Deze kun je eruit halen als je denkt dat dit de doorvoer gaat belemmeren.
Wil je zonder pomp rijden icm een standaard carburateur, dan moet je de needle valve vervangen ( een suzuki onderdeel)
De brandstofkraan van de tank moet natuurlijk ook een voldoende grote doorstroming hebben
Zelf heb ik hier een "high flow " kraan van PINGEL gemonteerd
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Carburateurvraag.

Bericht door knutselsmurf »

Klopt helemaal, Johan, het is inderdaad een zeefje. Ik heb de needle valve al vervangen en ga inderdaad de afstelling van de vlotter even controleren.
Maar omdat de doorstroom zonder pomp erg belangrijk is en de kraan ook een zeef heeft, haal ik het zeefje er uit. Als ik kijk naar de oppervlakte van het gat neemt dit kunststof zeefje toch minimaal 1/3 van de oppervlakte weg, wat dus in het hele traject de nauwste doorgang wordt.

Dank allemaal weer voor het meedenken en de tips.
Plaats reactie