Ik vermoed dat Pingel naar 31-tander overgestapt is. Dus 1 à 2 tanden minder als standaard.
Hierdoor maakt je motor meer toeren, wat betekend dat je bij 50 al in de 5 kunt zonder het idee te hebben dat je op een rodeo stier rijdt .
Ik rijd er zelf ook mee en ben erg tevreden. Je topsnelheid gaat naar beneden, maar ja... wie boeit dat?
De poelie is overigens te monteren met behoud van de standaard belt lengte.
Succes!
Dyna 3000
Re: Dyna 3000
.
Hierdoor maakt je motor meer toeren, wat betekend dat je bij 50 al in de 5 kunt zonder het idee te hebben dat je op een rodeo stier rijdt.
Is dit 65+ afd. van de club?
Hierdoor maakt je motor meer toeren, wat betekend dat je bij 50 al in de 5 kunt zonder het idee te hebben dat je op een rodeo stier rijdt.
Is dit 65+ afd. van de club?
0
SREU#0150
Re: Dyna 3000
Wahahahhahaha eRJee is een opa die 50 rijdt in zijn 5e versnelling
Vind het een leuk grapje Joop
Vind het een leuk grapje Joop
0
"The Iron Horse"
WSFH SREU#0118
WSFH SREU#0118
Re: Dyna 3000
Weet ik Joop
Maar serieus hoor, een 31 tander rijdt "rustiger" in de 5e versnelling.
Soms mag je gewoon niet harder
Maar serieus hoor, een 31 tander rijdt "rustiger" in de 5e versnelling.
Soms mag je gewoon niet harder
0
SREU#0121
Re: Dyna 3000
eRJee,
Klopt, gebit met 31 tandjes van tandarts Baron Custom.
En ook ik vind een acceleratie en tussenacceleratie belangrijker dan de topsnelheid; ik waai toch al bijna van dat ding af bij 170 per uur
Pingel
Klopt, gebit met 31 tandjes van tandarts Baron Custom.
En ook ik vind een acceleratie en tussenacceleratie belangrijker dan de topsnelheid; ik waai toch al bijna van dat ding af bij 170 per uur
Pingel
0
SREU#0308
- Willem Polman
- Member
- Reactions: 20
- Berichten: 1334
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
- Contacteer:
Re: Dyna 3000
Met betrekking tot de accubak is onderstaande wel handig om te weten; het plaatje van Krekel kan daarvoor gebruikt worden. Zie ook
http://roadstarclinic.com/content/view/23/103/
Dyna 3000 Switch Settings
Reprinted by permission, from Road Star Magazine
If you have installed a Dyna 3000 on your Road Star there is a little tip about how you can cut a hole in your battery case so you have easy access to the dip switches to change the Dyna's settings. Problem is, after doing this you can't see the mud map for the switch settings. So thanks to Jimtec of the Road Star Riders Forum here is a photo of the back of a Dyna 3000 for you to refer to or print out.
THE CURRENT SETTINGS IN THE IMAGE MAY NOT BE THE RECOMMENDED SETTING
FOR YOUR ROAD STAR, THE IMAGE IS ONLY A GUIDE
http://roadstarclinic.com/content/view/23/103/
Dyna 3000 Switch Settings
Reprinted by permission, from Road Star Magazine
If you have installed a Dyna 3000 on your Road Star there is a little tip about how you can cut a hole in your battery case so you have easy access to the dip switches to change the Dyna's settings. Problem is, after doing this you can't see the mud map for the switch settings. So thanks to Jimtec of the Road Star Riders Forum here is a photo of the back of a Dyna 3000 for you to refer to or print out.
THE CURRENT SETTINGS IN THE IMAGE MAY NOT BE THE RECOMMENDED SETTING
FOR YOUR ROAD STAR, THE IMAGE IS ONLY A GUIDE
0
Re: Dyna 3000
Vind het idee wel goed, maar mijn ervaring is dat na 1x de boel instellen, je er niet meer bij hoeft.
0
SREU#0121
Re: Dyna 3000
Pingel schreef:Ik weet hoe het bij Leen is, maar mijn Wildstar loopt als een speer (met dank aan Gerben!) Dyna 3000 geïnstalleerd en een andere frontpully.
Duidelijk meer trekkracht onderin aanwezig en vervolgens kan je 'm langer doortrekken (hoger max. toerental). Schakelmomenten vind ik ook wat gunstiger.
Groeten,
Pingel
Hé Piet Jan,
Ik zit ook aan deze combi te denken, 31 tands pully en een dyna 3000. Heb je het oliepomptandwiel ook vervangen? Waar heb je de spullen gekocht, Hellriser? Ik hoor graag.
0