Heren techneuten,
Ik heb net een Dyna 3000 gekocht maar ik begrijp het instellen niet goed.
Ik zou graag wat meer trekkracht onderin willen hebben, op een standaard motor met als enige wijzigingen AIS verwijderd (dank aan Knaks), een KN luchtfilter en Vance&Hines Propipe HS uitlaat.
Installatie gegevens van de Dyna zijn te vinden op http://www.motospeed.se/files/pdf/D3K7-3.pdf
Kan iemand mij vertellen in welke stand ik het beste de switches kan instellen.
Bij voorbaat dank,
Dyna 3000
Re: Dyna 3000
Leen,
Bel ff die Rebel57, die doet het met z'n ogen dicht
groeten Ton.
Bel ff die Rebel57, die doet het met z'n ogen dicht
groeten Ton.
0
SREU#0181 support 81
Re: Dyna 3000
Dit vond ik op een forum betreffende het onderwerp!!
Hopelijk heb je er iets aan!!
Grtzzz,
Wilco.
Hopelijk heb je er iets aan!!
Grtzzz,
Wilco.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Dyna 3000
Ervan uitgaan dat je een standaard (CV) carburateur erop heb zitten met TPS naast wat je al eerder noemde, kun je het beste de volgende setting selecteren 1 max 4750 rmp en de 32A of 30A curveLeen schreef:Heren techneuten,
Ik heb net een Dyna 3000 gekocht maar ik begrijp het instellen niet goed.
Ik zou graag wat meer trekkracht onderin willen hebben, op een standaard motor met als enige wijzigingen AIS verwijderd (dank aan Knaks), een KN luchtfilter en Vance&Hines Propipe HS uitlaat.
Installatie gegevens van de Dyna zijn te vinden op http://www.motospeed.se/files/pdf/D3K7-3.pdf
Kan iemand mij vertellen in welke stand ik het beste de switches kan instellen.
Bij voorbaat dank,
4750 Rmp selecteer je met de eerste 3 schakelaars (off, on, off )
32A curve selecteer je met schakelaars 4,5 en 6 ( on off on )
De laatste 2 schakelaars zet je op off ( maakt eigenlijk niet uit in jouw geval)
Zeker niet het max toerental hoger instellen dan 4750 zonder aanpassingen
Opm: schakelaar staat ON als deze naar boven staat (richting cijfertje)
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Dyna 3000
Johan,
Bedankt voor de info inmiddels de settings erin gezet en zaterdag ga ik hem monteren.
Ben erg benieuwd naar het effect.
Ook de rest bedankt voor de adviezen
Bedankt voor de info inmiddels de settings erin gezet en zaterdag ga ik hem monteren.
Ben erg benieuwd naar het effect.
Ook de rest bedankt voor de adviezen
Re: Dyna 3000
Wel goed vast houden de eerste meters
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: Dyna 3000
Ha Leen,
Ik heb je ook effe een mailtje met instellingen gestuurd.
Ik zie dat Rebel 32A adviseert, ik zou voor 36A gaan.
36A geeft volgens mij iets meer vermogen in de hogere toerentallen evenals de door jouw gemonteerde propipe.
De orginele demper die in de propipe zit gebruiken (voor iets meer koppel onderin) en niet de racedemper.
onder hogere toerentallen bedoel ik 2800 rpm en meer.
32A zou ik adviseren met een andere uitlaat dan een twee in een systeem.
correct me if I am wrong...
Gerben
Ik heb je ook effe een mailtje met instellingen gestuurd.
Ik zie dat Rebel 32A adviseert, ik zou voor 36A gaan.
36A geeft volgens mij iets meer vermogen in de hogere toerentallen evenals de door jouw gemonteerde propipe.
De orginele demper die in de propipe zit gebruiken (voor iets meer koppel onderin) en niet de racedemper.
onder hogere toerentallen bedoel ik 2800 rpm en meer.
32A zou ik adviseren met een andere uitlaat dan een twee in een systeem.
correct me if I am wrong...
Gerben
Re: Dyna 3000
Een 36a curve geeft teveel voorontsteking in combinatie met de tps. Hierdoor is de kans op pingelen bij lagere toerentallen groot.
Je kunt het natuurlijk altijd even proberen.
Handig is om een uitsparing in de accubak te maken. Hierdoor is het selecteren van een andere curve makkelijk en hoef je de Dyna niet eerst te demonteren om bij de schakelaars te komen
Je kunt het natuurlijk altijd even proberen.
Handig is om een uitsparing in de accubak te maken. Hierdoor is het selecteren van een andere curve makkelijk en hoef je de Dyna niet eerst te demonteren om bij de schakelaars te komen
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm