AIS verwijderen.

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Member
Reactions: 77
Berichten: 119
Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
Contacteer:

AIS verwijderen.

Bericht door Knutselsmurf »

Er is al meer over geschreven hier op het forum, maar de laatste tijd weer actueel. Nieuwe rijders, andere motoren en dus ook weer een aantal met AIS. Gisteren, nadat ik eerder de de AIS verwijderd had van Martin zijn nieuwe motor, was de motor van Jeffery, aka Libo uit Ede aan de beurt. Na alles er af geschroefd te hebben met de beproefde methode aan de slag, maar hier zaten ze nog een tandje vaster als bij Martin. Bij 1 knietje trok ik het onderste deel van het knietje er af zowat op de lasnaad. Dus de tang wat strakker op het rechte deel en wat extra aangezet. Maar dan moet je wel even letten op de plaats van je hand op het slaggewicht. Want als dat tussen het gewicht en het eind van de stang komt heb je letterlijk een gat in je hand.
Maar de pluggen zitten er weer netjes in en het eindresultaat telt uiteindelijk. En de motor is ook weer wat lichter geworden, heb wat onderdelen over.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2
Afbeelding
Gebruikersavatar
Slagûr
WSFH-Support
Reactions: 81
Berichten: 572
Lid geworden op: 20 feb 2010, 22:23
Contacteer:

Re: AIS verwijderen.

Bericht door Slagûr »

Lekker bezig weer Knutsel!
0
Afbeelding

SREU#0691 LEO.
Gebruikersavatar
Elfomonte
Member
Reactions: 34
Berichten: 1762
Lid geworden op: 12 jan 2008, 02:31
Locatie: ijmuiden en torrevieja
Contacteer:

Re: AIS verwijderen.

Bericht door Elfomonte »

weer lekker geknutseld leon
groet bert :star:
0
Gebruikersavatar
NickvR
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2020, 15:58
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: AIS verwijderen.

Bericht door NickvR »

Hallo,
Ik ben net nieuw als gast hier. Mijn naam is Nick en ik zou ook graag die ais verwijderd willen hebben. Wie kan mij helpen en welke spullen moet ik hiervoor aanschaffen?
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: AIS verwijderen.

Bericht door knutselsmurf »

Waar woon je, Nick? Ik heb inmiddels de ervaring en de spullen. Kijk hier even.
https://www.facebook.com/leon.dekock.5494
En zo is dan het eindresultaat!!
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
NickvR
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2020, 15:58
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: AIS verwijderen.

Bericht door NickvR »

Ik woon in omgeving in het Westland Vlakbij Den Haag. En ziet er erg netjes uit zoals jij dat hebt gefixt. Mijn uitlaten klapperen nog wel een beetje en ik begreep dat dat door de ais zou komen. Motor is verder geheel afgesteld op uitlaten luchtfilter en carburateur.
0
Gebruikersavatar
Joop
Member
Reactions: 63
Berichten: 1303
Lid geworden op: 08 feb 2008, 19:27
Contacteer:

Re: AIS verwijderen.

Bericht door Joop »

Ff naar Biddinghuizen 👍
1
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0150
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: AIS verwijderen.

Bericht door knutselsmurf »

Ja, de AIS is vaak de oorzaak van backfire's. Sommige rijders vinden dat wel mooi, maar het trekt de verkeerde aandacht. Dat zou zo maar reden kunnen zijn dat er een geluidscontrole uitgelokt wordt, daar zit je niet op te wachten. Ik stuur je even een PB.
Gebruikersavatar
Willem Polman
Member
Reactions: 19
Berichten: 1332
Lid geworden op: 12 jan 2008, 12:35
Contacteer:

Re: AIS verwijderen.

Bericht door Willem Polman »

knutselsmurf schreef: 15 mei 2020, 23:41 Ja, de AIS is vaak de oorzaak van backfire's. Sommige rijders vinden dat wel mooi, maar het trekt de verkeerde aandacht. Dat zou zo maar reden kunnen zijn dat er een geluidscontrole uitgelokt wordt, daar zit je niet op te wachten. Ik stuur je even een PB.
Waardoor komt dat dan Leon? Puur interesse, ik leer graag, ook om mee te praten ;)
Ik reed 2 weken geleden in Limburg kort op een XV1900 (Europese Midnight) waar Vance & Hines uitlaten onder zaten. Was erg hard geluid ook, maar met optrekken en met terugschakelen regelmatig harde knallen. Of er vuur uitkwam, kon ik niet zien natuurlijk.
Maar in een XV1900 heb je injectie en ook geen AIS. Wat is de overeenkomst?
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: AIS verwijderen.

Bericht door knutselsmurf »

Het zijn twee verschillende dingen, die wel iets gemeen hebben. Het knallen in de uitlaat bij de XV 1600 zou, bij gebruik van de standaard uitlaat, versterkt worden door de AIS. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Het is een milieu-voorziening. Door schone lucht bij te mengen zouden de uitlaat gassen schoner zijn.

Link

Het gele blok aan de rechterkant is onze AIS, die bedient wordt door een vacuum slang, aangesloten op de inlaat, daar waar ons vacuum ontstaat.
Het knallen van de uitlaat, eigenlijk een soort na-verbrandig kan worden veroorzaakt door een verkeerde afstelling. Nou zou ik zeggen dat de 1900 dat zelf moet regelen. Zit vol met flow meters en een geregelde inspuiting. Bij aanpassing van bijvoorbeeld je luchtstroom door een aanpassing van de luchtfilter kan CPU zelf door met diverse toerentallen en verschillende snelheden te gaan rijden de afstelling aanpassen.
Als je uitlaten niet goed aansluiten op je cilinders heb je ook kans op knallen. Eigenlijk ook een soort AIS, schone lucht bij uitlaatgas, waar nog onverbrande benzinedamp bij zit. Schone lucht er bij en het kan zo maar ontbranden, zonder vonk.
Hoop dat het wat duidelijker wordt, Willem.
Plaats reactie