Verbruik.

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Grimpie
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2020, 16:06
Contacteer:

Verbruik.

Bericht door Grimpie »

Hallo, het zal ongetwijfeld al eens besproken zijn, maar kan iemand mij vertellen wat ongeveer het verbruik van een 1700 wildstar is bij normaal gebruik. Ik heb deze motor sinds september verleden jaar, tot grote tevredenheid, alleen vind ik het verbruik vrij hoog, ongeveer 1 op 12,7. Is dit het normale verbruik, of moet ik toch eens naar de afstelling laten kijken?
Groet, grimpie.
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Verbruik.

Bericht door Kokkie »

Ik heb 10 jaar een wildstar gereden, en kwam zo rond de 1:20.

Wat is je "set-up" qua uitlaat/luchtfilter, en weet je of de motor daarop is afgesteld? (zo te lezen dus niet).
Een bezoekje aan een dyna-bank is zeker aan te raden.
Kostte destijds iets van € 25 ofzo.

Aardige kerel, maar misschien is er iets wat meer bij jou in de buurt.

http://www.dynojetvdmeer.nl/

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Verbruik.

Bericht door Rebel57 »

Je verbruik is niet raar, en is sterk afhankelijk van de ritten die je maakt. Op langere afstanden met een constante snelheid van +- 100 km kun je zeker zuinigere rijden. ( ca 1:18 min). Rijd je kortere ritjes met herhaaldelijk optrekken en stoppen dan is 1 op 12,5 gewoon.
Het testen op een dyna-bank kan, maar dan zul je toch aan de slag moeten als er zaken gewijzigd moeten worden. Dit kost meer dan 25 euro .
Ga je zaken als uitlaat of luchtfilter wijzigen, dan zul je opnieuw de carburateur moeten afstellen
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Grimpie
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2020, 16:06
Contacteer:

Re: Verbruik.

Bericht door Grimpie »

Het verbruik is gemeten over ongeveer 1500 km, woon werk verkeer maar ook tochten van ongeveer 300 km over rustige binnenwegen. Dus toch maar eens naar de afstelling laten kijken. Bedankt voor de info.
0
Gebruikersavatar
Grote Wim
Star Friend
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Verbruik.

Bericht door Grote Wim »

Een tip om je wildstar af te laten stellen. Ik rij met mijn Roadstar 1700 1op 20.Wel aanpassingen gedaan. Een hypercharger gemonteerd met een Dynokit . Gaat als de brandweer.
http://www.dynojetvdmeer.nl/
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Verbruik.

Bericht door knutselsmurf »

Een te laag verbruik is ook niet per definitie goed. Ik heb mijn Blauwe project, die ruim 1 op 20 liep iets ruimer afgesteld. Met een open luchtfilter en Short Shots was de flow wel erg ruim. Risico op een te hete motor ligt dan om de hoek. En wel juist meten. Ik heb een streepje gezet in de tankhals, tank altijd bij dezelfde pomp want dan heeft de motor altijd dezelfde helling, dus niveau op het streepje. Dit wel alleen als ik ga meten. Want juist meten is weten, niet gaan schatten.!! :star:
Plaats reactie