cilinders ongelijke verbranding

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: cilinders ongelijke verbranding

Bericht door Rebel57 »

Ja ik zou hem iets minder rijk maken in het halfgas gebied
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: cilinders ongelijke verbranding

Bericht door Knaks »

rebel57 schreef:Dit kwam omdat het oude motormanagement te beperkt was.
Ik heb deze nu voorzien van een volledig open elektronisch management systeem. (MegaSquirt)

Dit systeem is op elke motor te bouwen, van 1 t/m 12 cilinders
Via een laptop kun elke map afzonderlijk instellen.

gr Johan
Johan, is dit een aanvulling op of vervanging van de Dynatek 3000? Welke heb jij?
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: cilinders ongelijke verbranding

Bericht door Rebel57 »

Nee Paul hierbij gaat het niet alleen over de onstekingscurve maar ook over de AFR en inspuiting
Hiervoor kun je de manifold aanpassen en er een injector inzetten ( monopoint) en natuurlijk een trottlebody
Op Youtube staat wel wat voorbeelden over de toepassing van een MegaSquirt. Ga hier niet verder op in want is erg OFF TOPIC
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Twin
R.I.P.
Reactions: 9
Berichten: 1065
Lid geworden op: 03 jan 2008, 22:25
Contacteer:

Re: cilinders ongelijke verbranding

Bericht door Twin »

Als ik megasquirt intype krijg ik heel wat anders.
Is inderdaad off topic.
0
Twin

In den beginne was er niets................ en zelfs dat ontplofte!

Afbeelding

SREU#0142
Afbeelding
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: cilinders ongelijke verbranding

Bericht door Reef »

twin schreef:Als ik megasquirt intype krijg ik heel wat anders.
Is inderdaad off topic.
:4:

Ik dacht precies hetzelfde hahaha
0
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: cilinders ongelijke verbranding

Bericht door Rebel57 »

Ja dat kan ook nog :)

Probeer dit dan maar

http://megasquirt.info/
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton van Leeuwen
Star Friend
Reactions: 144
Berichten: 1883
Lid geworden op: 06 apr 2008, 14:11
Contacteer:

Re: cilinders ongelijke verbranding

Bericht door Ton van Leeuwen »

Afbeelding



ik zie wel een klein verschilletje....... :star:
0
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: cilinders ongelijke verbranding

Bericht door Rebel57 »

Mooie vermogenscurve hoor. Maar jouw probleem ligt niet zo zeer in het top vermogen, maar in de brandstof/luchtverhouding.
Het een en ander heeft natuurlijk wel een aantal tegenstrijdigheden als het gaat om aan de ene kant het top vermogen en de optimale verbanding.
Een WS heeft nu eenmaal een zeer ouderwets brandstof management systeem. Bij de MS is dat al iets beter maar ook nog achterhaalt.

Waarschijnlijk zal jouw motor veel beter (schoner) lopen bij snelweg condities .
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ton van Leeuwen
Star Friend
Reactions: 144
Berichten: 1883
Lid geworden op: 06 apr 2008, 14:11
Contacteer:

Re: cilinders ongelijke verbranding

Bericht door Ton van Leeuwen »

ja hij loopt weer top......
wat poreuze slangetjes vervangen en manifold waarvan we dachten dat de pakkingsringen erin zaten bleek dus niet zo te zijn.
weer blij en rij weer als nieuw....
bedankt voor jullie input !!
0
Plaats reactie