Carburateur afstellen

Technische vragen over alles wat met performance te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Carburateur afstellen

Bericht door Reef »

Dag mensen, morgen ga ik nieuwe sproeiers in mijn carburateur zetten.

Mijn vraag is alleen. Is dat te doen terwijl de carburateur gemonteerd is, dus nog op de motor zit? Of is dat echt een no go/afrader en moet ik de tank eraf halen om zodoende de carburateur los te maken??

Wellicht heeft één van de techneuten hier ervaring mee....
0
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Carburateur afstellen

Bericht door Knaks »

Reef,

gewoon de tank eraf (5 minuten werk). Mijn ervaring met de 4 schroefjes onderin de Mikuni zijn dat deze heel voorzichtig eruit gedraaid moeten worden. Dit is nou echt een k*tklus ....
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Carburateur afstellen

Bericht door knutselsmurf »

Carburateur moet er echt af. De vier schroefjes die Paul bedoelt zitten vaak erg vast en zijn relatief klein en zacht.
Dus met een goed passende schroevendraaier dit doen. En dat lukt nooit met de carb er nog op, je moet aardig kracht zetten om de schroevendraaier in de groeven te houden.
Hierna, als je mogelijk de schroefjes vervangen hebt voor degelijke zou dat misschien kunnen.
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: Carburateur afstellen

Bericht door Reef »

Nou, dat wordt dan een nieuwe ervaring :top:

Jammer dat ik geen nieuwe en betere schroefjes kan halen, dus hopelijk vernaggel ik ze niet ;)
0
Gebruikersavatar
Grote Wim
Star Friend
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Carburateur afstellen

Bericht door Grote Wim »

V/d week een afspraak gemaakt met Jeroen v/d Meer in Uithoorn is alweer een tijdje geleden 2008 op de testbank geweest.Weet ik zeker dat mijn motor weer loopt als een zonnetje heb tussen tijd een pro-pipe gemonteerd dus daar laat ik de Star op afstellen.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Plaats reactie