uitlaatknallen

Technische vragen over alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter noordermeer
Gast
Reactions:

uitlaatknallen

Bericht door peter noordermeer »

hoi ik heb een probleem .
ik heb een wildstar gekocht met highway hawk open uitlaten er op.
maar als ik me gas loslaat komen er harde knallen uit de achterste uitlaat er zit ook een dynokit op.
hij is al afgesteld maar ze krijgen het er niet uit.
heeft iemand nog ideeen thanks
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: uitlaatknallen

Bericht door Stosh »

AIS eraf..
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
peter noordermeer
Gast
Reactions:

Re: uitlaatknallen

Bericht door peter noordermeer »

Stosh schreef:AIS eraf..
wat is ais ????
Gebruikersavatar
Lucske
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 636
Lid geworden op: 11 jan 2008, 19:22
Contacteer:

Re: uitlaatknallen

Bericht door Lucske »

peter noordermeer schreef:wat is ais ????
http://roadstarclinic.com/content/view/47/105/

;)
0
Afbeelding

Afbeelding

SREU nr.: #0107
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: uitlaatknallen

Bericht door Kokkie »

Wie heeft hem afgesteld?
Is ook de gasnaald vervangen?

Lijkt me eerder een te rijke afstelling.
Zelf heb ik ook eens gehad dat mijn luchtfilter niet goed afgedicht op het spruitstuk zat, dat knalde ook behoorlijk.

Moet toch ook op te lossen zijn zonder de AIS te verwijderen lijkt me...

Misschien kun je jezelf even voorstellen, met bijvoorbeeld ook je woonplaats, en is er iemand die in je buurt woont om eens even te kijken..

Kokkie
0
Gebruikersavatar
peter noordermeer
Gast
Reactions:

Re: uitlaatknallen

Bericht door peter noordermeer »

hij staat op dit moment bij de garage en die hebben deze al kortgesloten ,bougie,s zijn vervangen ,bougiekappen en kabelsdoorgemeten dus we weten het even niet meer
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: uitlaatknallen

Bericht door knutselsmurf »

Het knallen is zeker geen bougiekabel probleem. AIS er af zou ik sowieso doen, heeft enigszins invloed op je mengsel. Deze zorgt voor het verbranden van benzinedampen uit je brandstoftank. Maar dat is minimaal. Los daarvan vinden de meeste dat mooier, al die extra slangen en "rommel" van je blok af.
Het knallen is een oorzaak van je set-up, luchtfilter, carburateur aanpassing en uitlaat. Als je uitlaat helemaal open is, zal het niet meevallen om de knal te voorkomen. Er rijden bij de club een aantal piloten met open uitlaat. Volgens mij knallen die allemaal bij het abrupt dichtdraaien van het gas. En dat vinden de meeste nog leuk ook.
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: uitlaatknallen

Bericht door Stosh »

Lijk me toch dat de afstelling niet juist is, daarnaast kan ik niet lezen uit je verhaal of je ook een open luchtfilter hebt. En dat er een dynojet kit op zit wil helemaal niets zeggen over de afstelling. Een dynojet kit is alleen een bakje met sproeiers en dan is het zoeken welke sproeiers ofwel bezetting je nodig hebt om je motor een optimale verbranding te geven. Stap 1 stationair , stap 2 gasnaald, stap 3 hoofdsproeier. En uiteindelijk moet een testbank duidelijkheid geven of al deze stappen ofwel fases juist zijn.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
peter noordermeer
Gast
Reactions:

Re: uitlaatknallen

Bericht door peter noordermeer »

ja er zit een open luchtfilter op ,wat sproeiers betreft weet ik het niet maar ik ga maar een testbank bezoek maken.ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de reacties groet peet
Gebruikersavatar
Leen
Gast
Reactions:

Re: uitlaatknallen

Bericht door Leen »

Ik zou lid worden van deze fantastische club Peter indien je nog meer vragen hebt of dat je andere zaken zou willen weten daar zitten altijd wel fans in de club die je kunnen helpen of van advies kunnen dienen of je bezoekt de knutseldag.
Voor het geld hoef je het niet te laten, tenzij je er geen grote vrienden club met dezelfde passie bij wilt hebben :4:

Groet tot op een van de vele ride outs of treffens,
Plaats reactie