60er dragpipes aangepast

Technische vragen over alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: 60er dragpipes aangepast

Bericht door Yogi »

Zo zie je maar, elk nadeel heb z'n voordeel, om met de woorden van een wijs man te spreken.
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Peter Twin
Member
Reactions: 99
Berichten: 501
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:52
Contacteer:

Re: 60er dragpipes aangepast

Bericht door Peter Twin »

Hallo Remco,

ik ben blij dat jij blij bent om een blij geluid. Zelf heb ik ook die 60'er drag pipes, maar ben zelf nog steeds niet tevreden over het geluid. Ik heb naast de originele dempers ook nog de 'Jan'dempers er in zitten. Ben erg benieuwd naar jouw geluid zonder de originele dempers.
Zou je in staat zijn om een 'soundfile' te maken en die naar mij toe te sturen. In het echt horen blijft natuurlijk het beste, maar wellicht dat ik er toch naar aanleiding hiervan wellicht die dempers er ook uit ga halen.

Kziejoe,

Peter Twin :stoer:
0
Peter


U moet de groe(n)ten van HAK hebben!

petertwin@gmail.com

SREU#0172
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Twin
Member
Reactions: 99
Berichten: 501
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:52
Contacteer:

Re: 60er dragpipes aangepast

Bericht door Peter Twin »

Het gaat mij a.s. zondag zeer waarschijnlijk niet lukken om te komen.
Nog een vraagje over jouw ervaringen met je uitlaten; had of heb jij ook last van een soort 'vogeltje' aan de uitlaatbocht van de voorste cilinder. Het is een piepje dat ontstaat in het begin van het gas openen. Ook bij het gas dichtgooien komt dit geluid tevoorschijn.

Kziejoezoen,

Peter Twin :stoer:
0
Peter


U moet de groe(n)ten van HAK hebben!

petertwin@gmail.com

SREU#0172
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Twin
Member
Reactions: 99
Berichten: 501
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:52
Contacteer:

Re: 60er dragpipes aangepast

Bericht door Peter Twin »

Ernst,

bedankt voor de filmpjes :34:
Wat betreft de 'fluit'; deze komt bij niet van de popnagel van de demper vandaan. Deze is er al uit, daar ik de dempers er al een keer eruit gehaald heb om de 'roosters' te verwijderen (ik dacht dat daar het vogeltje zat :29: ).
Dus niet.... :boos1:
Het gekke is dat die huismus niet thuis is als mijn originele dempers er onder zitten.
Als er lucht langs de pakking loopt, dan zou je toch ook sporen moeten zien van uitlaatgassen, toch?
Zou het wellicht te maken kunnen hebben met die eerste dempers?
Als er nog tips of ervaringen zijn, laat het mij dan weten.

Kziejoezoen,

Peter Twin :stoer:
0
Peter


U moet de groe(n)ten van HAK hebben!

petertwin@gmail.com

SREU#0172
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Twin
Member
Reactions: 99
Berichten: 501
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:52
Contacteer:

Re: 60er dragpipes aangepast

Bericht door Peter Twin »

Gisteren de stoute schoenen aangetrokken, gereedschap uit de schuur gehaald en de uitlaten onder de motor vandaan gehaald. Met veel geduld de voorste dempers verwijdert, gaatjes profisorisch gevuld en de uitlaten er weer onder gemonteerd (wel met de 'Jan' dempers) en het commando 'fire-up' gegeven :34: :34: :34:

Dit had ik vorig jaar al moeten doen. Remco, ik ben het met je eens; weg helikopter c.q. mitrallieur!!! ...en nog belangrijker....weg vogel!!!
Blijkt achteraf dit irritante geluid(je) daar vandaan te komen(als ik dat eerder had geweten :bat: ).
Heb nu goeie, vette sound!!! Laat dit voorlopig zo :24:
Zo zie je maar Remco dat een klein ongelukje verder kan gaan als een gelukje :lol:

Kziejoezoen,

Peter Twin :stoer:
0
Peter


U moet de groe(n)ten van HAK hebben!

petertwin@gmail.com

SREU#0172
Afbeelding
Plaats reactie