Hol kloppend geluid

Technische vragen over alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Hol kloppend geluid

Bericht door MOD »

In de Roadstar kringen word er ook gesproken over de "Knock" controleer je oliepeil het kan veroorzaakt worden door een te hoog oliepeil. Heb de Knock zelf ook gehad maar uiteindelijk verdween deze ook weer vanzelf (als de olie verbruikt was )
Als hij klinkt zoals in bijgesloten flmpje dan is het de ontsteking, controleer dan of alle 4 de bougies wel goed vonken.
https://youtu.be/isTCUqTzkxM
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Hol kloppend geluid

Bericht door MOD »

kopieer de link en zet deze hier op het forum kunnen we luisteren, denk dat het dan toch je oliepeil is, controleer deze met een warme motor en controleer ook of de carterontluchting niet verstopt zit. Want dan bouwt het blok druk op waardoor de knock kan ontstaan.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Hol kloppend geluid

Bericht door MOD »

als ik het goed beluister zit dit in het niet hebben van een demper in je uitlaat, dan krijg je een soort terugslag van het geluid bij lage toeren.
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Hol kloppend geluid

Bericht door Knaks »

Niks aan de hand dus .... :-)
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Hol kloppend geluid

Bericht door knutselsmurf »

Ik denk de demper weer rond maken en er een demper in zetten.Demper rond maken door een stuk pijp te pakken met een buitendiameter gelijk aan de binnendemper. Die pijp aan het einde schuin afslijpen en er aan de achterzijde in kloppen. Materiaal van de uitlaat is niet zo dik en ik denk dat hij dan wel weer aardig rond wordt.
Verder hoor ik dat de microfoon van de telefoon dichtslaat van het geluid van de uitlaat, voor de rest hoor niet echt iets verkeerds.
Dempers er in is beter voor de motor en beter voor je oren.
Gebruikersavatar
Thefons
Gast
Reactions:

Re: Hol kloppend geluid

Bericht door Thefons »

Ik had in mijn open V&H shortcuts voor een mooie donkere roffel de https://www.bigcitythunder.com/product- ... r-baffles/ als dempers erin. Deden echt hun werk, al lijken ze klein. Wel zorgen dat ze op de juiste afstand van het uiteinde worden geplaatst zodat er geen resonanties ontstaan, 6inch van uiteinde zo uit mijn hoofd, maar staat in de handleiding
Plaats reactie