Groot Uitlaat Probleem

Technische vragen over alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
De Goog
Gast
Reactions:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door De Goog »

Met een beetje mazzel zet Kokkie hieronder een foto van de uitlaat. Dan zie je hoever-ie er in zit (ik bedoel de demper).
Sponsje zie je hieronder:
Afbeelding



Ik denk dat ik ga proberen om met een ijzerdraad zoveel mogelijk spons eruit te peuteren. Met een tang gaat zeker niet lukken omdat het probleemgebied zeker 30 cm diep in de uitlaat zit.
Denk dat ik een schetsplaatje ga maken waarmee ik de uitlaat stevig in de bankschroef vast kan zetten, dan de gasbrander er voorzichtig op en dan 's kijken wat de pijpentang kan uitrichten.
Ben er niet gerust op dat ik die demper er weer uitkrijg. Weet iemand of het een propbleem geeft als de ene uitlaat wat meer demping heeft als de andere voor het geval het niet goed komt met die demper?

Groeten,
De Goog
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Knaks »

Meer demping betekent vaak meer tegendruk .... Je krijgt dus toch een verschil in weerstand tussen de voorste en de achterste cylinder.... Fabrikanten van uitlaten proberen juist om de drukgolf van de 2 uitlaten zo gelijk mogelijk te laten lopen.

Zou niet mijn oplossing zijn.
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Kokkie »

Dat is echt de verkeerde staalwol....

Als je dat kan: Plaatje achterop de demper lassen, en 'm met een flinke hamer eruit slaan...
Of flink gat boren in de demper, daar een flinke moer/bout doorheen, en daarop met een hamer proberen de demper eruit te slaan..

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Jaap
Member
Reactions: 16
Berichten: 253
Lid geworden op: 10 apr 2014, 21:04
Contacteer:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Jaap »

Er zijn slagtrekkers in de handel om bijvoorbeeld binnenlagers er uit te kloppen. Veel garagebedrijven hebben deze wel liggen. Misschien een idee?
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Kokkie »

maarja...waar moet je die slagtrekker aan vast maken?

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Grote Wim
Star Friend
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Grote Wim »

Ik zeg gewoon andere uitlaten er op.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
Huskey
Member
Reactions: 53
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 feb 2010, 19:00
Contacteer:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Huskey »

je kunt ook nog proberen met een lange ijzerboor een stukje in de spons te boren, meestal draait er wel een stukje van de spons om de boor heen, en dan zo proberen er stukken uit te trekken zodat je wat ruimte kunt creeeren.
0
Ben a.k.a Huskey


Afbeelding
SREU#0549
Gebruikersavatar
Jaap
Member
Reactions: 16
Berichten: 253
Lid geworden op: 10 apr 2014, 21:04
Contacteer:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Jaap »

Er zijn slagtrekkers die behoorlijk wijd uit kunnen. Ik weet niet wat de binnendiameter van de dempers is.
0
Gebruikersavatar
De Goog
Gast
Reactions:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door De Goog »

Beste allemaal, dank voor het meedenken :top:
Wegens drukte bij de baas en drukke werkzaamheden in de tuin (staat helemaal op de kop) heb ik gisteren pas weer tijd gehad om met die uitlaat te prutsen. Resultaat: nul. Er is zo weing ruimte tussen demper en uitlaat dat je zelfs met een ijzerdraad niks uitricht. Ook harde klappen met een zware hamer op een strak om de demper geklemde pijpentang halen niet iets uit. Heb daarom besloten om de strijd te staken. Heb de demper weer naar binnen getikt. 's Kijken hoe het er over een half jaar uitziet. En ik zal de volgende keer eerst 's vragen welke sponsjes wel en welke niet geschikt zijn om in dempers te stoppen :bloos:
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Groot Uitlaat Probleem

Bericht door Stosh »

Simpel, geen enkel sponsje die zijn voor pannen.
Als je iets wil gebruiken pak dan demperwol.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Plaats reactie