uitlaatpijpen hand made

Technische vragen over alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lex
Gast
Reactions:

uitlaatpijpen hand made

Bericht door lex »

Hoi allemaal .

Misschien wel even leuk om te zien.


https://www.youtube.com/user/epsuitlaten

En even een stukje van een nieuwsbrief ,



Politiek!
Ondanks het nou niet bepaald stimulerende beleid uit den Haag is Kiel-Windeweer nog steeds een trefpunt voor de liefhebbers van leuke auto’s, motorfietsen en boten. En dat willen we met uw medewerking graag zo houden, ook al zijn er inmiddels de nodige old- en youngtimers uit Nederland verdwenen.
De verhoging van de “oldtimergrens” brengt amper een kwart op van wat er begroot was, maar tot op heden is dat geen reden om het beleid te herzien. De stichting Autobelangen (http://www.vrijstellingoldtimer.nl) voert inmiddels een aantal proefprocessen tegen de verhoogde vrijstellingsleeftijd, maar zelfs als die gewonnen worden is er een groot aantal auto’s en daarmee bedrijvigheid uit Nederland verdwenen.
Minder bedrijvigheid = minder werkgelegenheid = meer uitkeringen. Is rekenen echt zo moeilijk?

Over rekenen gesproken: Het zijn niet alleen old- & youngtimers die massaal geëxporteerd worden. Ook hybrides worden in groten getale geëxporteerd, veelal als ze nog maar 4 of 5 jaar oud zijn. Deze auto’s worden dus eerst met alle denkbare subsidieregelingen en kortingen gekocht, rijden vervolgens een paar jaar bijtellings- en wegenbelastingvrij rond vanwege een theoretisch laag verbruik. Maar tegen de tijd dat ze voor de zakelijke rijder zijn afgeschreven gaan ze massaal naar het buitenland om daar emissies te besparen. Zo doet Nederland tegenwoordig aan ontwikkelingshulp en vragen we ons intussen af waarom we een begrotingstekort hebben …

Uitlaten & Chiptuning!
Rijdt u in een Audi, Seat, Skoda of VW? Dan bent u bij EPS ook aan het juiste adres voor Chiptuning. Met de Software van JD Engineering en een uitlaat van EPS wordt een gewone Transporter T5 GP met een 2.0 Bi-TDI een vlammende (bedrijfs)bus!
Af fabriek levert deze motor 180pk en 400 Nm. Na montage van een compleet uitlaatsysteem inclusief DPF vervanger en voor de symmetrie links en rechts een paar mooie eindpijpen en een software upgrade gaat deze T5 als de brandweer dankzij 50 pk en 100 Nm meer power..

T5 keuring.
Nee, dit gaat niet over een Transporter. T5 is een voertuigcategorie, en wel de land- of bosbouwtrekker met een constructiesnelheid boven de 45 km/uur. Ook als u geen ambities heeft in de land- of bosbouw kan dit interessant zijn: voor een trekker is namelijk geen wegenbelasting verschuldigd en een APK keuring is ook niet van toepassing. Vrijwel elke 4-wielaangedreven auto kan –met enige aanpassingen- voldoen aan de eisen die de wetgever aan zo’n T5 trekker stelt. Heb je dus nog ergens een Ford Bronco, een Chevy K30 of een oude Landrover staan, dan kun je deze ter keuring aanbieden bij de RDW en hem “buiten registratie” laten plaatsen. Je mag er dan de weg mee op zoals een trekker (wel even een verzekering afsluiten). De snelweg valt dan buiten je werkgebied (of je moet er de bermen gaan maaien) maar voor lokaal verkeer is het zonder meer een optie. Kun je toch nog rijden met je Suburban 4x4 diesel van 1985!

Sound on demand met een klep in je uitlaat.
Stil in de vroege morgen, maar met een lekkere roffel door de tunnel. Ook iets voor u?
Ons programma schakelbare uitlaatkleppen is nog verder uitgebreid, dus voor vrijwel elke auto kunnen we “sound on demand” realiseren! Verder zijn we aan het experimenteren met een controller waarmee je de kleppen vanaf een bepaald toerental open kunt sturen. Een paar voorbeelden van klepprojecten: Alfa Spider, Audi RS6 & R8, BMW 428i & 550i, Nissan 370Z, diverse Pickups, Porsche Boxter, Range Rover Evoque.

Clubs op bezoek:
Van Alfa tot Thunderbird, van Celica tot Trikes: Clubs zijn altijd welkom im Kiel-Windeweer. Ook lid van een club? Bel ons gerust voor een afspraak! We ontvangen u graag en verzorgen dan een rondleiding en voor de liefhebbers een demo met onze showmotor!

Dure standaard uitlaat?
Een voorbeeldje: Toyota rekent voor alleen een middendemper voor de RAV4 prijzen van €1271,- tot €1573,- ex BTW en ex montage.
Een op maat gemaakte RVS middendemper kost minder dan de helft en wordt geleverd inclusief levenslange garantie voor de koper.
Dus als u zich ook afvraagt of die uitlaat nu inclusief 4 nieuwe banden is, bel dan even voor een offerte.

Op de tast gemaakt.
Een Audi S6 met een 4.2 V8 is best rap. Maar bij sommige klanten overstijgt de “need for speed” zelfs het vermogen van deze motor. Of we er ook een setje spaghettiespruitstukken voor konden maken? Als de kap open doet zie je de spruitstukken niet eens zitten, zo vol zit de motorruimte. Na een dag sleutelen kun je de originele spruistukken net zien en dan begint het pas. Reken maar op een week werk. Maar het effect is de moeite waard: Je pakt er makkelijk 30 pk bij, maar vooral de winst in souplesse is indrukwekkend!

Ook op twee wielen!
Een Yamaha 1100 BT Bulldog is een stoere motor, maar hij klinkt meer als een schoothondje en ook de prestaties laten ruimte voor verbetering. Je kunt er natuurlijk een set andere dempers op zetten, maar als je bestaande dempers voorziet van een nieuw binnenwerk is er op het oog niets veranderd, maar voor het oor en het gevoel des te meer!
Het kan ook anders: 6 open uitlaten op een CBX doen vermoeden dat er sound in zit. En het blijft niet bij een vermoeden. Als je de 6-cilinder open trekt trakteert hij je op een oorstrelende portie kippenvel! Kijk en luister maar eens op ons Youtubekanaal www.​youtube.​com/user/epsuitlaten​

Een Duramax op 7 poten.
Duramax staat voor de V8 diesel zoals Chevrolet / GMC die toepast vanaf 2003, de opvolger van de good old 6.5. Een beul van een motor die zich ook nog eens prima laat chippen. Dan kun je zelfs met een stevige Pickup als een GMC 3500 met dubbele cabine en dubbele montering stoplichtsprintjes trekken waarbij je menigeen het nakijken geeft. Als er echter een pennetje van $1,23 afbreekt verdraait de sensorring op de krukas en “ziet” de ECU niet dat hij er 20 graden naast zit met het inspuitmoment. Daar hoef je maar even mee door te rijden voordat er een gat in een zuiger zit en dan is er werk aan de winkel.
Bij een oudere motor kom je dan al gauw uit op een ruilblok, maar deze motor had nog niet zoveel mijlen op de teller staan. Dus het blok tot op de laatste schroef uit elkaar, de betreffende cilinder geboord en van een bus voorzien zodat we de motor weer op konden bouwen met 8 standaard zuigers. Inmiddels draait hij weer en binnenkort komt de klant hem halen.

Keuringsklaar maken.
Zelf een auto of motor bouwen of importeren blijft voor veel mensen een droom. Als je zo’n droom vervult moet je nog wel even bij de RDW langs voor een kentekenkeuring. Onderdeel van zo’n keuring is de dB-meting en daar kom je met de standaard uitlaat vaak niet doorheen. De opdracht aan ons is dan om iets te maken wat RDW-proof is. Dunne buisjes, extra bochten, grote reflectiedempers en zo nodig nog een extra dB-killer: alles wat we normaalgesproken zorgvuldig vermijden halen we dan uit de kast om op dat ene stukje van het RDW-circuit binnen de meetwaarden te blijven. Zo wordt een bulderende Cobra met een 7.5 liter Ford Big block of een zelfbouw Superbike met een Twinturbo Chevy smallblock met lachgas fluisterstil – totdat het kenteken binnen is …..

On the road again!
In Amerikaanse films uit de 90’er jaren zie je ze volop rondrijden als taxi: de laatse versie van de Chevrolet Caprice, de aerodynamische opvolger van de Caprice Classic. Ook in Nederland werd deze Caprice als taxi gebruikt en een van onze klanten kon zo’n voormalige taxi op de kop tikken. Hij stond al 12 jaar stil, maar dankzij de LPG-installatie (gas veroudert niet in tegenstelling tot benzine) was een nieuw accu voldoende om de 5.0 V8 weer tot leven te wekken. De bak werkt ook nog na al die tijd, maar remmen deed hij niet meer. Alles zit vast en de geventileerde schijven op de vooras vallen letterlijk uit elkaar.
Een mooi winterproject dus, waarvoor alle onderdelen nu besteld zijn. In januari gaan we hem weer helemaal rijklaar maken!

En zo voort …
Maatwerkspruitstukken voor een Mercedes W116 450 SEL, een uitlaat voor een replica van Porsche 356A Speedster, een systeem vanaf downpipe voor een Mitsubishi 3000 GT VR4, een complete uitlaat voor Audi S1 replica (geen snelle A1, maar een “korte” Quattro), een versnellingsbakrevisie voor een Corvette, een gereviseerde motor in een Hummer, uitlaten voor een Ferrari 550 Maranello, een 360 Challenge en een 400: geen dag is hetzelfde in Kiel-Windeweer en dat houden we graag zo!
Dus houden we ons aanbevolen voor uw projecten in 2015!
Rest ons om iedereen alvast een mooi kerstfeest, een knallende jaarwisseling en een zeer voorspoedig 2015 toewensen!

Met vriendelijke groet,
EPS Uitlaten BV & USA Engines BV
Roelf de Haan

EPS UITLATEN BV & USA ENGINES BV
Nieuwe Compagnie 23
9605 PX Kiel-Windeweer (NL)

T +31(0)598-350.335 | T +31(0)598-350.330
F +31(0)598-320.402 | F +31(0)598-320.402
E info@uitlaten.com | E info@usa-engines.com
W http://www.uitlaten.com | W http://www.usa-engines.com

KvK Groningen nr. 02088945 | KvK Groningen nr. 02088946
BTW nr.: NL 8144.43.266.B01 | BTW nr.: NL 8144.43.588.B01

***** English Summary ******

EPS Uitlaten and USA Engines will be closed for Christmas holidays from December 21st until and including January 5th
We wish everybody a Merry Christmas and a very good and prosperous 2015!

Best regards,
EPS Uitlaten BV & USA Engines BV
Roelf de Haan
Gebruikersavatar
Ton van Leeuwen
Star Friend
Reactions: 144
Berichten: 1883
Lid geworden op: 06 apr 2008, 14:11
Contacteer:

Re: uitlaatpijpen hand made

Bericht door Ton van Leeuwen »

komt mijn longshot ook vandaan..........prima bedrijf
0
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: uitlaatpijpen hand made

Bericht door Knaks »

Mooi artikel, die gaat in mijn Favoriten
Plaats reactie