Onderhoud dragstar

Algemene en technische onderwerpen voor de Dragstar 650/1100
Gebruikersavatar
Starsister
Member
Reactions: 121
Berichten: 858
Lid geworden op: 16 mei 2009, 11:04
Contacteer:

Re: Onderhoud dragstar

Bericht door Starsister »

img_6427.jpg
Alsjeblieft MOD....op je wenken bediend ......haha....

Ik ga trouwens vanmiddag die bouten voor de risers halen bij Fabory. Dan kan ik alles weer in elkaar gaan zetten. Ziet er zo triest uit nu, hij lijkt wel total loss.
En die bouten waren niet zo goedkoop hoor....Patrick had gelijk. Als je ze van RVS wilt hebben kosten ze 27 euro per paar !
En dat is wel verstandig want je wil niet weten hoe moeilijk het was die oude beugels er uit te krijgen !

Wordt vervolgd....

starsister
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
remember yesterday, dream of tomorrow but live today

SREU # 279
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Onderhoud dragstar

Bericht door Yogi »

Zo dat ziet er stoer uit.

Misschien iets voor een nieuw tv programma. Boerin zoekt motor.......................

Geintje, staat je goed hoor, respect :eens:
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Onderhoud dragstar

Bericht door MOD »

Hannus respect :top:
Starsister schreef:
img_6427.jpg
Alsjeblieft MOD....op je wenken bediend ......haha....

Ik ga trouwens vanmiddag die bouten voor de risers halen bij Fabory. Dan kan ik alles weer in elkaar gaan zetten. Ziet er zo triest uit nu, hij lijkt wel total loss.
En die bouten waren niet zo goedkoop hoor....Patrick had gelijk. Als je ze van RVS wilt hebben kosten ze 27 euro per paar !
En dat is wel verstandig want je wil niet weten hoe moeilijk het was die oude beugels er uit te krijgen !

Wordt vervolgd....

starsister
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Starsister
Member
Reactions: 121
Berichten: 858
Lid geworden op: 16 mei 2009, 11:04
Contacteer:

Re: Onderhoud dragstar

Bericht door Starsister »

Vervolg...

Ik heb mijn risers er op zitten en mijn stuur bevestigd maar nu blijkt de diameter van mijn stuur dus "te klein". Wat kan ik gebruiken om die ruimte op te vullen en mijn stuur strak in de risers te krijgen...zijn daar speciale rubberen ringen voor ofzo ?
Het is niet zo dat ik veel ruimte heb hoor maar ik kan mijn stuur nog op en neer bewegen met een beetje kracht.

Ik hoor het graag....

Starsister
0
remember yesterday, dream of tomorrow but live today

SREU # 279
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Onderhoud dragstar

Bericht door Rebel57 »

Ik denk dat je er niets tussen moet stoppen. Mischien kun je de beugel van de risers iets afvijlen, maar dan zou ik ze eerst willen zien
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Krekel
Gast
Reactions:

Re: Onderhoud dragstar

Bericht door Krekel »

Wow, respect!!! Ik moet ervoor naar Dr. Rebel...
Gebruikersavatar
MOD
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 4690
Lid geworden op: 03 jan 2008, 09:49
Contacteer:

Re: Onderhoud dragstar

Bericht door MOD »

Hannus, begrijp ik hier uit dat je de bouten die je stuur vast moeten houden helemaal vast hebt gedraaid en dat er nu nog speling op je stuur zit ? :shock: Dat zou niet mogen. De meeste sturen zijn of 1 1/4 inch of 1 1/2 inch dik. even opmeten ?
Heb hier nog een origineel Wildstar stuur liggen mag je zo hebben.
En wat Dr. Rebel zegt je zou ook de Risers iets kunnen afvijlen waardoor de diameter kleiner wordt, een mm kan al helpen.
Afbeelding
Starsister schreef:Vervolg...

Ik heb mijn risers er op zitten en mijn stuur bevestigd maar nu blijkt de diameter van mijn stuur dus "te klein". Wat kan ik gebruiken om die ruimte op te vullen en mijn stuur strak in de risers te krijgen...zijn daar speciale rubberen ringen voor ofzo ?
Het is niet zo dat ik veel ruimte heb hoor maar ik kan mijn stuur nog op en neer bewegen met een beetje kracht.

Ik hoor het graag....

Starsister
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
:sterk: 103 PK 183 NM :top:
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Onderhoud dragstar

Bericht door Rebel57 »

MOD schreef:Hannus, begrijp ik hier uit dat je de bouten die je stuur vast moeten houden helemaal vast hebt gedraaid en dat er nu nog speling op je stuur zit ? :shock: Dat zou niet mogen. De meeste sturen zijn of 1 1/4 inch of 1 1/2 inch dik. even opmeten ?
Heb hier nog een origineel Wildstar stuur liggen mag je zo hebben.
En wat Dr. Rebel zegt je zou ook de Risers iets kunnen afvijlen waardoor de diameter kleiner wordt, een mm kan al helpen.
Afbeelding
Starsister schreef:Vervolg...

Ik heb mijn risers er op zitten en mijn stuur bevestigd maar nu blijkt de diameter van mijn stuur dus "te klein". Wat kan ik gebruiken om die ruimte op te vullen en mijn stuur strak in de risers te krijgen...zijn daar speciale rubberen ringen voor ofzo ?
Het is niet zo dat ik veel ruimte heb hoor maar ik kan mijn stuur nog op en neer bewegen met een beetje kracht.

Ik hoor het graag....

Starsister

Met een origineel Wildstar stuur ben je er nog niet helemaal. Gashandel etc kun je dan niet overzetten :bat: omdat ze dan niet meer passen.
Een klein beetje afvijlen vd beugels zou wel kunnen helpen.

Als je er niet uitkomt, dan zijn er velen die je wel willen assisteren.

PS Als je gaat vijlen, span de beugel even met een dikke doek tussen de bankschroef om beschadiging te voorkomen
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Starsister
Member
Reactions: 121
Berichten: 858
Lid geworden op: 16 mei 2009, 11:04
Contacteer:

Re: Onderhoud dragstar

Bericht door Starsister »

riser.jpg
Is het de bedoeling dat ik het bovenste deel van de riser ga vijlen of het deel dat al in de bovenkant van de voorvork zit geschroefd.
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
remember yesterday, dream of tomorrow but live today

SREU # 279
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Onderhoud dragstar

Bericht door Rebel57 »

Starsister schreef:
riser.jpg
Is het de bedoeling dat ik het bovenste deel van de riser ga vijlen of het deel dat al in de bovenkant van de voorvork zit geschroefd.
In principe maakt het niet uit. Maar werk rustig en vijl steeds kleine beetjes eraf.

Wat nog beter is om de bovenste delen eraf te halen en dan even langs een metaal bedrijf te gaan en vragen of ze er een halve mm eraf willen draaien op de draaibank
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Plaats reactie