Waarschuwing: Tankdop XVS

Algemene en technische onderwerpen voor de Dragstar 650/1100
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Waarschuwing: Tankdop XVS

Bericht door SkyZip »

3 weken geleden verloor ik onder het rijden de bovenkant van mijn tankdop (XVS650)
Bij mijn dealer heb ik de volgende dag een originele nieuwe dop besteld.
Na 2 dagen hiermee gereden te hebben zat ineens mijn tank helemaal in elkaar, niet een klein beetje, maar het was alsog iemand er een aambeeld op had laten vallen. Nu was ik hier goed ziek van (originele lak en de motor nog als nieuw ondanks zijn 12 jaren)
En omdat de tank in elkaar zat in de parkeergarage van mijn werk, dacht ik al dat ik te maken had met een gefrustreerde collega.
Niets was minder waar .... ik maakte de dop los en plotseling met een plop schoot hij los en zoog zich vol met lucht.
De dealer heeft nagevraagd hoe dat kon en nu bleek dat er 2 typen dop zijn die er exact hetzelfde uitzien, maar met 2 totaal verschillende serienummers.
De ene tank ontlucht via de dop en de andere via een slangetje onder de tank.

Let er dus op als je een nieuwe dop nodig hebt dat de dealer je dop bestelt aan de hand van het framenummer en voorkom hiermee een hoop kosten aan je motor.
Nieuwe tank kost 1100 euro en dan moet hij nog gespoten worden !!
2de hands zijn ze praktisch niet te krijgen.
Gebruikersavatar
The Long Cat
Star Friend
Reactions: 2
Berichten: 659
Lid geworden op: 20 mei 2010, 22:18
Contacteer:

Re: Waarschuwing: Tankdop XVS

Bericht door The Long Cat »

SkyZip schreef:3 weken geleden verloor ik onder het rijden de bovenkant van mijn tankdop (XVS650)
Bij mijn dealer heb ik de volgende dag een originele nieuwe dop besteld.
Na 2 dagen hiermee gereden te hebben zat ineens mijn tank helemaal in elkaar, niet een klein beetje, maar het was alsog iemand er een aambeeld op had laten vallen. Nu was ik hier goed ziek van (originele lak en de motor nog als nieuw ondanks zijn 12 jaren)
En omdat de tank in elkaar zat in de parkeergarage van mijn werk, dacht ik al dat ik te maken had met een gefrustreerde collega.
Niets was minder waar .... ik maakte de dop los en plotseling met een plop schoot hij los en zoog zich vol met lucht.
De dealer heeft nagevraagd hoe dat kon en nu bleek dat er 2 typen dop zijn die er exact hetzelfde uitzien, maar met 2 totaal verschillende serienummers.
De ene tank ontlucht via de dop en de andere via een slangetje onder de tank.

Let er dus op als je een nieuwe dop nodig hebt dat de dealer je dop bestelt aan de hand van het framenummer en voorkom hiermee een hoop kosten aan je motor.
Nieuwe tank kost 1100 euro en dan moet hij nog gespoten worden !!
2de hands zijn ze praktisch niet te krijgen.
Ik vind het een fout van jou daeler, hij had dit moeten weten.
0
The Long Cat en z'n TwentseDrenth Sylvi.

SREU#0568

Afbeelding
Gebruikersavatar
Biker-Ludje
Gast
Reactions:

Re: Waarschuwing: Tankdop XVS

Bericht door Biker-Ludje »

Ja dat is mooi klote,

mij is hetzelfde overkomen in de zomer van dit jaar, boven op de tank een deuk!! nog zo groot.
Heb er via de benzinekraan lucht in gespoten, hij plopte wel terug, maar alles krijg je er niet uit.
Bij mij is het nog steeds zo, maar inderdaad wat je zegt, ga maar eens heen voor een nieuwe tank.

dat is mooi kassa, ja je kunt er goed ziek van zijn!!!

Groeten,
Ludwig
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Waarschuwing: Tankdop XVS

Bericht door knutselsmurf »

Inderdaad, Cat, als de dealer een dop bestelt op kenteken, is er iemand in dit traject aansprakelijk(te stellen). Er zou op zijn minst iets van een coulance-regeling op toegepast kunnen worden.
Hoe is het trouwens afgelopen met jouw geintje met de dealer/benzinemeter?
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Waarschuwing: Tankdop XVS

Bericht door SkyZip »

Mijn dealer is nu bezig een tweede hands tank te vinden in de kleuren van mijn motor, als hij die niet kan vinden zorgt hij voor een andere tank en laat hij hem spuiten.
Misschien was ik niet duidelijk maar hij neemt de verantwoordelijkheid wel op zich, dus voor mij valt het wel mee, behalve dan dat ik nu al weken een enorme deuk heb.
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Waarschuwing: Tankdop XVS

Bericht door Stosh »

Hier hebben ze nog een tank te koop!

http://link.marktplaats.nl/388297438
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Biker-Ludje
Gast
Reactions:

Re: Waarschuwing: Tankdop XVS

Bericht door Biker-Ludje »

Heyy Stanneman.

Ik heb op die advertentie gereageerd.

omdat ik hetzelfde meegemaakt heb met het vacuum trekken van de tank.
dus ik heb er ook een deuk in.

Hij vraagt er €350,- euro voor en dan moet ie nog gespoten worden.

Vind ik redelijk prijzig worden
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Waarschuwing: Tankdop XVS

Bericht door SkyZip »

stanneman schreef:Hier hebben ze nog een tank te koop!

http://link.marktplaats.nl/388297438

Dat wist ik al wie denk je dat die Joop is die 100 euro heeft geboden? :24:
Gebruikersavatar
Biker-Ludje
Gast
Reactions:

Re: Waarschuwing: Tankdop XVS

Bericht door Biker-Ludje »

waarschijnlijk gaat ie daar niet mee akkoord
Gebruikersavatar
SkyZip
Gast
Reactions:

Re: Waarschuwing: Tankdop XVS

Bericht door SkyZip »

De tank is al verkocht en mijn dealer heeft nog steeds geen andere gevonden ..... van het weekend maak ik hem schoon, zet alle chroom in de WD40 en trek de hoes erover, Ik wacht het voorjaar wel af.
Plaats reactie