Nieuw K&N luchtfilter ?

Technische vragen over alles wat met luchtfilters te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Nieuw K&N luchtfilter ?

Bericht door gerben termignoni »

Deze heb ik nog niet bij een van de fans gezien

http://www.knfilters.com/search/product ... od=RA-066V

Afbeelding

Afbeelding

Gerben
Gebruikersavatar
Kuper
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 jan 2008, 12:05
Contacteer:

Re: Nieuw K&N luchtfilter ?

Bericht door Kuper »

Nee deze heb ik ook nog niet gezien tijdens de ride outs die ik meereed, misschien de 16e??

Gerben ik weet niet waar ik de "breather" filter op aan moet sluiten, weet jij dat?? foto o.i.d.
Ik denk de dikke slang die van de cilinderkop komt? :doh:

Wie weet het?? :)
0
"The Iron Horse"

WSFH SREU#0118
Gebruikersavatar
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Nieuw K&N luchtfilter ?

Bericht door Knaks »

Kuper schreef:Nee deze heb ik ook nog niet gezien tijdens de ride outs die ik meereed, misschien de 16e??

Gerben ik weet niet waar ik de "breather" filter op aan moet sluiten, weet jij dat?? foto o.i.d.
Ik denk de dikke slang die van de cilinderkop komt? :doh:

Wie weet het?? :)
Kupertje,

dikke slang vanaf de cylinderkop is van de carterontluchting. Deze kun je, al dan niet voorzien van een KRANKVENT, voor je accubak langs naar de grond leiden.

Ps. filter op de foto zit scheef........ :lol:
Gebruikersavatar
Kuper
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 jan 2008, 12:05
Contacteer:

Re: Nieuw K&N luchtfilter ?

Bericht door Kuper »

Knaks schreef:
Kuper schreef:Nee deze heb ik ook nog niet gezien tijdens de ride outs die ik meereed, misschien de 16e??

Gerben ik weet niet waar ik de "breather" filter op aan moet sluiten, weet jij dat?? foto o.i.d.
Ik denk de dikke slang die van de cilinderkop komt? :doh:

Wie weet het?? :)
Kupertje,

dikke slang vanaf de cylinderkop is van de carterontluchting. Deze kun je, al dan niet voorzien van een KRANKVENT, voor je accubak langs naar de grond leiden.

Ps. filter op de foto zit scheef........ :lol:
Knaks bedankt ik dacht het al wel, zag het toevallig vanavond op het oude forum staan.
Maar ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid, want beter even zeker weten dan een domme fout maken :doh: en
je motoblok stuk laten lopen o.i.d.
Geweldig dat je even hebt gereageerd :clap:

Thanks :24:
0
"The Iron Horse"

WSFH SREU#0118
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Nieuw K&N luchtfilter ?

Bericht door gerben termignoni »

Kuper,

Knaks heeft gelijk.

Zorg dat er geen scherpe bochten, knikken e.d in deze slang zitten, je blok heeft ventilatie nodig.

Gerben
Gebruikersavatar
Kuper
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 jan 2008, 12:05
Contacteer:

Re: Nieuw K&N luchtfilter ?

Bericht door Kuper »

v2-remco schreef::top: hij is mooi klein dat luchtfilter :26:
ik heb hem in het "ovaal" dan is hij net een slagje groter :stoer: :24:
v2-remco
Heb je er een foto van?? :24:
0
"The Iron Horse"

WSFH SREU#0118
Gebruikersavatar
Keesie
Star Friend
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Nieuw K&N luchtfilter ?

Bericht door Keesie »

Deze heb ik nog niet bij een van de fans gezien.volgens mij heeft Ton(cameleon) er een op zijn motor.ik zou er zelf ook wel een willen hebben omdat ik forwardcontrols heb gemonteerd zit mijn twin velocity van kuryakyn een beetje in de weg.zou montage van dat kleine filtertje van invloed zijn op de performence van mijn motor want hij loopt perfect.misschien heeft iemand dan interesse in mijn kuryakyn?gr. kees http://www.thunderbike.de/user/parts_de ... optid=1168 deze lijkt er ook op weet niet hoeveel die van kn kost.
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Nieuw K&N luchtfilter ?

Bericht door gerben termignoni »

Ik denk niet dat de performance/afstelling tussen deze twee luchtfilters heel veel uitmaakt.
Zelf ken ik dat luchtfilter van Thunderbike, prima ding.
Ik zou alleen niet een nog kleiner luchtfilter nemen want dan krijg je wel problemen met je afstelling.

Immers : Een kleiner luchtfilteroppervlak laat minder lucht door, hierdoor wordt je benzine/luchtmengsel rijker, daardoor moet er een kleinere sproeier in.

Dit heeft als gevolg dat er minder benzine/luchtmengsel in je cilinders komt en dat heeft weer als gevolg dat je bike minder presteert.

Gerben
Gebruikersavatar
Keesie
Star Friend
Reactions: 3
Berichten: 970
Lid geworden op: 10 feb 2008, 13:05
Contacteer:

Re: Nieuw K&N luchtfilter ?

Bericht door Keesie »

bedankt gerben dacht dat hij idd iets te klein zou zijn,zal kijken of ik mijn kuryakyn kan verkopen.gr. kees
0
SREU#0456
Afbeelding

You can t always get what you want
But if you try sometime you just might find you get what you need...
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Nieuw K&N luchtfilter ?

Bericht door knutselsmurf »

Nu we het toch over luchtfilters hebben even een vraag. Ik ben bezig met het ontwerpen van mijn nieuwe luchtfilter. Als uitgangspunt neem ik eerst de maten van een K&N filter, die uitgebreid op hun site staan. Maar er staan bij de Spike luchtfilterhuizen op de diverse site's nergens afmetingen bij. Belangrijkste uitgangspunt moet natuurlijk het lekker ademen van de motor zijn. Zit ik vast aan een minimaal formaat, een minimale diameter bocht enz. Volgens mij is de buitendiameter van de standaard carburateur 61 mm. Wie heeft ervaring met dit soort filters en mogelijk een K&N nummer van het filter?
Plaats reactie