Gisteren bij Dennis de kabels gewisseld. Remleiding van pomp naar verdeler, koppelingskabel en beide gaskabels. Wie er de vorige gaskabels op gezet heeft ga ik hier niet benoemen, maar die had er weinig kaas van gegeten. Duo gaskabels en er dan maar 1 gebruiken verdient niet de hoofdprijs. Alles netjes met de juiste vrije slag gemonteerd. Prachtig spul, die kabels van Motion-Pro, inmiddels goed verkrijgbaar en best betaalbaar.
Wat wel een punt van aandacht is is het ontluchten van de rem-pomp bij de welbekende Ape sturen, waarbij de rem-pomp duidelijk naar beneden hangt. Dan blijft er voor de zuiger zo,n mooie luchtbel hangen. Dus even los van het stuur en de lucht laten ontsnappen. De hoek van de handgrepen waren ook de oorzaak dat Dennis de spiegels niet lekker kon afstellen.
Vandaag was dan de geliefde Hypercharger aan de beurt. Had gisteravond de hele zaak al samengesteld, wat ook nog best een klusje is met die stugge rubbers.
En dan heb je bij het monteren de wens dat de vlotterbak er makkelijk af gaat. NIET DUS!!! Ze doen er bij Küryakyn niet voor niets nieuwe inbusjes bij. Dat is vaak een struikelblok bij onze Mikuni,s.
Dus de carburateur moest er echt helemaal af om in een goed houding de nodige kracht te kunnen zetten. En na wat hitte, kruipolie en de nodige tikken had ik ze alle vier los!!
Dus de aanpassingen gedaan volgens het advies van Küryakyn, wat ooit ook door DB John was geschreven. De 205 Main jet, 1 shim onder de standaard naald, de 37.5 pilot en de originele Air bleed. Zaak gemonteerd, wederom de juiste vrije slag ruim terug gedraaid en stationair ingesteld. En toen ging Dennis proefrijden. En de set-up is gewoon een goede. Geen inhouden bij standgas, geen zak bij snelgas, dus een heerlijke V-twin die lekker reageert. Even afgesproken dat hij het verbruik even goed ging bijhouden. Dus een streepje gezet in de tankhals en een paar keer bij dezelfde pomp tanken. Meten is weten. En wat een straf om met dit weer heerlijk te toeren met je Wildstar!!!
De Hypercharger.
- Knutselsmurf
- Member
- Reactions: 88
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
- Contacteer:
Re: De Hypercharger.
Ik blijf "Old Skool", zolang dat nog kan. En ik denk dat ik niet meer " omgeschoold" ga worden, de oude techniek overleefd mij nog wel!!
Re: De Hypercharger.
Ach het principe blijft hetzelfde, alleen er zijn bij een moderne motor en auto management meer mogelijkheden. Maar old school blijft leuker om af te stellen .
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: De Hypercharger.
Ik ben erbij gebleven en heb ondertussen natuurlijk ook weer veel geleerd
0
Als je niet leeft, ben je ook al dood !!