Wederom een hypercharger vraag

Technische vragen over alles wat met luchtfilters te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruffneck
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 jun 2016, 16:51
Contacteer:

Re: Wederom een hypercharger vraag

Bericht door Ruffneck »

:27: haha
Ik hoop vanmiddag weer even verder te kunnen sleutelen.
Alvast bedankt voor alle info :pompom:
0
Gebruikersavatar
Ruffneck
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 jun 2016, 16:51
Contacteer:

Re: Wederom een hypercharger vraag

Bericht door Ruffneck »

Zo weer even iets verder gekomen.
Ik kom net bij Madracing vandaan.
Top bedrijf en service trouwens :top:

Eerste run was met Setup van Stosh.

spitsenaald van kuryakyn
Pilot 37,5
Main 185
Naald op middelste clip met alleen het plastic ringetje er onder
Pms 3 slagen uit.

Aardige lijnen,maar nog veel te arm.

Hierna 205 sproeier ipv de 185 en air/fuel ging al meer richting het groene gebied.
Advies was om pms nog 1/2 slag open te zetten en een 215/220 sproeier.
Helaas had hij deze niet liggen dus stuurt hij dit op.
Hierna kan ik hem er zelf inzetten en doen we dan nog een run.

Mooie is dat je gewoon een run kan doen hier en zelf mag sleutelen op 1 vd bruggen.
Volgende week hopelijk alles op de rit. :24:
0
Gebruikersavatar
Ruffneck
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 jun 2016, 16:51
Contacteer:

Re: Wederom een hypercharger vraag

Bericht door Ruffneck »

Ik lees net op roadstar forum dat een Kuryakyn jet hetzelfde is als een Dynojet.
Dat betekend dat er nu een 205 Kuryakyn/Dynojet sproeier in zit, dus 2,05 mm
Mikuni heeft geen mm maatvoering maar flow. (205 ml/min)
Als ik dus naar 205 Mikuni overstap zou ik al goed uit moeten komen.

Maar op de Kuryakyn sproeiers staat echter FTC welke door Factory pro geleverd worden en de Mikuni maatvoering hanteren.


Laat maar :shock: ....de 205 is de enige sproeier welke wel Mikuni is vd set.....had de carb maar gedemonteerd voor de zekerheid.

Lekker verwarrend allemaal. ..
Zijn er meer mensen met een 205 Mikuni jet met een hypercharger?
Of hebben jullie ook 215/220?
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Wederom een hypercharger vraag

Bericht door Stosh »

De hoofdsproeier heb je alleen nodig met vol gas rijden dus waar deze kerel met komt is mij een raadsel! Na zo,n advies zou ik naar een ander adres gaan. Je kan naar een 205 hoofdsproeier maar dan wel in combinatie met een originele naald. Maar als hij het advies geeft voor sproeiers die niet eens bestaan zegt mij genoeg.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Wederom een hypercharger vraag

Bericht door Stosh »

P.s, heb je wel originele mikuni sproeiers gebruikt of de sproeiers die geleverd zijn bij het luchtfilter? De Amerikaanse sproeiers willen wel eens van maat verschillen.
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Ruffneck
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 jun 2016, 16:51
Contacteer:

Re: Wederom een hypercharger vraag

Bericht door Ruffneck »

Sproeiers die bij het luchtfilter zitten
De sproeiers hebben FTC erop staan, maar de 205 sproeier niet, deze lijkt op een Mikuni sproeier.
215 en 220 sproeiers bestaan gewoon hoor.
Maar vreemde is wel dat ik zie dat hij te arm loopt op de uitdraai (ook met 205) en dat als ik naar een grotere sproeier ga van 185 naar 205 dat hij meer richting 13 gaat op air/fuel.
Ik wacht het gewoon wel even af.Gaat mij erom dat de mix goed is en hij goed loopt. Vind het alleen raar dat ik zulke grote sproeiers nodig heb....
0
Gebruikersavatar
DBJohn
Gast
Reactions:

Re: Wederom een hypercharger vraag

Bericht door DBJohn »

Ik rij ook met een 205 sproeier en een originele naald verhoogd met een ringetje.
Rij hier al 15 jaar mee zonder ook maar een hapering.
Ook het verbruik is top, hoe hard ik ook rij, altijd 1 op 20.
Succes.
Gebruikersavatar
Ruffneck
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 jun 2016, 16:51
Contacteer:

Re: Wederom een hypercharger vraag

Bericht door Ruffneck »

Thanx.
0
Plaats reactie