Motor is particulier gekocht.
Heb nog wat verder rond gestruind op het forum en op google. Heb op internet gevonden dat dit wel de orginele naald is iig.
Als dat niet zo is hoor ik het graag.
Dan zou ik dus 205 sproeier moeten regelen en de pilot op 37.5!
Uiteindelijk komen we er wel haha.
De Hypercharger.
- Knutselsmurf
- Member
- Reactions: 88
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
- Contacteer:
Re: De Hypercharger.
IK zie dat de belangrijkste niet is aangepast. Tenminste als je "sproeier" 35 de ruimte is die je met je PMS schroef kunt regelen, je luchtmengsel schroef. Daar moet bij de meeste aanpassingen echt een 37.5 in en basis 3 1/2 slag uitgedraaid.
Die 57 niks aan doen, de 187.5 heb je feitelijk alleen nodig bij hoge snelheid, denk aan snelweg kilometers. Onze rijstijl gebruikt zo'n 80% de 37.5 sproeier, ook wel de pilot genoemd.
Verder ook het vlotterniveau eens meten.
De aanpassing van de naald is nodig om hem "lekker aan het gas" te hebben hangen.
Althans, dit zijn mijn ervaringen. Maar er is meer kennis op dit forum aanwezig.
De 205 is een andere nummering als van Mikuni.
Succes.
Die 57 niks aan doen, de 187.5 heb je feitelijk alleen nodig bij hoge snelheid, denk aan snelweg kilometers. Onze rijstijl gebruikt zo'n 80% de 37.5 sproeier, ook wel de pilot genoemd.
Verder ook het vlotterniveau eens meten.
De aanpassing van de naald is nodig om hem "lekker aan het gas" te hebben hangen.
Althans, dit zijn mijn ervaringen. Maar er is meer kennis op dit forum aanwezig.
De 205 is een andere nummering als van Mikuni.
Succes.
1
Re: De Hypercharger.
Ok, bedankt voor je reactie.
Dus de 35 wisselen naar 37.5 begrijp ik.
En bij de naald moet er dan 1 shim onder?
Dus de 35 wisselen naar 37.5 begrijp ik.
En bij de naald moet er dan 1 shim onder?
0
- Knutselsmurf
- Member
- Reactions: 88
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
- Contacteer:
Re: De Hypercharger.
Dat laatste zou ik sowieso doen. Maar dat moet je eigenlijk voelen, moet lekker oppakken, geen dipje bij het optrekken.
1
Re: De Hypercharger.
Loopt niet goed is een ruim begrip
Begin bij stap 1 stationair draaien van de motor.
Als je met een standaard pilot je pms schroef meer dan 3 1/2 slag open moet draaien om de motor goed stationair te laten lopen ga dan vergroten naar 37,5 pilot.
Stap 2 wat voor naald wil je gebruiken?
Standaard naald ( 205 mikuni hoofdsproeier )
Dynojet naald ( dynojet 170 hoofdsproeier )
bijgeleverde naald van Kuryakyn set. ( 185 mikuni hoofdsproeier)
Kies dus bij je gekozen naald de juiste hoofdsproeier! Aangegeven waarden zijn veel gekozen settings.
Zet je circlip op de derde kerf van je naald met alleen de witte ring onder de circlip. Alles boven de circlip doet niets!
Hoe reageert nu de motor op het snel open draaien van het gas!
Bij niet meteen reageren moet je de naald gaan verhogen ofwel een dun ringetje plaatsen tussen de witte ring en de circlip hierdoor zet je de naald een halve stand hoger. Reageert je motor nog niet lekker dan kan je de circlip een stand hoger zetten. En zo kom je tot een goed resultaat. Je hebt wel vaak een beter resultaat met een spitsere naald waardoor de motor lekker fel reageert op het gas.
Dit is/was een beetje mijn werkwijze om een 1600 af te stellen.
Begin bij stap 1 stationair draaien van de motor.
Als je met een standaard pilot je pms schroef meer dan 3 1/2 slag open moet draaien om de motor goed stationair te laten lopen ga dan vergroten naar 37,5 pilot.
Stap 2 wat voor naald wil je gebruiken?
Standaard naald ( 205 mikuni hoofdsproeier )
Dynojet naald ( dynojet 170 hoofdsproeier )
bijgeleverde naald van Kuryakyn set. ( 185 mikuni hoofdsproeier)
Kies dus bij je gekozen naald de juiste hoofdsproeier! Aangegeven waarden zijn veel gekozen settings.
Zet je circlip op de derde kerf van je naald met alleen de witte ring onder de circlip. Alles boven de circlip doet niets!
Hoe reageert nu de motor op het snel open draaien van het gas!
Bij niet meteen reageren moet je de naald gaan verhogen ofwel een dun ringetje plaatsen tussen de witte ring en de circlip hierdoor zet je de naald een halve stand hoger. Reageert je motor nog niet lekker dan kan je de circlip een stand hoger zetten. En zo kom je tot een goed resultaat. Je hebt wel vaak een beter resultaat met een spitsere naald waardoor de motor lekker fel reageert op het gas.
Dit is/was een beetje mijn werkwijze om een 1600 af te stellen.
1
SREU#0184
- Knutselsmurf
- Member
- Reactions: 88
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
- Contacteer:
Re: De Hypercharger.
Je kunt wel zien dat Stan net iets meer ervaring heeft met afstelling dan ik, zeker met de nummering.
1