Helemaal mee eens, Johan, die Japanners zullen daar inderdaad best goed over nagedacht hebben. Maar waar komt dat eventuele loslopen dan vandaan? Wordt hij dan soms niet met het juiste moment vastgezet? Ik heb er zelf eigenlijk nooit last van gehad. Heeft dit te maken met slijtage of is dit toch wat paniek om niet al te veel voorvallen?
Bij wie is de moer al eens losgelopen, dit even voor de statistieken??
Belt aandrijving controleren en extra borgen !!!
Re: Belt aandrijving controleren en extra borgen !!!
Ik heb hier twee jaar geleden ook last van gehad.
Heb toen alles schoongemaakt en weer goed vastgezet en op de originele manier geborgt. Echter afgelopen rideout het idee dat ik er weer eens naar moet kijken.
Schijnbaar hebben er meer mensen dit gedacht daar dit oude topic weer tot leven is gekomen.
Heb toen alles schoongemaakt en weer goed vastgezet en op de originele manier geborgt. Echter afgelopen rideout het idee dat ik er weer eens naar moet kijken.
Schijnbaar hebben er meer mensen dit gedacht daar dit oude topic weer tot leven is gekomen.
0
Groeten Bartman.
Drive wise - drive Wildstar.
SREU#0222
Drive wise - drive Wildstar.
SREU#0222
Re: Belt aandrijving controleren en extra borgen !!!
Sterker nog, zou YAMAHA daar niet wat aan moeten doen ! Hier lopen gelukkig genoeg techneuten rond die zelf een en ander kunnen oplossen, maar als je niet in die omstandigheid bent en niet weet wat er aan de hand is, kan ik mij voorstellen dat je voor vervelende verrassingen kan komen te staan. Loopt nml niet mee in een standaard servicebeurt heb ik gehoord.
Re: Belt aandrijving controleren en extra borgen !!!
Heb de bout gechecked bij het verwisselen van mijn belt.
Misschien een stomme vraag, maar als het borgplaatje nog netjes tegen de bout aan zit geklemd, kan ik er dan vanuit gaan dat de bout nog goed vast zit?
Misschien een stomme vraag, maar als het borgplaatje nog netjes tegen de bout aan zit geklemd, kan ik er dan vanuit gaan dat de bout nog goed vast zit?
0
Re: Belt aandrijving controleren en extra borgen !!!
Ik neem aan als hij goed tegen de platte kant van de bout zit, het goed moet zijn. Je hebt hem met wisselen niet los gehad neem ik aan, is ook niet nodig.
Re: Belt aandrijving controleren en extra borgen !!!
Nee niet losgehad, en zit er inderdaad nog netjes tegen aan...
0
Re: Belt aandrijving controleren en extra borgen !!!
Het loslopen vd moer kan worden veroorzaakt omdat de moer er verkeerd op zit
Deze moet met de vlakke kant naar buiten zitten !!!!
Deze moet met de vlakke kant naar buiten zitten !!!!
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Belt aandrijving controleren en extra borgen !!!
Als de moer goed vastzit zet ik er altijd een streepje op met watervaste stift als je dan de kap demonteerd zie je meteen of de moer nog goed vast zit..
0
SREU#0184
Re: Belt aandrijving controleren en extra borgen !!!
Maar, als het borgplaatje nog netjes plat/strak tegen de moer aan zit weet je toch ook dat ie niet verdraaid is..
Of niet?
Dat was eigenlijk mijn vraag...
Of niet?
Dat was eigenlijk mijn vraag...
0
Re: Belt aandrijving controleren en extra borgen !!!
Waarschijnlijk zit dan alles nog op zijn plaats en vast want de borgrevet kan niet samen met de moer los draaien..Kokkie schreef:Maar, als het borgplaatje nog netjes plat/strak tegen de moer aan zit weet je toch ook dat ie niet verdraaid is..
Of niet?
Dat was eigenlijk mijn vraag...
0
SREU#0184