Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Volgens mij staat dat in het handboek :bonk:
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Zo'n boek is wel errug handig als je met een dergelijk project als jij aan de gang bent, ik geloof dat Rebel wel het een en ander op cd heeft, ik heb zelf alleen een ingebonden exemplaar, deze kun je na 16 maart wel van me lenen.Joop schreef:Heb nie handboek nie :bonk:
Als je de boutjes bedoelt waarmee de drukveer gemonteerd zit dan is dat 8NM (en niet meer deze boutjes breken snel af)
De bout van het koppelinghuis 70 NM en de boutjes van het chromen koppelinghuis 10 NM.
Gerben
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Gerben bedankt, en je hebt helemaal gelijk.
Als ik voor die tijd nog geen handboek heb maak
ik graag gebruik van je aanbod. Maar hoop voor die tijd wel
dat ie gaat als een kogel. Vanmiddag de koppeling gemonteerd,
morgen gaan we de cylinders ophalen bij Rebel. Dan gaat Nol
donderdagmorgen beginnen met de rest. Vanmiddag tevens
2 nieuwe banden besteld, waren ook aan vervanging toe.
ca. 7000 km meegereden.
Als ik voor die tijd nog geen handboek heb maak
ik graag gebruik van je aanbod. Maar hoop voor die tijd wel
dat ie gaat als een kogel. Vanmiddag de koppeling gemonteerd,
morgen gaan we de cylinders ophalen bij Rebel. Dan gaat Nol
donderdagmorgen beginnen met de rest. Vanmiddag tevens
2 nieuwe banden besteld, waren ook aan vervanging toe.
ca. 7000 km meegereden.
0
SREU#0150
- Zwarzenekkerdt
- WSFH-Support
- Reactions: 26
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 13 jan 2008, 11:19
- Contacteer:
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Joop hierbij een link naar handboek in PDF formaat:Joop schreef:Heb nie handboek nie :bonk:
http://www.paulmilner.com/yamaha/handbu ... 082008.pdf
Tenminste...ik neem aan dat je deze bedoeld... :huh:
0
Met groeten,
Zwarzenekkerdt
All that matters doesn't mean a thing without love for the sake of life....
Zwarzenekkerdt
All that matters doesn't mean a thing without love for the sake of life....
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
BEDANKTZwarzenekkerdt schreef:Joop hierbij een link naar handboek in PDF formaat:Joop schreef:Heb nie handboek nie :bonk:
http://www.paulmilner.com/yamaha/handbu ... 082008.pdf
Tenminste...ik neem aan dat je deze bedoeld... :huh:
0
SREU#0150
- Grote Wim
- Gast
- Reactions: 140
- Berichten: 2651
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Maandag gaat mijn Star onder het mes bij dokter Gerben.
Koppeling word vervangen plus veer.
Oliepomptandwiel word vervangen,en kleppen stellen.
Dat is de eerste keer na 6 jaar en 60.000 km dat er aan mijn bike gesleuteld word.
De recall niet meegerekend.
Dus maandagavond trek ik de klinkers weer uit de straat
Gerben,we maken er en leuke dag van maandag,tot dan
Koppeling word vervangen plus veer.
Oliepomptandwiel word vervangen,en kleppen stellen.
Dat is de eerste keer na 6 jaar en 60.000 km dat er aan mijn bike gesleuteld word.
De recall niet meegerekend.
Dus maandagavond trek ik de klinkers weer uit de straat
Gerben,we maken er en leuke dag van maandag,tot dan
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
116db
.**.
SREU#0131
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
De klinkers uit de straat Wim,
Dan moet ik effe mijn magazijn in voor een paar bigbore zuigers.
komt goed
Gerben
Dan moet ik effe mijn magazijn in voor een paar bigbore zuigers.
komt goed
Gerben
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Als Gerben het doet doet ie het goed, is mijn ervaring. De stratemaker is al twee keer bij hem langsgeweest nadat hij aan mijn bike had gesleuteld
0
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Bedankt Rebel, voor je overduidelijke foto's en duidelijke uitleg.
Ik heb de drukgroep unit vervangen door een Barnett (gelukkig zit hij achter een verchroomde deksel, pff, wat een kleur) en de platen vervangen door nieuwe.
Met vijftigduizend kilometers op de klok en een licht slippende koppeling, in z'n vijf, en een vakantie in Wales voor de boeg, leek me dat geen overbodige luxe.
Echter vervang dat plamuurmesje maar door een beitel (voor houtbewerking), in de gereedschaplijst, dat maakt het verwijderen van de pakking een stuk makkelijker. Wat zat dat kreng vast gebakken.
Dat heeft me zeker de helft van de totale tijd gekost.
Ook bij mijn Star zaten de platen niet op de juiste plaats. Recall door Yamaha dealer in Nijmegen uitgevoerd. Twee sleuven links van de markering, de puntjes, op de kooi, zaten de markeringen van, overigens, alle platen.
Ik heb je raad op gevolgd en bij het monteren van de nieuwe platen, de markeringen en puntjes weer bij elkaar gebracht. De rest was een ABCtje. Drie uren in totaal, niet dankzij de pakking, en konden de weg weer op.
Een beetje werkplek is echter geen overbodige luxe, ik heb de operatie in de carport uitgevoerd, welnswaar op een motorlift , maar af en toe leek ik wel moslim tijdens het gebed.
Al met al een klusje dat goed te doen is met wat geduld en een beetje technisch of logisch inzicht en natuurlijk het juiste gereedschap .
Nogmaals bedankt.
Ik heb de drukgroep unit vervangen door een Barnett (gelukkig zit hij achter een verchroomde deksel, pff, wat een kleur) en de platen vervangen door nieuwe.
Met vijftigduizend kilometers op de klok en een licht slippende koppeling, in z'n vijf, en een vakantie in Wales voor de boeg, leek me dat geen overbodige luxe.
Echter vervang dat plamuurmesje maar door een beitel (voor houtbewerking), in de gereedschaplijst, dat maakt het verwijderen van de pakking een stuk makkelijker. Wat zat dat kreng vast gebakken.
Dat heeft me zeker de helft van de totale tijd gekost.
Ook bij mijn Star zaten de platen niet op de juiste plaats. Recall door Yamaha dealer in Nijmegen uitgevoerd. Twee sleuven links van de markering, de puntjes, op de kooi, zaten de markeringen van, overigens, alle platen.
Ik heb je raad op gevolgd en bij het monteren van de nieuwe platen, de markeringen en puntjes weer bij elkaar gebracht. De rest was een ABCtje. Drie uren in totaal, niet dankzij de pakking, en konden de weg weer op.
Een beetje werkplek is echter geen overbodige luxe, ik heb de operatie in de carport uitgevoerd, welnswaar op een motorlift , maar af en toe leek ik wel moslim tijdens het gebed.
Al met al een klusje dat goed te doen is met wat geduld en een beetje technisch of logisch inzicht en natuurlijk het juiste gereedschap .
Nogmaals bedankt.