Drukgroep en koppelingsplaten vervangen

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
izirider
WSFH-Support
Reactions: 22
Berichten: 1546
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:38
Contacteer:

Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen

Bericht door izirider »

Goed bezig Bullit!

Ik had het er toevallig vanmiddag nog met Stanneman over
dat we benieuwd zijn hoe het met jou project gaat! Erg toevallig!

Ben benieuwd naar al het vernieuwde moois wat er de eerste rit
van volgend jaar vast weer te zien is bij iedereen!

groeten izi
0
SREU#0173

*** Life is a Party! ***
:tease: Never underestimate the power of idiots in large groups!!! :tease:

Afbeelding

izirider@hotmail.com
Gebruikersavatar
wpee
Gast
Reactions:

Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen

Bericht door wpee »

Hoi

Ik heb donderdag de koppeling eraf gehad en vandaag (zaterdag) weer teruggezet. Ik heb de versterkte as gemonteerd voor de oliepomp. Wat me echter opviel tijdens de hermontage van de drukgroep is dat de boutjes op de veer niet goed aandraaiden, dat wil zeggen niet vast gingen zitten.
Eruit dus. Wat bleek? Het zijn een soort trekbouten die schijnbaar zijn gemaakt om de kooi niet te beschadigen als je te hard aan zou trekken. Kan bij mij niet want ik had mooi de momentsleutel op 8Nm staan (voorgeschreven). Een boutje was al heel erg dun gedraait en stond op afknappen. Hermontage van de boutjes is dus niet goed.

Klopt mijn veronderstelling of moet ik de koppeling weer openen om mijn standaard M6 bouten die op 8Nm staan weer te vervangen door de originele boutjes? Wat zit er bij zo'n Barnett koppeling/drukgroep?


Groeten Wim
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen

Bericht door Rebel57 »

Deze wordt geleverd met nieuwe boutjes.
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kuper
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 jan 2008, 12:05
Contacteer:

Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen

Bericht door Kuper »

Johan bedankt voor deze info, heb er vandaag gebruik van gemaakt, had het uitgeprint erbij liggen.
Ik merkte bij demontage dat de koppelingsplaten verkeerd gemonteerd zaten, misschien daarom al tijden een slippende koppeling?
Mooie misser van Motoport Stadskanaal (Groningen) die de recall heeft uitgevoerd.

VERKEERD GEMONTEERDE PLATEN
Afbeelding

GOED GEMONTEERDE PLATEN
Afbeelding

OP MOMENT AANGEDRAAID
Afbeelding

UITGEPRINT REBEL57 (JOHAN) HANDLEIDING
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
0
"The Iron Horse"

WSFH SREU#0118
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen

Bericht door Rebel57 »

Yep die zaten verkeerd, het was zeker maandagmorgen :bonk:
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
eRJee
Member
Reactions: 34
Berichten: 1393
Lid geworden op: 12 jan 2008, 11:09
Contacteer:

Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen

Bericht door eRJee »

Blijkt toch maar weer hoe geweldig die motorzaken er soms mee bezig zijn. Dit mag je toch niet verwachten van een Yamaha dealer?

Maar goed. Kuper is weer klaar voor de zomer! :star:
0
SREU#0121
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yogi
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 1775
Lid geworden op: 12 jan 2008, 09:26
Contacteer:

Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen

Bericht door Yogi »

Gerben heeft vorig jaar ook mijn koppeling vervangen en ook die platen zaten verkeerd. Het slippen begon inderdaad vlak na de recall. Mijn gevoel zegt inmiddels dat ze zooooooo druk zijn geweest dat ze elke janlul aan die motoren hebben laten sleutelen :boos1: :boos: :boos: .
0
Groeten uit het dichtstbevolkte motordorp van Nederland
SREU#0180
Afbeelding

yogi69@home.nl
Gebruikersavatar
Kuper
R.I.P.
Reactions: 0
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 jan 2008, 12:05
Contacteer:

Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen

Bericht door Kuper »

yogi schreef:Gerben heeft vorig jaar ook mijn koppeling vervangen en ook die platen zaten verkeerd. Het slippen begon inderdaad vlak na de recall. Mijn gevoel zegt inmiddels dat ze zooooooo druk zijn geweest dat ze elke janlul aan die motoren hebben laten sleutelen :boos1: :boos: :boos: .


Mannen ik heb dit hele gebeuren op mail gezet met foto's van de verkeerd gemonteerde koppelingsplaten naar Motoport Stadskanaal gisteren.
Vanmiddag ben ik hierover gebeld daar ze me een en ander wilden toelichten, om een lang verhaal kort te maken het volgende.
Ze geven toe de platen fout te hebben gemonteerd, maar ondanks dat is slip daardoor niet aan de orde, volgens hun kun je ze zelfs wel kriskras doorelkaar monteren zonder daar last mee te krijgen. Ik heb hem verteld daar niet mee eens te zijn gezien het feit dat meerdere Wildstarfans dit namelijk ook hebben en dat ik dus niet de enige was met deze klachten. Hij zegt dat alleen bij b.v. een R1 die 15.000 tpm maakt het pas relevant is i,v,m, de balans. Waardoor ik slip had is hem dan ook een raadsel, eigenlijk had ik weer terug moeten komen na de recall. Hij had daar wel gelijk aan maar telefonisch is het me nooit aangeboden, ik moest de koppelingskabel maar eens nastellen.
Maar goed ik zeg dat ik nu toch zo'n € 250,= extra kosten heb gemaakt die waarschijnlijk niet nodig waren geweest, hoe nu verder.
Uit eindelijk wilde hij me een tegemoetkoming doen in vorm van een kado bon, ik zei hiermee akkoord te gaan.
Laten we ieder de helft doen stelde hij voor, hij stuurt me een tegoedbon van € 125,=
Denk dat Motoport hiermee laat zien dat ze toch niet geheel vrijuit gaan maar vind het wel schappelijk na 2 jaar en 35.000 km verder.
0
"The Iron Horse"

WSFH SREU#0118
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen

Bericht door Rebel57 »

Ik denk dat de aangeboden oplossing heel schappelijk is.
Dat verhaal van de onbalans, klinkt me nog een beetje vreemd.
Het feit dat er specifieke merktekens op de platen zijn aangebracht, impliceert toch het een en ander. Dit doen ze toch niet voor niets.

Je extra kosten, ja was in dit geval misschien niet nodig geweest. Je hebt in iedergeval geleerd hoe je het een en ander zelf kan doen, en mocht je in de toekomst een Bigbore willen monteren hoeft je die kosten niet nog eens te maken :top:
Zal maar zo zeggen: Ieder nadeel heeft z'n voordeel zoals Johan dit treffend eerder zei
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
gerben termignoni
Gast
Reactions:

Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen

Bericht door gerben termignoni »

Ik zal eens even navragen wat nu precies het nut is van alle merktekens ed van de drukgroep en koppeling, ik heb er nu geen passend antwoord op.

Ik vind de aangeboden oplossing van de cadeaubon heel schappelijk.

Gerben
Plaats reactie