nr 19,20,21+ platenset 22,23 en de eventuele drukgroepeRJee schreef:Om welke nummers gaat het precies?
Dat was eigenlijk mijn vraag.
Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Goed en duidelijk werk, heb de mijne tijdens de recall gelijk laten vervangen (dus niet zelf gedaan ) De monteur melde mij wel dat hij het zonde vond om het blok weer dicht te schroeven, zo mooi vond hij de Barnett koppeling
Goede set heb geen last van een slippende koppeling ondanks het bescheiden vermogen van de Lizz
Goede set heb geen last van een slippende koppeling ondanks het bescheiden vermogen van de Lizz
0
SREU#0001
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
"Die kleine Grüne" aka "The Lizz"
103 PK 183 NM
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Zoals elders vermeld, heb ik ondertussen de Barnett koppelingsveer binnen.
Ik zal deze monteren en mijn bevindingen hier neer zetten.
Vraag aan de techneuten:
Is het raadzaam om de platen te ontvetten, licht te schuren en daarna weer te monteren?
Dit in verband de licht slippende koppeling op dit moment.
Ik zal deze monteren en mijn bevindingen hier neer zetten.
Vraag aan de techneuten:
Is het raadzaam om de platen te ontvetten, licht te schuren en daarna weer te monteren?
Dit in verband de licht slippende koppeling op dit moment.
0
SREU#0121
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Zou ik niet doen
Kijk wel effe of de stalen tussenplaten niet blauw/krom zijn deze anders vervangen.
Ik weet niet of jouw bike een recall heeft gehad, ik heb bij twee machines die na de racall koppelingslip hadden geconstateert dat de merktekens van de koppelinglaten en die van de drukgroep niet goed tegenover elkaar zaten.
(zie ook de beschrijving en de foto's van Rebel) wees hier alert op.
De Barnett koppelingveer is een heel stuk sterker dan de orginele, dus je koppelingslip zal straks wel verleden tijd zijn.
Gerben
Kijk wel effe of de stalen tussenplaten niet blauw/krom zijn deze anders vervangen.
Ik weet niet of jouw bike een recall heeft gehad, ik heb bij twee machines die na de racall koppelingslip hadden geconstateert dat de merktekens van de koppelinglaten en die van de drukgroep niet goed tegenover elkaar zaten.
(zie ook de beschrijving en de foto's van Rebel) wees hier alert op.
De Barnett koppelingveer is een heel stuk sterker dan de orginele, dus je koppelingslip zal straks wel verleden tijd zijn.
Gerben
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Knap stukje werk Johan!
Alleen vind ik dat die nieuwe koppelingsplaten wel een homo kleurtje hebben. :lol:
Alleen vind ik dat die nieuwe koppelingsplaten wel een homo kleurtje hebben. :lol:
0
SREU#0184
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Ja weet ik, maar soms zijn ze blauw. Maar dat is niet ok :)stanneman schreef:Knap stukje werk Johan!
Alleen vind ik dat die nieuwe koppelingsplaten wel een homo kleurtje hebben. :lol:
Maar deze drukgroep werkt perfect. Ben net terug van een vakantietocht door Slovenie tot het zuidelijkste pintje van kroatie met bergen bergen en nog eens bergen en dat met een zware aanhanger achter de motor. Perfect
0
SREU#0157
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Ik heb de mijne ook gemonteerd ondertussen (met speciale dank aan de tel. helpdesk van Johan en Kuper).
Rijdt perfect, slippende koppeling is verleden tijd.
Daarnaast hebben we ook direct het nieuwe oliepomptandwiel gemonteerd.
Als ik iemand uitleg kan geven of hulp kan bieden, geef het maar aan!
Rijdt perfect, slippende koppeling is verleden tijd.
Daarnaast hebben we ook direct het nieuwe oliepomptandwiel gemonteerd.
Als ik iemand uitleg kan geven of hulp kan bieden, geef het maar aan!
0
SREU#0121
Re: Drukgroep en koppelingsplaten vervangen
Zo de klus is geklaard! Standaard drukgroep en platen vervangen door een Barnett drukgroep en platen. De stalen tussenplaten waren nog prima dus deze weer hergebruikt. Met de gedetailleerde beschrijving van Johan is het een fluitje van een cent en voor iedereen te doen met wat technische kennis, voldoende ruimte en het benodigde gereedschap.
Benodigd gereedschap:
steek-/ringsleutel 10, 12 en 17
inbussleutel 5
schuifmaat
momentsleutel
vloeibare pakking
Benodigde onderdelen:
Barnett drukgroep voor Yamaha Roadstar (besteld bij Baron - USA)
Barnett koppelingsplatenset voor Yamaha Roadstar (besteld bij Baron - USA)
Pakking 5PX-15451-00 (Motopoort)
ring van uitgegloeidkoper voor carterplug
oliefilter
3 ltr. motorolie
Benodigd gereedschap:
steek-/ringsleutel 10, 12 en 17
inbussleutel 5
schuifmaat
momentsleutel
vloeibare pakking
Benodigde onderdelen:
Barnett drukgroep voor Yamaha Roadstar (besteld bij Baron - USA)
Barnett koppelingsplatenset voor Yamaha Roadstar (besteld bij Baron - USA)
Pakking 5PX-15451-00 (Motopoort)
ring van uitgegloeidkoper voor carterplug
oliefilter
3 ltr. motorolie
0