Al jaren ben ik aan het zoeken naar een oplossing voor de matige remprestaties van de voorremmen. Heb diverse merken rempads geprobeerd alsook gesinterd of standaard. De remschijven zien er nog steeds prima uit.
Dit probleem is al vanaf het begin vd aankoop in 2001.
In vergelijking met bijv. mijn kawa ZX12R (3 remcups per zijde) remt de Wildy errug traag.
Remvloeistof wordt om de 1à 2 jaar ververst. Remblokken zijn altijd perfect, idem de gehele remmechaniek.
Remleidingen zijn nog de standaard rubberen uitvoering.
Zijn er in de afgelopen jaren oplossingen ontwikkeld om dit probleem te omzeilen, zoja welke dan.
Ik rijd graag op een fiets waarmee je goed kunt remmen. Ik kan uiteraard ook constant langzaam rijden... maar zie het niet als een juiste oplossing.
Voorrem remt matig met diverse remblok merken/types
Re: Voorrem remt matig met diverse remblok merken/types
Vanaf het begin al? Das pas 20 jaar dus
Misschien een probleem in je remcilinder (op je stuur)?
Verder zeggen de boeken geloof ik elke 4 jaar remleidingen vervangen, maar is volgens mij vrijwel nooit een issue geweest op de Wildstar.
Misschien dat stahlflex leidingen wat meer rempower geven.
Heb je de remmen wel eens kunnen vergelijken met die van een collega Wildstar-rijder? Om eens te kijken of het erg afwijkt.
Kokkie
Misschien een probleem in je remcilinder (op je stuur)?
Verder zeggen de boeken geloof ik elke 4 jaar remleidingen vervangen, maar is volgens mij vrijwel nooit een issue geweest op de Wildstar.
Misschien dat stahlflex leidingen wat meer rempower geven.
Heb je de remmen wel eens kunnen vergelijken met die van een collega Wildstar-rijder? Om eens te kijken of het erg afwijkt.
Kokkie
0
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Voorrem remt matig met diverse remblok merken/types
remcylinders zijn schoon en bussen gesmeerd met kopervet.
Staalflex leidingen is nog een optie.
Had die nl wel op de kawa gemonteerd.
Nog nooit op een andere WS gereden. Is dus ook een optie.
Met dank voor de tips.
Staalflex leidingen is nog een optie.
Had die nl wel op de kawa gemonteerd.
Nog nooit op een andere WS gereden. Is dus ook een optie.
Met dank voor de tips.
0
Re: Voorrem remt matig met diverse remblok merken/types
Effe voor de duidelijkheid, ik bedoel de remcylinder op het stuur he... niet de remzuigers in de remklauw.
Waar woon je... misschien is er iemand die bij je in de buurt woont met een Widstar...
Kokkie
Waar woon je... misschien is er iemand die bij je in de buurt woont met een Widstar...
Kokkie
0
Re: Voorrem remt matig met diverse remblok merken/types
0
Groeten Bartman.
Drive wise - drive Wildstar.
SREU#0222
Drive wise - drive Wildstar.
SREU#0222
Re: Voorrem remt matig met diverse remblok merken/types
Remklauwen van een yamaha r1 of r6 zijn die dan passend voor de WS?
Btw: dag Bart
Wildone = Ronald
Je rijdt ook nog steeds de WS, mooi zo.
Btw: dag Bart
Wildone = Ronald
Je rijdt ook nog steeds de WS, mooi zo.
0
Re: Voorrem remt matig met diverse remblok merken/types
De blue, gold en zilverspot klauwen zijn inderdaad op een 1600 te monteren. Daarnaast passen de remklauwen van een 1900 ook op de 1600 en dit geeft wel degelijk een betere rem prestatie. Ook de zwevende remschijven van een 1900 passen op de 1600 als je het echt leuk wilt maken.
0
SREU#0184
Re: Voorrem remt matig met diverse remblok merken/types
Staalflex leidingen zijn al een hele verbetering. Remschijven vervangen zal niks uitmaken.
Remklauwen van en R1 wel, maar de prijs
Remklauwen van en R1 wel, maar de prijs
0
Re: Voorrem remt matig met diverse remblok merken/types
Wildone Ronald. Is dit Ronald Scholten ???
0
Groeten Bartman.
Drive wise - drive Wildstar.
SREU#0222
Drive wise - drive Wildstar.
SREU#0222
Re: Voorrem remt matig met diverse remblok merken/types
Yes Bartolomeus. This is Ronald Tinsteden
Btw: remprobleem is opgelost.
Brembo gesinterde blokken gemonteerd en Stahlflex-leidingen.
Durf nu harder dan 40km/u te rijden.
Bedankt aan allen voor het meedenken.
Btw: remprobleem is opgelost.
Brembo gesinterde blokken gemonteerd en Stahlflex-leidingen.
Durf nu harder dan 40km/u te rijden.
Bedankt aan allen voor het meedenken.
0