Opnieuw spaken

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roy79
Star Friend
Reactions: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jul 2020, 14:19
Contacteer:

Opnieuw spaken

Bericht door Roy79 »

Goedenavond allemaal,

Toeb ik vorig jaar mijn wildstar kocht viel het me op dat de spaken en de naaf zwart waren.
Op zich geen drama aangezien ik de hele winter had om dit te verwijderen. Na de eerste paar spaken ontdaan te hebben van de zwarte lak zag ik dat deze waarschijnlijk met een reden zwart gemaakt zijn en fat was waarschijnlijk omdat ze behoorlijk verroest waren.

Nou vroeg ik me af, is het überhaupt nodig om na zoveel jaar een velg een keer opnieuw te laten spaken of is dat overbodig.
Ik ga er namelijk vanuit dat dit aardig in de papieren zal lopen dus als het enkel een optisch verschil is dat denk ik er nog even goed over na en hou ze desnoods gewoon zwart.

Mocht ik toch de keus maken voor het opnieuw laten spaken weten jullie toevallig een adres ( liefst omgeving overijssel) waar ik dit zou kunnen laten doen.

Alvast bedankt!
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Opnieuw spaken

Bericht door knutselsmurf »

Opnieuw spaken is geen noodzaak. Met wielen wordt van alles gedaan maar is puur optisch. Als het je stoort ( bij mij wel, namelijk) moet je de afweging maken of het voor jou de moeite waard is. En dat je daarna het onderhoud wilt plegen wat nodig is om ze netjes te houden.
Ik persoonlijk wil niet rondrijden op een motor met verroeste spaken. Maar dat is dan weer persoonlijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik kan hier wel van genieten, ook als ik niet rijd.!! :top: :top: :24:
Gebruikersavatar
Roy79
Star Friend
Reactions: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jul 2020, 14:19
Contacteer:

Re: Opnieuw spaken

Bericht door Roy79 »

Dank voor je reactie!
Dit ziet er inderdaad grandioos uit!!

De spaken op mijn motor zijn op dit moment zwart dus valt het niet op dat ze bij de kop enigszins verroest zijn.
Maar goed, vind chroom een stuk mooier dan zwarte spaken vandaar dat ik even een het zoeken was naar mogelijkheden.
0
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Opnieuw spaken

Bericht door Kokkie »

Mooi Midnight voorwiel d'r in....Ook makkelijker poetsen... ;)

Afbeelding

Kokkie
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Opnieuw spaken

Bericht door knutselsmurf »

Wielservice Hasselt, net onder Zwolle. Albert is een vakman!! En normale prijzen, ook niet verkeerd. Heb er ervaring mee, voorral reparatie.
Verder heb ik mijn wielen laten doen bij JVD wheels, toen Simon er nog was en op de oude locatie. Maar die zit in Uithuizen, Groningen. Niet echt Overijssel, meer een wereldreis.

Succes!!
Gebruikersavatar
Peter Twin
Member
Reactions: 99
Berichten: 499
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:52
Contacteer:

Re: Opnieuw spaken

Bericht door Peter Twin »

Hallo Roy,

ik heb onlangs mijn Wildstar van nieuwe RVS spaken laten voorzien. Je moet ongeveer rekening houden met ca. € 170,- tot € 200,- per wiel. Ik heb het bij Haan Weels laten doen.
0
Peter


U moet de groe(n)ten van HAK hebben!

petertwin@gmail.com

SREU#0172
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Opnieuw spaken

Bericht door knutselsmurf »

Dit zijn mooie wielen, 17 jaar oud en in het voorjaar te koop. Er zit dan wel een motor aan vast die erbij hoort. RVS spaken en de originele, onberispelijke velgen.
En goed onderhouden.!!
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roy79
Star Friend
Reactions: 2
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jul 2020, 14:19
Contacteer:

Re: Opnieuw spaken

Bericht door Roy79 »

Bedankt voor de reactie heren, ik ga me er even in verdiepen.
Het is een prachtige motor knutselsmurf maar ga eerst maar een paar jaar op mijn nieuwe aanwinst toeren. 😉
0
Plaats reactie