Cilinderkoppen polijsten? oa.

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JanW
Gast
Reactions:

Cilinderkoppen polijsten? oa.

Bericht door JanW »

Ik heb mijn motor nu helemaal gesloopt voor groot onderhoud. Gelukkig is alles in bijna goede staat en met een beetje TLC weer helemaal netjes te krijgen.

Paar dingen die ik zou willen aanpakken voordat ik weer ga beginnen met opbouwen:
CIlinderkoppen
Olieleiding cilinders
Grijze afdekkap voor koppeling

Ik las in de Big Twin dat iemand zijn cilinderkoppen had ontchroomd, koperlaag eraf had laten stralen en vervolgens cilinderkoppen had gepolijst, is dat met onze cilinderkoppen ook mogelijk?

De olieleiding naar de cilinder ziet er ook niet meer uit, deze wilde ik laten poedercoaten, kan dat qua temperatuur van deze leiding?
En als ik dan toch moet laten poedercoaten neem ik die grijze afdekkap meteen ook maar mee.

Ik ben op zoek geweest naar vervangende onderdelen maar die zijn nergens te vinden, als iemand nog wat heeft liggen hoor ik het graag ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Cilinderkoppen polijsten? oa.

Bericht door Stosh »

Kleppendeksels kan je inderdaad stralen en laten polijsten.
Poedercoaten van cover en olie leiding zal verder ook geen problemen geven.
Olie leiding uiteraard wel goed afdoppen maar dat spreekt voor zich.
En de kleppendeksels hoogglans laten verdichten is ook nog een optie!
https://www.poli-tech.be/hoogglans%20v ... jsten.html
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
JanW
Gast
Reactions:

Re: Cilinderkoppen polijsten? oa.

Bericht door JanW »

Hi Stosh, leuke optie dat verdichten. ik heb twee richtprijzen opgevraagd en kom bij beide ongeveer op €700,= voor de twee cilinderkoppen. heb ik er nog niet eens bij vermeld dat ze uit twee delen bestaan.

Ik ga nog eens even verder kijken voor stralen en polijsten. Heb vandaag ook mijn eigen polijstset binnen gekregen voor vorkpoten/kroonplaat/hendels, misschien lukt het daar ook wel mee. Zal wel een beste klus zijn, maar heb de hele winter de tijd.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Cilinderkoppen polijsten? oa.

Bericht door knutselsmurf »

Verdichten is de ultieme oplossing. De deksels moeten ook eerst ontchroomd worden. Dat gaat je met polijstmateriaal niet lukken, er zitten nogal wat gaatjes en randjes aan. En chroom is erg hard.
Afbeelding
Onbehandeld
Afbeelding
Dezelfde klauw, maar nu verdicht
Afbeelding
Poelie, verdicht, vochtig doekje, nooit meer poetsen, pakt geen vuil.
En dit is polijsten van aluminium. En ook het merendeel van je schuur ziet er dan zo uit.
Afbeelding
Maar dan heb je wel eer van je werk!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie