olie lekkage.

Met verslagen van de technische avonturen van "onze" Knutselsmurf Leon
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Member
Reactions: 77
Berichten: 119
Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
Contacteer:

olie lekkage.

Bericht door Knutselsmurf »

Leo belde me vandaag om te feliciteren en over zijn olie lekkage. Hebben dit al eerder bij de hand gehad en toen is het door hemzelf opgelost. Maar nu is het er weer, dus gaan we wat dieper zoeken.
Dit was er in 20178 aan de hand.
http://wsfh.nl/forum/viewtopic.php?f=24 ... ge#p160898
Blijft wel op hetzelfde plekje en het is niet veel. Maar wel lastig, dus moet het opgelost worden. Bij navraag was het zwarte olie, dus motorolie. De olie van de eindaandrijving blijft redelijk helder en ruikt ook anders.(niet dat ik nog iets kan ruiken)
En de motorolie komt wel zo hoog in zijn pomploop. Ik denk dat we de deksel-pakking maar eens gaan bekijken. Of de O-ringen van de retourleidingen. Want dan land de olie op nagenoeg dezelfde plaats
0
Gebruikersavatar
Rebel57
Star Friend
Reactions: 11
Berichten: 1766
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: olie lekkage.

Bericht door Rebel57 »

Als de olie te hoog komt in het tankje, dan is de eerste verdachte het zeefje wat onderin het tankje zit. Deze kan vervuild zijn waardoor de olie niet snel genoeg terug stroomt
Schoonmaken zou een mogelijke oplossing zijn.
gr Johan aka Rebel57
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: olie lekkage.

Bericht door knutselsmurf »

Zeefje had ik Leo ook al genoemd. Maar ik hoop dat hij lekkage heeft als hij hier aankomt, dat is het eerste spoor waar we gaan zoeken. En het is op zeker motorolie, dus geen chromen kap er af, maar het zal onder het deksel te vinden zijn.
Plaats reactie