Side Mounts.

Met verslagen van de technische avonturen van "onze" Knutselsmurf Leon
Gebruikersavatar
Knutselsmurf
Member
Reactions: 77
Berichten: 119
Lid geworden op: 05 feb 2022, 22:30
Contacteer:

Side Mounts.

Bericht door Knutselsmurf »

Ik ga voor twee Wildstars mooie side mounts maken. Voor Dennis en voor "onze" Martin. Het ontwerp voor Pascal gaat de basis worden. Mogelijk wel iets meer zicht op de kentekenplaat, dus mogelijk niet zo ver het wiel in. Maar bij de originele wielen is er sowieso meer zicht, zijn en stuk smaller.
Afbeelding
De montage op de plaats van de stelnok beltspanning.
Ik ben nog op zoek naar een mooi, passend achterlicht met kentekenplaat verlichting. E.e.a is ook afhankelijk van de persoonlijke keuzes.
Afbeelding
Plaat iets gebogen, in de radius van het wiel.
Afbeelding
Tekening en laser snij tekening moeten nog gemaakt. Beide heren gaan voor RVS, maar staal, gespoten of gepoedercoat kan ook. Om te voorkomen dat men straks zegt, : "Dat had mij ook wel wat geleken.", laat even weten. Dan hoeft er maar 1 keer een laser ingesteld.
Als ik meer info heb ga ik mogelijk verder in het Marktplaats topic.
0
Gebruikersavatar
Aegir
Gast
Reactions:

Re: Side Mounts.

Bericht door Aegir »

Ziet er wel cool uit, wat kost zo iets?
Gebruikersavatar
Albatros
Star Friend
Reactions: 5
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 aug 2015, 17:19
Contacteer:

Re: Side Mounts.

Bericht door Albatros »

De hele motor of alleen het wiel? :4:
1
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Side Mounts.

Bericht door knutselsmurf »

Pascal, heb jij ook nog belang bij de modificatie? Ik ga vanaf de motorsteun een steunstang plaatsen naar het uiterste van de plaat. Jij had een storing gehad met jouw uitvoering, toch??
Ziet er wel cool uit, wat kost zo iets?
Ik heb eens gekeken, die van Pascal stond in 2016 voor €75 op de rekening. RVS is duurder( geworden) over de 4 jaar. En een en ander is ook afhankelijk van het gebruikte achterlicht. :27:
Gebruikersavatar
Albatros
Star Friend
Reactions: 5
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 aug 2015, 17:19
Contacteer:

Re: Side Mounts.

Bericht door Albatros »

Nee Leon bij mij was de gebogen plaat los gegaan vd steun. Was vlgs mij gelast. Maar inmiddels opgelost.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Side Mounts.

Bericht door knutselsmurf »

Ook die constructie ga ik aanpassen!! :24: Mogelijk is die steun dan niet nodig, wordt er niet mooier op! ;)
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Side Mounts.

Bericht door knutselsmurf »

Ik ga de tekeningen iets aanpassen. Komt iets naar achter en iets uit het wiel. Zo zijn ze volgens mij legaal qua zicht.
Ik snij er twee in RVS, heb verder nog geen reacties gehad.
IK heb van Dennis de opzet van zijn verlichting binnen, dat gaat erg mooi worden. Wacht nog even op Martin, maar dat heeft geen invloed op de het snijwerk. Sluit op vrijdag de deelname. Daarna komen er natuurlijk de snij/instelkosten weer bij.
Wordt vervolgd. :27:
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Side Mounts.

Bericht door knutselsmurf »

Steunen zijn besteld. Voor Dennis is alles duidelijk. Alleen kentekenverlichting op de plaat, de rest komt uit de bullits.
Afbeelding
Onder komt de plaat in een groef, zonder bouten en boven komen deze er twee op, ook om de plaat vast te zetten. En de kabels komen niet in het zicht.
Rem, achter en knipperlicht worden verzorgd door deze beauty's.
Afbeelding
En dit komt dan mooi uit.
Volgens EG-recht zijn maximaal 2 achter-/remlichten toegestaan. Bij ombouw naar Bullet 1000 DF-knipperlichten moet daarom het originele achterlicht worden verwijderd.
Van Martin komt er , in overleg, mogelijk een andere verlichtings set-up op. Maar die is nog druk met kabels/leidingen.
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Side Mounts.

Bericht door knutselsmurf »

Snijwerk is klaar, met wederom dank aan René voor de snelle service. En voor het cadeautje, materiaal in 316 kwaliteit. Overleeft je motor.(hoewel, het zijn wel Star motoren)
Afbeelding
Heb ze iets langer gemaakt, zodat ze zeker aan de eisen voldoen, goede zichtbaarheid vanaf de achterzijde. En lekker dik. Net zo dik als de stelplaat voor je belt-spanning. Die komt aan die kant te vervallen.
Afbeelding

Voor Dennis een passende montageplaat, zo groot als de kentekenplaat, dan kan de plaat aan de bovenzijde vastgezet worden met de kentekenverlichting en elders op de plek waar de gaten zitten in de plaat. Of misschien toch 1 cm hoger, komen ze net boven de plaat te staan.
Afbeelding
Van Martin heb ik op termijn de verlichtingsunit nodig om de vorm van de plaat te bepalen, zoals hier.
Afbeelding
Bronvermelding, motor van Pascal.
Gebruikersavatar
AlexV
Star Friend
Reactions: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 sep 2016, 13:28
Contacteer:

Re: Side Mounts.

Bericht door AlexV »

Ziet er mooi uit maar pas op dat de plaat waar het kenteken op vast komt niet te dun is. Bij mij is een 3 mm ijzeren plaat gewoon afgescheurd op ca 1cm van de las naad. Heb er een extra beugel aangezet nu geen probleem meer. (Ps ik had toen ongeveer het zelfde model gemaakt. ) doe er je vordeel mee.
0
Plaats reactie