plaats weerstand LED verlichting

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door knutselsmurf »

Dus je had het antwoord al, maar je wist het nog niet.
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door Ouweruiter »

Inderdaad!
0
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door Ouweruiter »

Inmiddels heb ik de boel weer in elkaar staan met het nieuw geleverde achterlicht. Stekker er weer afgeknipt vanwege het doorvoeren door de holle pijp aan m'n sidemount, drie stukken kabel van circa anderhalve meter eraan gesoldeerd, alles aangesloten...en het werkt (bijna) feilloos! Aanvankelijk deed alles het vlekkeloos, maar de situatie is nu zo: als ik het contact aanzet zonder licht, dan reageert het remlicht normaal op het intrappen van de achterrem. Doe ik hetzelfde met de voorrem, dan brandt het remlicht heel zwak! Als ik het contact aanzet mét het licht aan, dan reageert het remlicht helemaal normaal op zowel de voor- als de achterrem!

Iemand enig idee??
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door knutselsmurf »

Kijk eens in de situatie wanneer je het licht aan hebt of bij het inknijpen van je voorrem je koplamp feller gaat branden of in ieder geval een reactie geeft. In het schema zie daar een verbinding tussen via massa. Met een juist geplaatste diode zou dit te verhelpen zijn. Ook zou je het lampje stadsverlichting even kunnen verwijderen en zien wat dat voor resultaat geeft.
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door Ouweruiter »

Dank Leon! Ik ga het morgenochtend even uitproberen, want ik zit nu op m'n werk. Ter aanvulling: alles deed het aanvankelijk normaal en reageerde zoals het zou moeten. Als ik me niet sterk vergis dan heb ik e.e.a geprobeerd zonder de massakabels van de LED-richtingaanwijzers erbij. Ik had alleen de massa van rem/achterlicht aangesloten. Ik had toen ook keurig blauw op blauw en geel op geel gedaan. De massa van dit achter/remlicht is groen. Bij aanzetten bleek dat blauw op geel moest en (uiteraard) geel op blauw, want het remlicht brandde constant en bij inknijpen van de rem ging achterlicht en kentekenverlichting erbij branden! Boel omgedraaid dus en het werkte feilloos. Eenmaal de beide massakabeltjes van de LED-richtingaanwijzers en de massakabel van het rem/achterlicht bij elkaar naar één stekker en in de originele stekker gestoken en deze anomalie dus! Vanmorgen heb ik die beide massakabels van de richtingaanwijzers buiten spel gezet en alleen de massa van rem/achterlicht op de zwarte kabel van de originele stekker gedaan en de anomalie bleef!
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door knutselsmurf »

Ik denk, gezien het schema, dat het lage vermogen voor het LED remlicht voor een deel "weglekt" via de plus van je stadslicht naar massa. Doordat het zo,n laag vermogen is zie je dat nauwelijks doordat de gloeidraad van je stadslicht een veel groter vermogen kan hebben. Draadje gaat gewoon niet "gloeien".
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door Ouweruiter »

Is de conclusie dan dat als je het achterlicht (uiteraard ook LED) erbij aanzet, dat-ie het dan wel doet?? Dan rijst de vraag: waarom doet-ie het wel als ik de achterrem intrap zonder het achterlicht aan te zetten??
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door knutselsmurf »

Eerst het ene spoor controleren voordat je wat anders gaat doen. Ik hoor het morgen van je. Remlicht en achterlicht krijgen spanning van verschillende draden. Stadslicht en achterlicht komen rechtstreeks van de accu via contactslot. Remlicht komt via contactslot , zekeringkast bruine draad en een schakelaar, voor of achter naar de lamp.
Gebruikersavatar
Ouweruiter
Gast
Reactions: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 jul 2017, 16:25
Contacteer:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door Ouweruiter »

Ga ik doen!

Ik ben trouwens naarstig op zoek naar een "wiring diagram" van de wildstar, maar heb niets (bruikbaars) kunnen vinden op internet. Heb jij iets bruikbaars Leon??
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: plaats weerstand LED verlichting

Bericht door knutselsmurf »

Ja, ik heb er verschillende. Roadstar, Wildstar en aangepaste Wildstar. Het mooiste zou zijn als je A3 kunt kopieren, in kleur. Die heb ik ooit op mijn werk samengesteld en geplastificeerd Leest wel erg prettig.
Stuur even een bericht naar leondekock@upcmail.nl
Dan stuur ik twee overlappende delen, 2x A4. Netjes op elkaar plakken en je hebt hem in A3.
Plaats reactie