Probleem Carburator - Hypercharger

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door knutselsmurf »

Denkfoutje, Mike, te arm is te heet, kleppen verbrand.
Gebruikersavatar
Rebel57
Gast
Reactions: 13
Berichten: 1768
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:29
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rebel57 »

Na telefonisch overleg, ook wat andere optie besproken. Zo kan het een en ander ook met een bobine fout te maken hebben.
De diagnose van Jeroen klopt niet, die dacht oa aan een te hoge compressie. Een foutieve klepspeling door een probleem in de lifters zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar dan zou de motor enorm moeten ploffen.
Hoop dat het geen lifter is, want dan zou zomaar dat ook een nokkenas kunnen kosten
0
SREU#0157
Afbeelding


110 c.i. SUPER SIZED BIG TWIN 97 PK 209 Nm
Afbeelding
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door knutselsmurf »

Dus misschien beter eerst de "tik" bekijken voordat er allerlei runs op een testbank gemaakt gaan worden. Is een veiliger traject. En goede bobines heb ik hier diverse liggen, zitten nog wel op een motor. Maar ik denk dat Jaap er ook nog wel een paar heeft liggen.
Ik neem even contact op met Hylke. Bedankt weer voor het advies en het meedenken.
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Hallo mede-rijders- en denkers! 👍. Ik heb inderdaad hier en daar wat aan informatie gewonnen. De motor is naar jeroen gebracht. De run op de bank moet nog uitgevoerd worden. Jeroen heeft de motor alleen bij koud gehoord, niks mis mee zei hij. Dat klopt ook wel, pas als de motor op bedrijfstempratuur is begint het te tikken aan de rechtervoorzijde van het blok.

Okee ik heb er even goed overna gedacht. Ik laat toch de motor even een run maken door Jeroen ik ben wel benieuwd wat hij er zo van zegt. Die kosten vallen enigsinds mee. Wanneer hij er niet uitkomt in de eerste instantie en zegt dat verdere onderzoek nodig is mag hij van mij best een paar uurtjes onderzoek doen. Dan verwacht ik dat hij ook wel een conclusie moet hebben, ik hoor iedereen zeggen dat het best een simpele techniek moet zijn die wildstars. Laten we hopen dat Jeroen iets simpels vind en kan verhelpen, en mocht het toch iets zijn wat nogal veel uurtjes in beslag neemt dan wil ik heeeel graag gebruik maken van het aanbod van Knutselsmurf (leon)

Nog even een kleine samenvatting:
Motor rijd mega rijk, bougies niet normaal zwart van roet. Cabrateur is compleet door mij nagekeken en sommige onderdeeltjes vervangen door een cabrateur van knutselsmurf geen resultaat, ik kan nog altijd de psm-schroef helemaal dichtdraaien en de motor loopt gewoon nog, en wanneer ik pms schoef uitdraai loopt de motor steeds harder en harder en harder-sneller. Hij krijgt in mijn/onze gedachten dus teveel brandstof, hoe kan dat. De sproeiers, choke, vlotter, naald maniviod ofzo, luchtfilter, zijn echt wel goed.

Motor heeft nog maar 32dkm gedraaid,en is geweest van een enorme fan van wsfh deed ook veel aan clubactiviteiten.
Maar ik weet niks over deze persoon helaas weet alleen dat hij in de bouw zat en vanwege rugklachten genoodzaakt is om de motor te verkopen denk ca 2/3 jaar geleden. Daarom heeft hij er ook een corbinzadel gemonteerd zodat hij er wat beter/langer op kon rijden. Tevens heeft hij ook de motor laten afstellen door ruud frederiks. Ik heb van ruud wel een grafiek ontvangen dat klopt allemaal met kenteken maar weet geen naam en of datum.
Ik heb alleen een kenteken en fotos van de motor uit 1999.
Kenteken is MZ-40-RG. Zwart, corbinzadel, origele zadeltassen, windscherm, whitewalls, valbeugel, sissybar, hypercharger, en zelfs zon speciale filtertje links onder de motor voor carterontluchting. De motor ziet er echt heel mooi en keurig uit.
Hoogstwaarschijnlijk kwam die eigenaar uit braband maar is niet zeker.
Misschien herkend iemand toch iets? Laat het me weten. Grtjes hylke 0613650640
Gebruikersavatar
Grote Wim
Gast
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Grote Wim »

Ik hoop dat het gaat lukken. Bij Jeroen ben je op de juiste plaats. Die verstand heeft van zaken vooral wildstars. Heb namelijk daar ook mijn motor afgesteld en gaat als de brandweer. Doe Jeroen de groeten van Wim uit het mooie Dalfsen.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3756
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Kokkie »

Wat is het framenummer?

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Hey Kokkie. ik weet het Framenummer niet, de motor staat nu bij Jeroen.
Zou je daar iet mee kunnen dan?
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 422
Berichten: 3756
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Kokkie »

Misschien vorige eigenaar achterhalen.

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Rossie
Gast
Reactions:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Rossie »

Tja de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk wel info voor me. Tis tenslotte een grote member geweest van deze wildstarclub. Ben benieuwd of jullie hem toevallig ook kennen. Ik heb de motor gekocht in novemerber 2018, en meteen laten schorsen. Ik heb nu nog geen kaartje van de RWD waar waarschijnlijk het framenummer op staat. Omdat de motor nu staat in Uithoorn weet ik dit nummer niet.
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Probleem Carburator - Hypercharger

Bericht door Stosh »

Van wie heb je de motor gekocht dan, en is er geen vorm van garantie? Uit je verhaal blijkt wel dat je hem niet van van een ex member van de Wsfh hebt gekocht die je aan het zoeken bent. Heb je geen proefrit gemaakt toen je de motor kocht of liep de motor toen wel goed?
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Plaats reactie