zadel aanpassen

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raymond
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 mar 2016, 10:51
Contacteer:

zadel aanpassen

Bericht door Raymond »

beste mede starrijders,

ik heb een wildstar uit 2003 en ik wil mijn zadel aanpassen en wel zodat ik in 1 handeling mijn zadel kan verwisselen van enkel naar duo. De gedachte is dat ik een grond plaat heb die in de 2 steunen/klemmen van de enkel zit valt. het deel wat door loopt op het achterspatbord wil ik dan los op het spatbord hebben met rubber doppen eronder zodat die niet verschuift. dus ik krijg dan 2 zadels 1 orginele enkel en een aangepaste dubbele in 1 stuk van voor naar achter aan die dubbele wil ik dan ook meteen een rugsteun maken. In mijn gedachte moet dit kunnen en toch veilig aangezien hij voor bij de tank en boven het spatbord nog vast zit, wat ik wil weten is dit

- heeft iemand dit al gedaan ?? of heeft van zoiets foto's
- bij wie kan ik het beste een zadel laten maken, ik woon in Dronten 14 km bij knutselsmurf vandaan.
- zijn er standaard bodemplaten voor de wildstar zadels
- en als laatste wat is jullie gedachte hierover??

kaart en slaapplaats voor Nijverdal zijn binnen dus tot dan :star: :bier:.
0
Gebruikersavatar
Raymond
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 mar 2016, 10:51
Contacteer:

Re: zadel aanpassen

Bericht door Raymond »

heeft niemand op- of aanmerkingen op mijn vragen, misschien stel ik ze verkeerd??
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: zadel aanpassen

Bericht door Reef »

Hey Richard,

Soms duurt het even wat langer ;) , al is dit wel wat langer dan normaal. Ik weet niet of mensen hier ervaring hebben met wat jij vraagt. Ik heb het nog niet eerder gehoord iig. Ik weet wel dat er speciale zadels bestaan die ongeveer op dezelfde wijze voorzien in wat jij wil.....stilettozadels uit mijn hoofd...
0
Gebruikersavatar
Reef
Member
Reactions: 88
Berichten: 1042
Lid geworden op: 28 apr 2015, 22:13
Contacteer:

Re: zadel aanpassen

Bericht door Reef »

Op Facebook zit iemand die heeft net een wildstar gekocht: Nick Oord. Die heeft volgens mij zoiets wat jij bedoeld!

Zal straks ff foto plaatsen, dan Kun je kijken of dat klopt...



En dit is een stilettozadel...niet goedkoop, maar gelijk compleet :top:

0
Gebruikersavatar
Raymond
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 mar 2016, 10:51
Contacteer:

Re: zadel aanpassen

Bericht door Raymond »

Die laatste had ik al eens gezien, lijkt mij niet zo lekker zitten achterop. Die eerste komt wel in de buurt, maar is niet echt mooi. Zat te denken als ik gewoon een orginele enkel en een duo zitje aan elkaar koppel veranderd het uiterlijk niet echt dan zou ik alleen alles onder de zadels alles aan elkaar moeten zetten door middel van een nieuwe grondplaat ofzo. Maar gewoon eens knutsel in de loods denk ik.
0
Gebruikersavatar
Staffy
Member
Reactions: 46
Berichten: 1637
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:45

Re: zadel aanpassen

Bericht door Staffy »

Wat ik zelf heb gedaan is, ik heb een extra spatbord gekocht.
Op dat 2e spatbord zit dan alles voor een duo passagier.

Gaat de duo mee, dan ff spatbord wisselen. 3 bouten los.. wisselen..3 bouten vast..5 minuten werk.
Mijn eigen zadel blijft dan hetzelfde.
0
Staffy

Afbeelding

Old soldiers never die, they just fade away.
Gebruikersavatar
Raymond
Star Friend
Reactions: 0
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 mar 2016, 10:51
Contacteer:

Re: zadel aanpassen

Bericht door Raymond »

Staffy, ik weet dat dit een late reactie is, maar ik vind dit wel een goed idee. Project heeft even stil gelegen, maar ga morgen de wildstar eindelijk op de brug zetten. Ik heb een mgadget gekocht en wil de achterband verbreden. Dus genoeg te doen deze winter.
0
Gebruikersavatar
Staffy
Member
Reactions: 46
Berichten: 1637
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:45

Re: zadel aanpassen

Bericht door Staffy »

Is idd even geleden.
Maar het blijft een simpele oplossing.

Ikzelf heb 4 verschillende spatborden, het originele spatbord met de kentekenplaat achterop en de originele knipperlichten en verlichting, geschikt voor duo of solo. Het originele spatbord maar dan alle verlichting en kentekenplaat eraf, gaten dicht gelast en opnieuw gespoten conform mijn bike. Deze is alleen Solo. En dan nog 1 aangepast spatbord met klein rekje achterop (solo), of rekje eraf en duo erop met rugsteun. En als 4e een puur solo spatbord. Wil ik wisselen..3 bouten los.. En weer vast...klaar. De verlichting is in alle spatborden stekkerklaar gemaakt door onze Stoch. Stekker eruit..erin..En alles werkt weer.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
2
Afbeelding
Staffy

Afbeelding

Old soldiers never die, they just fade away.
Gebruikersavatar
Dutch
Bestuur
Reactions: 120
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 nov 2018, 17:05
Contacteer:

Re: zadel aanpassen

Bericht door Dutch »

Goede tip Staffy 👌
0
Als je niet leeft, ben je ook al dood !!
Gebruikersavatar
Dutch
Bestuur
Reactions: 120
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 nov 2018, 17:05
Contacteer:

Re: zadel aanpassen

Bericht door Dutch »

Ik heb trouwens n stilleto zadel en het is niet te doen om achterop te zitten heb ik van meerdere gehoord die t geprobeerd hebben. Dat kan ook aan mijn rijden liggen hahaha nee serieus niet aanschaffen als dat t doel is.
0
Als je niet leeft, ben je ook al dood !!
Plaats reactie