Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlexV
Gast
Reactions: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 sep 2016, 13:28
Contacteer:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door AlexV »

Klopt jullie hebben helemaal gelijk. Ben vorig treffen met de pinsterendagen langs geweest en was erg gezellig.
Ook nog Ralf geholpen met zn koplamp om te bouwen naar led verlichting .
Wil best foto's delen maar weet niet hoe dit werkt.
Heeft de club verplichtingen?

Ga zaterdag ff bij de lokale hd shop een belt bestellen van 132 tanden. Dan gaat het wiel volgens mij maar 14mm naar achteren.


Gr Alex
0
Gebruikersavatar
AlexV
Gast
Reactions: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 sep 2016, 13:28
Contacteer:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door AlexV »

Net me aangemeld als lid
0
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2467
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door Stosh »

AlexV schreef: 01 mei 2018, 23:02 Klopt jullie hebben helemaal gelijk. Ben vorig treffen met de pinsterendagen langs geweest en was erg gezellig.
Ook nog Ralf geholpen met zn koplamp om te bouwen naar led verlichting .
Wil best foto's delen maar weet niet hoe dit werkt.
Heeft de club verplichtingen?

Ga zaterdag ff bij de lokale hd shop een belt bestellen van 132 tanden. Dan gaat het wiel volgens mij maar 14mm naar achteren.


Gr Alex
Hier maak je een fout!
Een belt van een wildstar heeft een tand afstand van pitch 14 dus twee tanden extra heeft dus een meer lengte van 28 mm. Ik vraag me dan af of je de belt dan nog kan spannen?
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door knutselsmurf »

Mogelijk moet je dan ook aan een andere poelie aan de voorkant. Ik heb de ervaring dat het makkelijker kan.
Achterste poelie laten afdraaien naar de maat van de 1700. Kun je ook je belt nog versnijden, houd je ook niks over. Met een spacer voor en achter de overgebleven ruimt middelen, zodat je belt mooi vrij is van het frame en je band.
Gebruikersavatar
AlexV
Gast
Reactions: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 sep 2016, 13:28
Contacteer:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door AlexV »

Bedankt voor de reacties,

Maar nogmaals ik heb al een belt van 29mm en mn polie is ook van een 1700 zoals de gehele motor.

Volgens mijn berekeningen wordt de belt met 132 t. Id 28 mm langer maar het wiel zelf gaat dan maar 14 mm naar achter.
Of vergis ik mij nou zo?
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door knutselsmurf »

Dat had ik dan niet goed gelezen, Alex. Dus afdraaien en versnjjden is niet van toepassing. En ik kan niet echt iets zinvols ophoesten om de discussie over de belt met Stosh duidrlijkeff te maken. Maar ik zou het geheel gewoon even opbouwen met je beschikbare spullen, komt het juiste antwoord vanzelf boven drijven. Dat is meer mjn werkwijze. En als je dat nog zonder band dodt, kun je meteen bepalen of en hoeveel je belt, lees poelie nog aan offset nodig heeft.
Gebruikersavatar
AlexV
Gast
Reactions: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 sep 2016, 13:28
Contacteer:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door AlexV »

Geen probleem, vandaag lekker aant knutselen geweest. Belt van 29mm naar 24 mm afgeslepen en nu past het.
Nu nog verlichting en kentenkenplaathouder maken.

Gr alex
0
Gebruikersavatar
AlexV
Gast
Reactions: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 sep 2016, 13:28
Contacteer:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door AlexV »

Voor de gene die het willen weten,

Afgelopen weekend 538km( met een top van 159kmh volgens de nav) gereden met de 240band . Geen enkel probleem gehad.
Overigens heb ik van te voren de belt nog smaller gemaakt naar zn 22mm en voor de zekerheid een nieuwe besteld van 1 inch bij de lokale hd boer. Kosten 170 euries.
Verder kwam ik tot de ontdekking dat de voorpolie breder is dan de achter polie ( motor is orgineel xv1700). Ik heb dus nog een spacer van 3mm achter mn achterpolie gemonteerd.

Heren bedankt voor jullie hulp en hopelijk tot snel
Mvg Alex
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door knutselsmurf »

Dat klinkt goed, Alex. En de voorste pully is inderdaad breder als achter. Spacer is geen probleem, zolang je maar volledige draad kunt oppakken met de borgmoer, en het liefst ook de borgplaat er nog goed tussen.
Ik zou wel voorzichtig zijn met de breedte van de belt. Ik vond zelf 25 mm wel mooi, zeker omdat die standaard is voor de 1700. Kijk nog wel even naar de vorm van de tanden van de HD belt. Die zijn anders als die van Yamaha en dat gaat ten koste van de pasvorm en dus de kracht op de belt ten opzichte van de pully.
Veel veilige kilometers gewenst, aan je 240 band zal het niet liggen. Welk merk heb je er op liggen en waar vandaan? Prijs, Voor als ik aan een nieuwe toe ben. Had jij ook een18 inch wiel??
Gebruikersavatar
AlexV
Gast
Reactions: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 sep 2016, 13:28
Contacteer:

Re: Yamaha wiel verbreden in een wildstar achterbrug

Bericht door AlexV »

Leon,
Een paar opmerkingen. De achterwiel polie is naar buiten gebracht niet de voorste. De xv1700 heeft geen borgplaat op de voorste polie, de moer heeft een kraag die je op de as moet borgen dmv indeuken. De standaard belt van de 1700 is 29mm breed.
De belt van hd heb ik nog niet gepast maar lijkt het zelfde.
Type band is een Avon Cobra 240 x16 inch koste net geen 200 euries (bij de bandenmarkt besteld).
Alu wiel verbreden koste €675.- inclusief powdercoating.
Achterspatbord was wel €280 ,- maar ligt er wel strak omheen. Ook bij de hd boer gehaald merk weet ik ff niet.
Nogmaals bedankt voor de tips en ondersteuning.
Gr Alex
0
Plaats reactie