M Unit Blue

Dit forum is voor algemene en technische vragen voor de Wildstar XV-1600
Plaats reactie
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: M Unit Blue

Bericht door knutselsmurf »

Ik vind het erg interessant om te zien en knap dat het allemaal kan. Ik vind de stuur set-up erg mooi. Maar wat levert het in de praktijk op, gebruikersgemak, veiligheid??
Gebruikersavatar
Ruffneck
Gast
Reactions: 0
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 jun 2016, 16:51
Contacteer:

Re: M Unit Blue

Bericht door Ruffneck »

Tja wat levert het op....
Het ging mij om het cosmetische aspect van het stuur.
Het levert van alles wat op, maar ik vind het gewoon leuk om te (ver)bouwen en tot hoever ik kan gaan.
Een kleine opsomming van wat de unit kan en of men de meerwaarde hiervan inziet afgezet tegen de kosten moet men zelf weten haha

Keyless go
alarm
geen zekeringen
loggen van alle ritten met gps en weersomstandigheden
volledige onderhoud loggen afgezet tegen de km standen
Bij sluiting de verbruiker afschakelen en je waarschuwen
pingen van de positie van je fiets
de vrijheid van programmeren,dus knipper uit bij rem los en hoe lang bijvoorbeeld. licht pas aan na starten of meteen. schakelen van extra verlichting,alarmlichten ed.

groet.
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: M Unit Blue

Bericht door knutselsmurf »

Stuur is inderdaad een prachtig geheel op deze manier. Alarm en pingen zijn goede pluspunten en er zitten inderdaad leuke programmeerbare opties op. Ik was gewoon nieuwsgierig, voornamelijk door onwetendheid van de mogelijkheden. Ben zelf nog aardig "Old Skool" .
Succes met de afbouw.
Gebruikersavatar
Alex50
Gast
Reactions:

Re: M Unit Blue

Bericht door Alex50 »

Ruffneck ben je al weer iets verder met je M Blue unit? Was benieuwd hoe je ervaringen zij en wat je allemaal hebt gedaan!
Gebruikersavatar
Ruffneck
Gast
Reactions: 0
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 jun 2016, 16:51
Contacteer:

Re: M Unit Blue

Bericht door Ruffneck »

Hoi Alex,

Ja heb de unit al een tijdje werkend en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.
Er komen regelmatig updates uit met kleine aanpassingen.
Na 1 vd updates knipperde mijn knipperlichten sneller dan normaal en gaf op de app aan dat mijn verlichting niet in orde was.
Contact gehad met motogadget en kreeg heel snel antwoord.
Het bleek dat ik gewoon even op de configuratie knop moest drukken, zodat de unit je verlichting inleert. Bij een afwijking in afname geeft hij dit op de app weer, zodat je weet dat 1 van je lampjes kaduuk is. Dus ondersteuning is ook prima. Elke keer komt er een nieuwe feature bij. Bijv. 2 bluetooth sensoren die je aan kan schaffen die je bandenspanning via de app weergeeft.

Ik heb heel het onderhoudprogramma er in gezet, zodat de app ook aangeeft wanneer het weer tijd is om je remvloeistof e.d. te vervangen aan de hand van de gereden km's.

Het leuke is dat hij al je ritten automatisch opslaat.
Je ziet dus, per rit,waar je hebt gereden, hoe het weer was, hoeveel bochten, aantal km en de funfactor...

Groet
0
Gebruikersavatar
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Re: M Unit Blue

Bericht door knutselsmurf »

Dus de unit op zich heeft ook een funfactor!! Prettig te horen dat de aftersales/settvice ook goed is.
We gaan het in de loop van het seizoen wel zien.
Gebruikersavatar
Alex50
Gast
Reactions:

Re: M Unit Blue

Bericht door Alex50 »

Wahhh gaaf man. ALs je dus handig bent dan kan je nog meer plezier halen uit je motor in deze digitale tijdperk :)

Weet niet of je op het treffen bent maar ik ga zaterdag ook komen voor het ritje. 200 km erheen dan ritje dan 200 km terug. Als je er bent dan wil ik zeker je bike even komen bekijken met zijn gadgets.
Gebruikersavatar
Ruffneck
Gast
Reactions: 0
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 jun 2016, 16:51
Contacteer:

Re: M Unit Blue

Bericht door Ruffneck »

Jammer dat ik het nu pas lees. Ben net geweest bij promotor treffen bij mij in de buurt...van 10-13 uur.
Maar binnenkort zal er wel weer een mogelijkheid zijn...

Groet
0
Gebruikersavatar
Alex50
Gast
Reactions:

Re: M Unit Blue

Bericht door Alex50 »

No problem, zullen nog genoeg gelegenheden komen.

Greets.
Plaats reactie