Hallo

Nieuwe forumbezoekers stellen zich hier voor. Vertel in het kort iets over jezelf en je motorfiets.
Gebruikersavatar
Danny
Gast
Reactions:

Hallo

Bericht door Danny »

Hallo.
Mijn naam is Danny, 52 jaar oud en rij vanaf mijn 16e motor als enig vervoer.
Geen autorijbewijs en ook nooit een auto bestuurd.

Destijds begonnen op een yamaha rd350 uit 74 die ik geruild had voor mijn bromfiets.
Daarna toen ik eenmaal een motorrijbewijs had een kawasaki zl900 eliminator, yamaha xv1100 virago (door mij verbouwd), kawasaki vn1500 (door mij verbouwd), en daarna een jaar of 10 junkers die nooit meer kostten dan 500 euro en door mij zonder kosten te maken aan het rijden gehouden werden tot ze door de hoeven zakten, ratbikes dus. Mooie tijd aangezien ik sinds mijn 20e in de techniek zit en op dat gebied flink wat creativiteit kwijt kon.

In 2015 een yamaha xv 1600 wildstar (full dress) gekocht omdat mijn vrouw achterop wilde en de veiligheid dus wat belangrijker voor me werd.
Nu kan ze door gezondheidsredenen niet meer achterop en ben ik de wildstar om aan het bouwen tot een kale solobike.
Ik kwam hier via google terecht en het viel me op dat er erg veel gesleuteld word hier dus geregistreerd in de hoop wat model specifieke weetjes, tips en tricks op te doen.
Gebruikersavatar
Kokkie
Bestuur
Reactions: 408
Berichten: 3737
Lid geworden op: 13 jan 2008, 07:16
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door Kokkie »

Leuk Danny,

Spannend verhaal, en mooi om te lezen dat je na alle bikes nu al weer zo lang op een Wildstar rijdt... dat zegt toch wat.

Veel plezier hier op het forum, hoop dat je kan vinden wat je zoekt, en vragen stellen kan altijd natuurlijk.
Wie weet tot een keer "live", zodat je onze bikes in het echt kan zien.

Kokkie
0
Gebruikersavatar
Danny
Gast
Reactions:

Re: Hallo

Bericht door Danny »

Tja, ik vind het de fijnste fiets die ik ooit gehad heb.
Gaat ook niet meer weg.
Gebruikersavatar
Grote Wim
Star Friend
Reactions: 140
Berichten: 2651
Lid geworden op: 12 jan 2008, 10:56
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door Grote Wim »

Hoi Danny, jammer dat je vrouw niet meer mee kan achterop. Voor technische zaken en verbouwen van je bike zit je hier goed. bij de WSFH. Wie weet komen we elkaar eens een keer tegen. Of kom eens naar een van onze meetings.
0
.
116db
.**.
SREU#0131
Afbeelding
Ik ben gek op muziek,vooral op een volle Blues en strakke Rock
Gebruikersavatar
Royal Joop
Member
Reactions: 129
Berichten: 1415
Lid geworden op: 12 jan 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door Royal Joop »

Welkom Danny.

Ja de Wildstar blijft binnen de Star familie is een bijzondere dame.
Persoonlijk vind ik het motorgeluid vooral het onregelmatige stationair draaien het een na mooiste.
Maar door de vele geluidscontroles, vooral buiten NL, zie (hoor) ik steeds meer gedempte (standaard) uitlaten.

In welk deel van Nederland woon jij?
0
Royal Joop
ride BLACK NIGHT
royaljoop@chellol.nl
SREU#0168
ISRA# 16730
Gebruikersavatar
Danny
Gast
Reactions:

Re: Hallo

Bericht door Danny »

Ik snap precies wat je bedoeld met dat "op een na mooiste geluid".
Maar ik heb heul veul jaren in clubverband tussen die machines gereden en het blijven probleembakken vind ik.
Dan liever de enige echte "nepper" hoewel daar natuurlijk ook weleens wat mee is.
Startmotor 2 keer kapot, remklauw vastgeslagen en daardoor schijf krom, accu tijdens de rit dood gegaan (mwaah, telt niet, geen origineel onderdeel), klokkie levenloos door slechte connector, contactslot weigerachtig, zadel dat niet meer ontgrendelde en de nodige bouten losgetrild.
Maar dat is voor 6 jaar door weer en wind helemaal niks vergeleken met de kostbare zaken waar je in die tijd bij een "echte" mee te maken krijgt, zeker na de 40K kilometers!
Ik woon in de omgeving Utrecht.
Gebruikersavatar
Frank
Member
Reactions: 38
Berichten: 1170
Lid geworden op: 26 aug 2009, 18:40
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door Frank »

welkom Danny
0
SREU#0109

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stosh
Member
Reactions: 70
Berichten: 2466
Lid geworden op: 12 jan 2008, 00:12
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door Stosh »

Welkom Danny!
0
Afbeelding
Afbeelding

SREU#0184
Gebruikersavatar
Slagûr
WSFH-Support
Reactions: 81
Berichten: 572
Lid geworden op: 20 feb 2010, 22:23
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door Slagûr »

Welkom Danny!
0
Afbeelding

SREU#0691 LEO.
Gebruikersavatar
Elfomonte
Member
Reactions: 34
Berichten: 1762
Lid geworden op: 12 jan 2008, 02:31
Locatie: ijmuiden en torrevieja
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door Elfomonte »

welkom Danny goede keus de wildstar
groet Bert :star:
0
Plaats reactie