Onderhoud, sleutelwerk, Dennis.

Plaats een reactie


Deze vraag is er om automatische registraties door spambots te voorkomen.
Smilies
telefoneren :20: :24: :26: :27: :29: :32: :34: :4: :preek: :top: :stoer: :kweenie: :boos: :sukkel: :eens: :bloos: ;) :sorry: :this: :shock: :P :swoon: :fart: :huilen: :verdrietig: :mod: :saai: :nopompom: :pompom: :think: :sleep: :vies: :nea: :bat: :star: :senile: :slaap: :acute: :vriend: :bier:
Bekijk meer smilies

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[flash] staat UIT
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Als je meer dan één bestand wil bijvoegen, voer dan de details hieronder in.

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Onderhoud, sleutelwerk, Dennis.

Re: Onderhoud, sleutelwerk, Dennis.

door Knutselsmurf » 08 mei 2024, 00:10

Inderdaad, heb ook al aardig wat ervaring met reanimeren van Wildstars die al een tijdje stil gestaan hebben. De grootste uitdaging op dit moment is TIJD. De maand mei zit al vol, de maand juni is vakantie maand. Dus ondanks dat het seizoen al aardig op gang komt is de eerste gelegenheid pas in juli. Wat zou je er aan gedaan willen hebben? En heb ook zat ervaring met 240 set-up dus daar kan ik je in adviseren/ondersteunen.
Groeten, Leon.
Afbeelding

Re: Onderhoud, sleutelwerk, Dennis.

door Laslust » 07 mei 2024, 23:00

Allerlei wilde plannen, en evenzoveel onderdeeltjes besteld, maar toch al een paar ritten misgelopen.
Alles vanuit het forum over de techniek lees ik meerdere keren en weer terug. Natuurlijk ook graag een 240 en enz. Kaal maken enz.
Maar ik moet eerst even verstandig zijn en zorgen voor een goede basis- lees gezond en betrouwbare motor.
Tja, dan kom je uit bij de Knutsel ja....

Re: Onderhoud, sleutelwerk, Dennis.

door Laslust » 07 mei 2024, 22:54

Ha te gek, daar istie !

Onlangs (vorig jaar alweer....) heb ik mij eindelijk weer een wildstar aangeschaft. Een hele trieste verdrietige. Zoiets wat je eigenlijk alleen maar in bladen leest of op tv ziet. In een hoekje van een binnenplaats, helemaal vergeten en aan het vergaan. Gaf niks, ik was al verkocht . Hup, naar de andere kant van Nederland en mee dat ding ! Na een nieuwe accu kon ik op het dashboard zien dattie nog maar 11.000 (ja ! ) gelopen had. Dat zijn toch wel even betere berichten dan dat je schoonmoeder twee weken komt logeren....

Re: Onderhoud, sleutelwerk, Dennis.

door Knutselsmurf » 07 mei 2024, 22:42

Vertel het eens, Laslust. :top:

Re: Onderhoud, sleutelwerk, Dennis.

door Laslust » 07 mei 2024, 21:41

Earth calling Knutselsmurf ... ?!

Re: Onderhoud, sleutelwerk, Dennis.

door The Shadow » 28 feb 2024, 20:55

Je ben goed bezig Knutsel :star:

Re: Onderhoud, sleutelwerk, Dennis.

door Zwarzenekkerdt » 17 feb 2024, 15:28

Mooi beschreven! En inderdaad, veel werk….mar da vindt de Knutsel wel leuk!🙂

Re: Onderhoud, sleutelwerk, Dennis.

door Slagûr » 15 feb 2024, 21:24

Leest weer effe lekker weg zo Knutsel. :24:

Re: Onderhoud, sleutelwerk, Dennis.

door Joop » 14 feb 2024, 17:19

Heel leuk om te zien allemaal, wat een werk en mooi in beeld gebracht!

petje af hoor........ :top:

Re: Onderhoud, sleutelwerk, Dennis.

door Knutselsmurf » 13 feb 2024, 23:16

Remmerij.!!!
Dus in afwachting van de kraan verder met de standaard lijst. Maar ik ben bang dat met name de remmen geen standaard onderhoud zal gaan worden. Remvloeistof en aluminium zijn geen vrienden. Het trekt vocht aan en in combinatie met de remvloeistof ontstaat er de nodige aanslag in de klauwen. 🤔Dat veroorzaakt het vast gaan zitten van de zuigers, omdat door de aanslag achter de seals en stofringen de ruimte voor de zuigers steeds minder wordt. 😟
De voorzijde viel waarachtig erg mee. De zuigers waren goed te bewegen met de zuigertang. Even voor de duidelijkheid, de zuigertang klemt aan de BINNEKANT van de zuiger. Ik heb hier wel zuigers gehad die men met een waterpomptang aan de BUITENKANT had vastgeklemd. 🤭Die zuigers kun je weggooien. De remvloeistof kan dan passeren via de beschadigingen en remmen is er dan niet meer bij.👎
Maar achter is dan weer een hele andere discipline. Kom er maar eens bij. 🤔Dat is met de standaard uitlaat al wat extra sleutelwerk, maar met een niet originele uitlaat kan dat wel eens erg tegen zitten en dus langer duren.
En als je er dan eindelijk bij bent en probeert de zuigers te bewegen lukt dat niet. MUURVAST.😞
Omdat je toch de remvloeistof gaat vervangen kun je beter de klauw eraf halen en op de werkbank verder gaan. Zal iets uitgebreider worden als bij de gemiddelde motorzaak, denk ik.🤔😉
Foto’s spreken voor zich.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omhoog