Het 240 project.

Met verslagen van de technische avonturen van "onze" Knutselsmurf Leon
Knaks
Gast
Reactions:

Re: Het 240 project.

Bericht door Knaks »

Leon,

wanneer ga je bij Yamaha op de R&D afdeling werken? Volgens mij ben je goud waard voor die club ....
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Bericht door knutselsmurf »

Daar hebben ze mij niet nodig, Paul, daar hadden ze dit allemaal al op een goede manier uitgevonden. Alleen daarna is er iets misgegaan, tenminste bij het remanker.
En verder willen ze bij Yamaha geen Suzuki wielen binnen hebben.
Maar het is wel leuk om mee bezig te zijn.
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Vandaag alles op de as gezet. Om er alles op te krijgen moesten eerst de nokken van de pully naaf nokken, dus er af gezaagd.

Dat was nodig om het wiel in het midden te zetten, als uitgangspunt. Eventueel zou het wiel aan een kant meer verbreed kunnen worden als aan de andere kant, mocht dit nodig zijn.
Maar voorlopig past alles, met name aan de pully kant.

Het blauwe gearceerde deel weer het nieuwe deel wat gefreesd moet worden. Al het rood moet gemaakt of aangepast worden.
Bus nr 13 het einde van de Yamaha onderdelen, lager 16 het begin van de Suzuki onderdelen. Mocht nu het blauwe stuk aluminium nu te dun zijn kan ik het wiel 5 mm naar rechts plaatsen en moet er dus aan de linkerkant 5 mm meer verbreed worden als aan de rechter kant.
Vandaahl
Gast
Reactions: 33
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Erg leuk en leerzaam om te volgen! Ga zo door!
0
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Vandaag nog even bij Kees langs geweest. Ik had al een vermoeden dat het blauwe, nieuwe deel wat krap was. Op de eerdere tekening kun je zien dat het blauwe, nieuwe deel een cm dikker is. De kop van de bevestigingsbout moet verzonken worden, er is daar geen ruimte voor. Daar zitten de rubber blocks.
Dus vooralsnog wordt de velg aan 1 kant meer verbreed al aan de andere kant. Dan blijft de band en dus het raakvlak op de grond mooi in lijn met het voorwiel. Gebeurt met gespaakte velgen ook, dus voor het rijden maakt dat niets uit.
Ik kom uit op 10 mm, dat komt aan de remkant weer goed, kan het anker dichter naar de brug.
Joop
Member
Reactions: 117
Contacteer:

Bericht door Joop »

Beste operatie Leon, leuk om mee te kijken. :top:
0
Afbeelding

SREU#0150
Afbeelding
Bartman
Member
Reactions: 146
Contacteer:

Bericht door Bartman »

Geweldig Leon

Mooi te volgen en te zien dat: Als er een wil is, is er een weg.

Dit komt dus ook weer goed er er ontstaat een unieke bike
0
Groeten Bartman.
Drive wise - drive Wildstar.

SREU#0222
Afbeelding
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Gaat weer goed komen, Bart, en we gaan voor de veilige marges. Een goed stuk aluminium. Vlees genoeg voor een degelijke montage. Onze pully is overigens niet erg hard, maar wel een aardige legering spuit-gietaluminium. De aanpassing van de naaf gaat gebeuren met Alu 7075. In vergelijk met de overige onderdelen qua sterkte ruim overbemeten.
Dan de V-8 Audi bouten er in met de definitieve Loctite en dan stuur ik Pascal met een gerust hart de weg op.
Maar er moet nog een hoop gebeuren, er wordt nagedacht over tank verlengen/verbreden en een ander stuur.
Hoop dat ik genoeg tijd overhoud voor Hans zijn 1900 en de koppakking van de Blauwe. Want vanaf 17 februari wordt ik geacht anwezig tye zijn als klusser in het nieuwe huis van mijn oudste zoon.
Geekie
Member
Reactions: 17
Contacteer:

Bericht door Geekie »

laat mij maar weten wanneer mijn 1900 jou kant op kan komen hij staat nu toch te rusten.En er is geen haast bij maar dat wist je al.
Ik ben bereikbaar op 0650600686
0
SREU#0384
Afbeelding
knutselsmurf
Gast
Reactions:

Is genoteerd, Hans.
Plaats reactie

Terug naar “Knutsel(s) Hut”