Het 240 project.
Re: Het 240 project.
Leon,
Ik heb die chromen cover nog liggen voor over de onderste balhoofdplaat. Moest je deze nog gebruiken als mal of kun je m zo plaatsen. Is in nieuwstaat.
Grtz,
Jaap
Ik heb die chromen cover nog liggen voor over de onderste balhoofdplaat. Moest je deze nog gebruiken als mal of kun je m zo plaatsen. Is in nieuwstaat.
Grtz,
Jaap
0
Bedankt, Jaap, maar er moet ook een beugel komen voor de nieuwe koplamp. En dat kan niet met te dun plaatmateriaal. Dus ik moet iets combineren met RVS plaat en een deel dikker materiaal. Maar zoals eerder geroepen, ik kan pas verder als alle spullen terug zijn.
Ga morgen een begin maken met het laten zakken van het blok van de Blauwe. Dit om de achterste koppakking even netjes dicht te maken.Een hoop voorzichtig sleutelwerk.
Ga morgen een begin maken met het laten zakken van het blok van de Blauwe. Dit om de achterste koppakking even netjes dicht te maken.Een hoop voorzichtig sleutelwerk.
.

Alles even schoonmaken. Dan het geheel weer terug er onder zonder de zwarte veer. Ik kan dan namelijk met de hand de achterbrug omhoog brengen en de maximale uitslag bekijken. Dan moet het wiel met gemonteerde band er wel in zitten. Ik zou nog kunnen overwegen om op de as van het veerelement een begrenzer te zetten. Dit om te voorkomen dat de band zich in het spatbord begraaft.

En zo is hij verlaagd......

...en zo niet, kwestie van omdraaien en slijpen.[/quote]
Ff vraagje uit nieuwsgierigheid....het wegslijpen van het metaal aan de andere kant van het koppelstuk, kan dat geen kwaad voor de integriteit van de krachten die erop komen door vering etc? Ik neem aan dat de boel origineel niet voor niks op een bepaalde dikte is gemaak. Bij mij was het slijpen inderdaad niet voldoende en er moet nog wat vanaf...vandaar dat ik op de vraag kom.
Alles even schoonmaken. Dan het geheel weer terug er onder zonder de zwarte veer. Ik kan dan namelijk met de hand de achterbrug omhoog brengen en de maximale uitslag bekijken. Dan moet het wiel met gemonteerde band er wel in zitten. Ik zou nog kunnen overwegen om op de as van het veerelement een begrenzer te zetten. Dit om te voorkomen dat de band zich in het spatbord begraaft.
En zo is hij verlaagd......
...en zo niet, kwestie van omdraaien en slijpen.[/quote]
Ff vraagje uit nieuwsgierigheid....het wegslijpen van het metaal aan de andere kant van het koppelstuk, kan dat geen kwaad voor de integriteit van de krachten die erop komen door vering etc? Ik neem aan dat de boel origineel niet voor niks op een bepaalde dikte is gemaak. Bij mij was het slijpen inderdaad niet voldoende en er moet nog wat vanaf...vandaar dat ik op de vraag kom.
0
Er rijden vele Wildstars rond die op deze manier verlaagd zijn en ik heb nog nooit gehoord dat ze zijn doorgezakt. De onderdelen zijn ruim bemeten, kan geen kwaad.
Klopt.... 1 van de eerste die ik met de slijptol onder handen naam was die van Wees. Alweer 9 of 10 jaar geleden?
Joop schreef:ff snel gemeten 235 mm.
knutselsmurf schreef:Dat is al weer 5mm winst.
Heb vandaag ff gemeten en gekeken. Hierboven wat Joop heeft gemeten, dat is exact de ruimte die ik tekort kom. Conclusie voor mij....doordat mijn band echt 240mm is kom ik tekort. In mijn optiek haalt Joop daar zijn ruimte vandaan. Zelfs metde 10 mm die ik win met de smallere pully is het millimeter werk, maar dat wisten we alJoop schreef:Vanmiddag nieuwe band op velg gemeten 231 mm.
0
Hoorde ook van de monteur van Joop dat hij de voorpully heeft aangepast. Hij heeft een oude pully uitgesneden en deze vertande binnenring op dikte geslepen (5 mm) en tegen de aandrijfpully gelast. Hij geeft aan dat dit tot gevolg heeft dat de binnenvertanding een fractie krimpt zodat de pully een iets strakkere passing krijgt. Hij geeft aan dat dit als bijkomend voordeel met zich meebrengt dat de pully minder snel los gaat zitten zoals dat wel gebeurd volgens hem met een ring ertussen! Een ring ertussen is wat hij in eerste instantie had gedaan.
0
Goed idee, heb je in ieder geval ook meer lengte op de vertanding van de as, dus meer draagvlak. Nol benaderd eigenlijk alles bijna wetenschappelijk, niet verkeerd.
Maar als je de totale lengte vertanding van de pully dragend op de as hebt is dat voldoende, is origineel.
En en oude pully kost ook weer €,s
@Reef, heb je tussen de achterpully en het frame nog ruimte? die kun je gebruiken door de pully naar buiten te plaatsen op de naaf. Daar verdien ik nog zeker 6 mm.
Maar als je de totale lengte vertanding van de pully dragend op de as hebt is dat voldoende, is origineel.
En en oude pully kost ook weer €,s
@Reef, heb je tussen de achterpully en het frame nog ruimte? die kun je gebruiken door de pully naar buiten te plaatsen op de naaf. Daar verdien ik nog zeker 6 mm.